16/09/2007 Heusden-Zolder fietst naar Congo

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
junior72
Mountainbiker

Post by junior72 »

Hier vind je alle gegevens

Image
wl51
Mountainbiker

Post by wl51 »

Is deze tocht in Lummen of in Heusden-Zolder ??????
Of is er in Heusden geen mogelijkheid om een fatsoenlijk parcours te maken zodat jullie naar Lummen moeten uitwijken ????
Kluisbiker
Mountainbiker

Post by Kluisbiker »

Zoals je terecht opmerkt is het, om verschillende redenen, niet mogelijk om een parkoer specifiek voor mountainbikers uit te stippelen. Daarom hebben wij er voor geopteerd om richting Lummen te gaan. Hier is het, voorlopig althans, wel mogelijk om een fatsoenlijk mountainbike parkoer te rijden.
wl51
Mountainbiker

Post by wl51 »

In Lummen is het mischien voorlopig nog mogelijk om te rijden maar als iedereen naar Lummen gaat om hun tocht te maken mag het binnen de kortste keren helemaal niet meer in Lummen en dan zijn de clubs van Lummen zelf hier het slachtoffer van !!!!!!!
MTBart
Mountainbiker

Post by MTBart »

Tja, als je zo gaat redeneren kan er niemand nog een fatsoenlijke tocht organiseren. Welke tocht gaat er niet buiten de gemeente grenzen? Het probleem in Heusden is de vaste route, de clubs dienen die te volgen. Dus om eens iets anders voor de wielen te kunnen schuiven wijkt deze tocht uit naar Lummen.

En aangezien er een ander parour belooft is ga ik er zondag starten.
Grtjs en tot zondag!
wl51
Mountainbiker

Post by wl51 »

Is buiten de gemeentegrenzen gaan is iets anders dan 35 van de 40 km ergens anders gaan rijden !!
junior72
Mountainbiker

Post by junior72 »

wl51 wrote:Is deze tocht in Lummen of in Heusden-Zolder ??????
Of is er in Heusden geen mogelijkheid om een fatsoenlijk parcours te maken zodat jullie naar Lummen moeten uitwijken ????
Ik vind het persoonlijk veel beter als naar Lummen uitwijken .
Een veel beter en afwisselend parcours en dat blosoparcours van Heusden ken ik al van buiten .
Ik kan daar gaan rijden zonder dat ze pijlen moeten hangen .
Kluisbiker
Mountainbiker

Post by Kluisbiker »

wl51 wrote:In Lummen is het mischien voorlopig nog mogelijk om te rijden maar als iedereen naar Lummen gaat om hun tocht te maken mag het binnen de kortste keren helemaal niet meer in Lummen en dan zijn de clubs van Lummen zelf hier het slachtoffer van !!!!!!!
Dit is onmogelijk omdat de gemeente een stop geplaatst heeft op het aantal mountainbikeritten in Lummen. Er mogen meer 5 ritten per jaar georganiseerd worden in de toekomst.
koenvgn
Mountainbiker
Location: Rocky mountain element 999 RSL 2014 - Specialized marathon carbon 29' 2013

Post by koenvgn »

Ik zal er ook zijn. Ik zal maar zorgen dat ik een beetje fris ben omdat ik voor de eerste keer meerijdt met de united bikers. Hopelijk rijden ze me er niet binnen de 10km vanaf :-)

Er was veel keuze dit weekend in Limburg maar aangezien dit voor een goed doel is, had deze tocht een streepje voor. Zou nog veel meer moeten gebeuren vind ik, dan zouden de gemeentebesturen misschien ook minder problemen hebben met de organisatie ervan (is maar een bedenking he dus begin nu niet op mij te schieten als ik het compleet mis heb). [-o<
Captain
Mountainbiker

Post by Captain »

na anderhalve maand biken, gaan we hier zondag onze eerste TT rijden, we twijfelen nog tussen de 25 of 45 km. Is het een zware rit? De voorkeur gaat wle uit naar de 45 km maar we willen natuurlijk ook neit in de helt pomp af zijn. Is het ook mogelijk om tijdens de rit nog te beslissen of lopen de 2 parcours heel verschillend?
(momenteel doen we 25-30 km wel makkelijk in de bossen in Maasmechelen-As-Dilsen.)
Post Reply