09/09/07 Weelde

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Michelleke
Mountainbiker

09/09/07 Weelde

Post by Michelleke »

Op zondag 9 september organiseren de Power-Bikers te Weelde weer hun jaarlijkse "Noordergrensrit".

Inschrijving en vertrek: Sporthal "'t Molenslop" te Weelde (Ravels), tussen 08.00 en 11.00 uur

Meer info: http://www.power-bikers.com en kies daar "Noordergrensrit"

Er zijn 2 afstanden voorzien (25 & 50 km), welke je grotendeels doorheen de bosgebieden tussen Weelde (B) en Reusel (NL) leiden.
In tegenstelling tot de vorige jaren, waarbij er tevens een wegrit op de affiche stond (met de mogelijkheid de wegrit en de VTT te combineren), wordt dit jaar enkel de VTT georganiseerd.
madrista666
Mountainbiker

Post by madrista666 »

hoog offroad en singeltrack gehalte?
thx
K2-er
Test team
Location: Orbea Rallon/Commencal Meta/ Nicolai Helius/Kona Jake the snake

Post by K2-er »

ik denk eerder platte pannenkoek (
madrista666
Mountainbiker

Post by madrista666 »

da kan géén kwaad als't offroad en singelgehalte maar goed is!!!
ben ooit in Ravels gaan biken en was groot singel en bos gehalte, mocht Weelde ook zo zijn denk ik hier te komen biken
Bikevriend
Mountainbiker

Post by Bikevriend »

Heb deze toertocht vorig jaar gereden en is één van de mooiste in de Antwerpse kempen. Na een paar kilometer langs verharde wegen loopt het parcours de bossen in waar je langs heel veel leuke en kronkelende singletracks rijdt tot aan de bevoorrading. Na de bevoorrading duik je weer in het bos om er enkel voor de laatste kilometers weer uit te komen. Schat dat je van de vijftig kilometer hoop en al vijf kilometer verharde weg hebt. Bepijling was ook meer dan goed.
madrista666
Mountainbiker

Post by madrista666 »

ziet er aantrekkelijk uit!!!
NERMAL
Mountainbiker

Post by NERMAL »

Kan het zijn dat ik vandaag al pijlen heb zien hangen in de buurt van Turnhout, langs de baan Turnhout - Baarle, ter hoogte van de blauwe pijlen op de nieuwe bloso route 8)
Michelleke
Mountainbiker

Post by Michelleke »

NERMAL wrote:Kan het zijn dat ik vandaag al pijlen heb zien hangen in de buurt van Turnhout, langs de baan Turnhout - Baarle, ter hoogte van de blauwe pijlen op de nieuwe bloso route 8)
Nee. Pijlen worden pas vrijdagavond en zaterdag gehangen, en parcours loopt, zoals hierboven al gezegd werd, hoofdzakelijk door bosgebied tussen Weelde en Mierde (NL). Dus volledig ten noordoosten van Weelde, en niet richting Baarle.

Er zitten inderdaad heelwat single-track stukken in (omgeving "Spartelvijver" in Mierde).
devil biker
Mountainbiker

Post by devil biker »

deze tt lijkt me echt wel bon, spijtig dat ik dan ergens anders zit :-)
Michelleke
Mountainbiker

Post by Michelleke »

Om jullie een idee te geven: onze route is niet dezelfde als die van 01 mei, georganiseerd door FC Unitas uit Ravels-Eel, maar ze lopen beide wel door hetzelfde gebied. Singletracks zijn wel (gedeeltelijk) bij beide routes gelijk.
Reacties over die VTT kan je HIER nog nalezen...
Post Reply