Biken in de Ardennen....

Ben je van plan een route rijden? Problemen gehad met de bewegwijzering? Wat is de moeilijkheidsgraad van het parcours? Hoe ligt de route er bij na regenval?
Post Reply
GiantXTC
Mountainbiker

Post by GiantXTC »

Wil halverwege augustus de routes van Vielsalm gaan rijden. Weet iemand een goede overnachtingsplaats (met ontbijt) voor een aantal dagen (geen camping)??
nebraz
Mountainbiker

Post by nebraz »

Sunparks misschien als het een bungalow mag zijn?
Wij gaan daar ieder jaar voor een weekend naartoe en tot nu toe verliep alles daar vlekkeloos.
Voor het ontbijt moet je wel zelf zorgen of kopen aan het zwembad maar verschiet niet van de prijs van het ontbijt. De prijzen van de bungalows vind ik schappelijk voor wat je krijgt.
PeterMTB
Mountainbiker

Post by PeterMTB »

Net terug van een gezellig weekje MTBen in de Ardennen.
Moet zeggen de MTB routes in Vresse zijn de moeite waard.
Tour de semois via Laforet - membre- vresse - alle
is de moeite.
let wel op bij hoge waterstand van de Semois zal in het begin wat door het water moeten rijden. bij ons was het waterpeil net onder het niveau waardoor het goed moderig lag.

en inderdaad men is daar bezig met de bossen aan het onderhouden.
er zijn redelijk wat bomen omgewaaid en gekapt waardoor veel bomen en takken op de weg lagen. de groene route van rochaut is zo ene.
maar redelijk goed te berijden als je wat tussen de bomen rijdt.

was zeer geslaagd.

Binnenkort een weekendje naar Durbuy gaan MTBen. zijn er mensen die daar al ervaring hebben? laat het mij gerust weten
ikkel
Mountainbiker

Post by ikkel »

vandaag een toerke gaan rijden met de fozzie in de hoge venen heel goe geamuseerd :-D :-D :-D en de moeite om nog is naar ginder te gaan.
rickrd07
Mountainbiker

Post by rickrd07 »

Hallo!

Aankomende week heb ik samen met m'n vriendin een challetje gehuurd in Beffe. Graag wil ik daar één of twee middagen een mtb-route rijden. :-D

Helaas kan ik m'n eigen fiets niet meenemen en moet er daar dus eentje huren. Kent iemand daar in de omgeving een goede verhuurder? Worden er ook fietsen verhuurd met SPD-pedalen? [-o<

Alvast bedankt voor eventuele reacties!

Rick
polepo
Mountainbiker

Post by polepo »

Wij hebben met een paar man een huisje gehuurd in Trois-pont voor een weekend in november.
Zijn van plan daar een paar vaste routes te rijden in de buurt.Heeft er iemand ervaringen met routes daar of andere informatie bv met het jachtseizoen en dergelijke.

Thanks
Kayser Söze
Mountainbiker

Post by Kayser Söze »

Koen31 wrote:Wat ik wel mooi vond was Couvin/Nismes en omstreken; ideaal voor een weekend.
Mooie parcours, met uitgestrekte bossen, maar niet zo heel erg technisch, maar dat is net wat je zoekt als beginnende biker veronderstel ik ?

Als je je in het toerisme buro een kaart koopt (ook te vinden op mtbroutes.be) dan kan je de verschillende routes combineren.

Couvin is ook niet zo heel erg ver, dus dat valt ook goed mee.

Zie : http://www.mountainbike.be/forum/viewtopic.php?t=5808
de route route die veertrekt in Nismes (51km) is nen dikken topper !
De gele route is in eht begin pokkesaai want, het begin niet meegerekend, uitsluitend straat. Dan zijn we verkeerd gereden en op goed geluk zelf een wegje ingedoken en toen kwamen we weer o pde route uit. na Couvin begint eht dan met een prachtige singletrack naast een beekje en vijvers, via de stuwdam omhoog tot het hoogste punt waar je aansluit op de rode route met een coole technische downhill als afslutier.
Kayser Söze
Mountainbiker

Post by Kayser Söze »

rickrd07 wrote:Hallo!

Aankomende week heb ik samen met m'n vriendin een challetje gehuurd in Beffe. Graag wil ik daar één of twee middagen een mtb-route rijden. :-D

Helaas kan ik m'n eigen fiets niet meenemen en moet er daar dus eentje huren. Kent iemand daar in de omgeving een goede verhuurder? Worden er ook fietsen verhuurd met SPD-pedalen? [-o<

Alvast bedankt voor eventuele reacties!

Rick
zeker dat ge gaat om te mtb-en ? :lol:
Mojobiker
Mountainbiker

Post by Mojobiker »

Effe Beffe?
Duffman
Mountainbiker

Post by Duffman »

Effe Beffe voor een Leffe? :wink:

Sorry, kon het niet laten... :-D