No Tubes Informatie en ervaringen

Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
Dr.Gonzo
Mountainbiker

Post by Dr.Gonzo »

julie wrote:misschien iets meer.. de speedking is niet de makkelijkste band omdat hij zo soepel is..
(hangt uiteraard ook af van op wat voor velgen je hem gaat monteren)
Op Crossmax wielen. Zal eerst proberen met 50gr en dan zien we wel.
3.5-4.5 bar is met biba. Ik hoop dat 2.5 bar volstaat om hem op de velg te houden.
julie
Mountainbiker

Post by julie »

ik rij met minder dan 2 bar en dat op ZTR velgen, dus dat moet wel lukken met crossmax!
Het enige lastige is het monteren zelf, dus dat hij goed op spanning blijft, maar als dat eenmaal gelukt is, dan is er geen probleem.
kawa
Mountainbiker

Post by kawa »

Ik heb me vanmiddag ook een bus notubes gaan halen en aangezien ik geen zin heb om 29 pagina's te doorlopen deze vraag...

Hoe gebruik ik dat spul correct?

Volgens de verkoper moet ik de gewenste hoeveelheid door de ventielopening in de band laten lopen, maar dat vind ik eigenlijk niet zo slim, moet de band dan toch terug losmaken voor mijn ventiel terug te plaatsen....

Wie wil het me ne keer uitleggen in mensentaal? En vooral, hoeveel van het produkt dien ik te gebruiken?

Wielen zijn UST (xmax xl en Mavic EX823 UST en Mavic XM819UST)

Alvast bedankt
Dr.Gonzo
Mountainbiker

Post by Dr.Gonzo »

Als de band die je wil monteren UST is, eigenlijk geen produkt nodig. Ik doe er altijd een 15 à 20 ml in tegen eventueel "toekomstig" lekrijden en ook om de band maanden op druk te houden.
Niet door het ventiel maar gewoon een schepje in de band net voor hij er volledig op ligt. Dan pompen maar tot de befaamde klak klak (3 à 4 bar) en vervolgens terug lossen tot 2 bar.

Als je een niet UST band monteert, maar dat heb ik zelf nog maar twee maal gedaan, identieke procedure alleen meer vloeistof (50à70ml). En vervolgens compressor erop. wat spelen met de band tot de compressor er lucht in krijgt. In mijn geval tot 3 bar voor de klak klak, op 4 bar vloog hij van de velg!
kawa
Mountainbiker

Post by kawa »

Dr.Gonzo wrote:Als de band die je wil monteren UST is, eigenlijk geen produkt nodig. Ik doe er altijd een 15 à 20 ml in tegen eventueel "toekomstig" lekrijden en ook om de band maanden op druk te houden.
Niet door het ventiel maar gewoon een schepje in de band net voor hij er volledig op ligt. Dan pompen maar tot de befaamde klak klak (3 à 4 bar) en vervolgens terug lossen tot 2 bar.
Het zijn UST banden.
Dus gewoon in de band kappen, band er volledig op, oppompen en aflaten op gewenst gewicht.

Schudden ed. niet nodig, en onmiddelijk rijden dan?
Headshot
Mountainbiker
Location: TREK 8900 (2007) / Scott Spark 10 (2009) / Trek Madone 5.1 (2008) / uw moeder

Post by Headshot »

Winno wrote:
Headshot wrote:mijn ventielen van de notubes gaan heel moeilijk open, iemand een verklaring?
Heb hetzelfde voorgehad en is zoals madskatingcow zegt latex die erin is gekomen en opgedroogd. Het beste is ventiel eruit halen en proper maken met thinner of zoiets. Zo heb ik het toch gedaan en nadien gingen ze terug vanzelf :-D
toch alleen het stukje wat je losmaakt voor op te pompen wat je eruit draait?
Sp33dFr34k
Mountainbiker

Post by Sp33dFr34k »

Bij de Speedkings heb ik er 60ml + 1 kopje in geflikkerd. Had er eerst 1 tot 1,5 kopje erin gegooid, maar dat was niet genoeg... In het begin wel, maar na enkele weken stonden ze elke dag plat. Toen heb ik met zo'n vulspuit en valve core remover ongeveer 60ml bijgedaan.
Dr.Gonzo
Mountainbiker

Post by Dr.Gonzo »

kawa wrote:
Dr.Gonzo wrote:Als de band die je wil monteren UST is, eigenlijk geen produkt nodig. Ik doe er altijd een 15 à 20 ml in tegen eventueel "toekomstig" lekrijden en ook om de band maanden op druk te houden.
Het zijn UST banden.
Dus gewoon in de band kappen, band er volledig op, oppompen en aflaten op gewenst gewicht.

Schudden ed. niet nodig, en onmiddelijk rijden dan?
Bij een UST band is schudden niet nodig. Wielen is ronddraaien in je bike moet volstaan om de vloeistof wat te verspreiden. Een UST band is (of zou moeten) luchtdicht zijn ook zonder vloeistof.
Dr.Gonzo
Mountainbiker

Post by Dr.Gonzo »

Sp33dFr34k wrote:Bij de Speedkings heb ik er 60ml + 1 kopje in geflikkerd. Had er eerst 1 tot 1,5 kopje erin gegooid, maar dat was niet genoeg... In het begin wel, maar na enkele weken stonden ze elke dag plat. Toen heb ik met zo'n vulspuit en valve core remover ongeveer 60ml bijgedaan.
Daar gaat je gewichtswinst dan ... #-o

Had ik dan toch beter de BP's genomen. :(
S k u l l
Mountainbiker

Post by S k u l l »

Kawa, op de hun website vind je ook een heel duidelijk filmpje hoe je best je band monteert.

K-L-I-K
Post Reply