08/09/07 - Vielsalm

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
eskimo1973
Mountainbiker

Post by eskimo1973 »

Thierry wrote:
R1ALAIN wrote:Een zeer mooie rit !
Ik ben er nu al 2 jaar na mekaar naartoe geweest.
In 2005 vond ik de zaterdag-rit (75km) leuk, maar ook niet meer dan dat. Amper een paar singletracks, geen echte technische uitdagingen ... Jammer dat er toen problemen waren met de bepijling, waardoor we al na een goeie 45km terug aan onze Sunparks-villa stonden.

In 2006 ging de 75km-rit een hele andere richting uit, naar Lierneux en Baraque de Fraiture (we zijn op een kleine kilometer van de zendmast gepasseerd). Deze tocht vond ik 10x plezanter dan de rit van 2005, met een aantal steile klimmetjes, enkele mooie technische passages, singletracks, enzovoort enzoverder.

Wat de 2007-editie betreft : een goeie maand geleden heb ik de kans gehad met de parcours-bouwer te spreken tijdens 't WK Marathon in Verviers. Hij vertelde me dat er nogal wat commentaar was geweest op de 75km-rit van vorig jaar (2006), dat ze te moeilijk / te zwaar zou zijn geweest. Gevolg : de routes die voor dit jaar (2007) zijn uitgetekend, zullen wat gemakkelijker zijn - meer à la 2005 ... Jammer, ik vond de 75km-tocht van vorig jaar echt heel plezant.
Laat ons hopen dat de parcoursbouwers de kerk in het midden houden en het attractiever maken als 2005 en misschien toch wat doenbaarder dan 2006. Zo is iedereen tevreden. Ik ben ook geen super geoefende biker, maar kom naar vielsalm om 'het echte werk' te doen. Op z'n minst singletracks en afdalingen die je in het vlaamse landschap amper vindt.

Wij zullen er trouwens met 5 zijn die nog maar amper van de Ardennen hebben kunnen proeven..
raketwomanFIE
Mountainbiker

Post by raketwomanFIE »

de raketmannen zijn daar ook op weekend!!!
timo
Mountainbiker

Post by timo »

inderdaat we zijn daar en we hebben bijna een voligedig straat voor ons voorbehouwden
Fons Moors
Mountainbiker
Location: E-MTB LEVO - Merida Big7 - Merida Ninety-Nine Merida O-Nine

Zo 08/09/2007 VIELSALM - Sunparks MTB -70 km ( TT en Film )

Post by Fons Moors »

Was vandaag ook daar.
Maakte wat filmbeelden. Film staat op het net. Is 18 min.
Image
Image
Image
Last edited by Fons Moors on Sun 09 Sep 2007 15:05, edited 2 times in total.
cieske
Mountainbiker

Post by cieske »

ben vandaag gaan rijden in vielsalm was een zeer mooie tocht heb de 52 km gedaan gemiddelde 16km/u geen stukken gehad alleen onderweg vanalles zien liggen van binnenbanden tot doosjes ervan busjes aquarius melkbusjes e.a dat vind ik spijtig van degene die zoiets doet neem het mee en deponeer het aan de pauze tafel maar niet in het bos het is zo al moeilijk genoeg om toelatingen te krijgen om er te rijden laat het dan ook proper achter voor de rest was alles ok alleen van de pauze had ik toch wat meer variatie verwacht maar ellee das bijzaak verder nog bike greets en tot volgend jaar

:wink: :wink: :wink: :bounce: :bounce:
Action-Man
Mountainbiker

Post by Action-Man »

vandaag daar ook geweest .ik vond het op en top mounten baiken van de bovenste plaats (maar ieder zijn mening) wat we vandaag voorgeschooteld kregen kunnen we hier maar van dromen.bepijling =D> =D> bevoorrading =D> .enkel de douches waren een ramp geen of bijna niets van water kwam eruit.ik vond dat er niet veel bikers aanwezig waren.ik vond het de verre verplaatsing wel waard.
Rock Rider
Mountainbiker

Post by Rock Rider »

timo wrote:inderdaat we zijn daar en we hebben bijna een voligedig straat voor ons voorbehouwden
yep en wij waren ingesloten... :lol:
dessie
Mountainbiker

Post by dessie »

Rock Rider wrote:
timo wrote:inderdaat we zijn daar en we hebben bijna een voligedig straat voor ons voorbehouwden
yep en wij waren ingesloten... :lol:
Of in quarantaine geplaatst... :wink:

Ons WE in Vielsalm is perfect verlopen.
Als geoefend fietser maar mindere klimmer vond ik het parcours van zaterdag perfect. Volgens mij was dit een ideale compromis waardoor de tocht voor een ruimer publiek leuk bleef. Ik heb toch heel wat mensen zien sneuvelen op de 1st 50km ondanks hun voornemen om de 75km te doen. Wel héél jammer was de gebrekkige uitpijling net na splitsing vd 50/75km. Heel wat mensen zijn daar verkeerd gereden. Ook wij. 58km ipv 75 op den kilometric dus...
Zondag was in vergelijking met zaterdag een eitje. Het eerste deel was de max. Die afdaling vh park nr de vallei... 3 bevoorradingen op 40km was wel iets van het goede teveel maar bon... daar kan men niet over klagen.
blubberduck
Mountainbiker

Post by blubberduck »

Yup,

Zaterdag ook deze gereden met mijne bikemoat en ons super geamuseerd.
Het parcours van 75km (effctief 77.95km) was ‘niet voor doetjes” met zijn hm 1520. :oops:
Het parcours was slopend , lange klimmen, lange afdalingen maar nergens was het technisch te noemen op een paar korte klimmetjes.
Één klimmetje maar half kunnen oprijden door; op dat moment te veel (voet)volk waardoor de ideale lijn weg en je op de losse rotsscherven terecht kwam en doorslipte.
Zonder het (voet)volk was deze zeker ook doenbaar.

Enfin leuke bike dag gehad en gelukkig heeft de organisatie nie geluisterd naar de kerels die zeiden dat 2006 te zwaar (71km & 1360hm) en toch iets meer hm kunnen aanbieden. =D> =D> =D>
Jammer dat er dus geen technische klimmen en dito afdalingen waren met misschien een “chickenway” :wink: voor de anderen.

Enfin we will be back for more. :bounce: :roll:

Cijfers; 77.95km, 1520hm, gemiddelde klim 4%, max 19%, time 4h16, avs 18.3km/u
Last edited by blubberduck on Mon 10 Sep 2007 20:43, edited 1 time in total.
The herminator
Mountainbiker

Post by The herminator »

Het weekend Vielsalm is voor mij toch wel een tegenvaller, meer bepaald de rit van zaterdag. De uitpijling op de 75km was ronduit zwak, op een gegeven moment stonden we zelfs met vermoedelijk 40 bikers te wachten want we wisten geen kant meer op, uiteindelijk dan toch nog een pijl gevonden maar we stonden met amper 58 km op de teller terug in het park. Ook de bevoorrading was maar matig, zeker voor diegenen die de Houffamarathon hadden gereden (daar was er keuze te over)

Voor de rest hebben we ons toch nog goed gehad tijdens het weekend al was het parcours niet echt heel zwaar op enkele klimmetjes na.
Post Reply