sealskin kousen

Op zoek naar een windjack of camelback, de kenmerken van schoenen of brillen. Post hier jouw vragen en opmerkingen
marc 17
Mountainbiker
Location: trek 1500 trek 4300 reba race vork met lockout en volledige lxgroep disc

sealskin kousen

Post by marc 17 »

Geplaatst: Za Aug 18, 2007 6:27 pm Onderwerp: sealsskin

--------------------------------------------------------------------------------

soms iemand ervaring met die kousen sokken sealskinz mid thermo merino wol waterprotectie ook nieuwe schoenen northwave twister mvg marc
forza_inja
Mountainbiker

Post by forza_inja »

effe zoeken zou ik zeggen ....... :wink:
pvde
Mountainbiker
Location: Cannondale Bad Habit 1 + Moterra 3 + Synapse Carbon Ultegra

Post by pvde »

Yep,
Ik zou mij ook graag zo'n paar sokken willen aanschaffen, dus MTB-ers die er een paar bezitten geef jullie bevindingen eens.
Te verkrijgen bij http://www.wolvenberg.com/ zie dealerlijst http://www.wolvenberg.com/imgs/downloads/dealer22.pdf
Houdoe
Erik.B
Mountainbiker

Post by Erik.B »

ik heb deze kousen heb ze bij jansen in genk gekocht en ben er heel content van. draag ze vooral in de winter maar ook op een natte bike dag.kousen zijn inderdaad waterdicht onmiddelijk uitgetest door mijn hand in de kous te steken en dan in een emmer water en is inderdaad 100% waterdicht.maar dit heeft ook nadelen als ge hard zweet hebt ge nog koude voeten in de winter.maar het duurt veel langer voor ge koude voeten hebt.
groetjes
pointbreak
Mountainbiker
Location: Rockrider 8.2/full XT Mavic crossride Disc/ Thompson Antares race

Post by pointbreak »

Heb deze sokken al een tijdje en gebruik ze vooral op de stranraces.
Maar waterdicht ????? niks van, integendeel ze zuigen zoveel water op dat je voeten loodzwaar worden.
Als je er mee loopt hebt krijg je hetzelfde effect alsof er water in je schoenen staat.
Voor kleine plassen en zo ok !
Maar rivieren of strandwater moet je er niet mee doorwaden want dan heb je evengoed natte voeten.
Dure sokken voor 45 Euro vindt ik...
_alain_
Mountainbiker

Post by _alain_ »

lijkt mij redelijk logisch dat je er geen rivieren mee moet doorwaden,
als je platieken botten pakt en je loopt door een rivier dan heb je ook natte voeten.

de kousen zijn ook ontwikkeld om te fietsen, niet om mee te wandelen.
ga dan op zoek naar een setje gore-tex sokken.
Rock Rider
Mountainbiker

Post by Rock Rider »

superlight wrote:
da klopt dus nie hé... zijn ontwikkeld voor:
Outdoor
MotorCycling
Equestrian
Military
Fishing
Cycling
Watersports

Dus om te wandelen zou het moeten lukken...
Maar ja, als je kousen inderdaad onder water komen worden je voeten natuurlijk nat...

Ik heb die ook, die kousen en het helpt wel, maar eenmaal nat, helemaal nat... Da is dan weer een nadeel. Zolang ze droog zijn is da schitterend materiaal, maar nie op de chauffage leggen om te drogen of ze zien er niet meer normaal uit... #-o
pointbreak
Mountainbiker
Location: Rockrider 8.2/full XT Mavic crossride Disc/ Thompson Antares race

Post by pointbreak »

superlight wrote:lijkt mij redelijk logisch dat je er geen rivieren mee moet doorwaden,
als je platieken botten pakt en je loopt door een rivier dan heb je ook natte voeten.

Op de verpakking staat duidelijk een voet met een sealskin sok die volledig onder water gedompeld is tot onder de knie.
Ook de uitleg op de verpakking oa. door Bart Wellens verklaard dit.
En met doorwaden bedoel ik zoals bv. op de houffamarathon de ourthe oversteken al fietsend.
Of tijdens de strandraces het strandwater doorkruisen al fietsend !
Dus niet bepaald wandelend.
Zoals rockrider zegt zijn ze ontwikkeld voor extreme sports, maar wie gaat er bij exterme sports niet tot zijn knie door het water ??
Conclusie voor TT prima maar voor het extremere werk: brol !
Steven vd Eynde
Mountainbiker
Location: C'dale Flash - C'dale Rush Carbon 2 - C'dale SM500 - Endorfin Speed III

Post by Steven vd Eynde »

pointbreak wrote: Ook de uitleg op de verpakking oa. door Bart Wellens verklaard dit.
Als ze mij daar een goeie fee voor geven, wil ik dat ook met veel plezier gaan verkondigen hoor. Bij droog en koud weer vind ik ze zeer goed; als er wat nattigheid aan te pas komt zit ik toch wel rap met natte en dus koude voeten. Het feit dat ik altijd met zomerschoenen rijd met veel gaten waar het water in en uit kan, zal ook wel een rol spelen.

Ook water dat langs je been de kous inloopt is ook lastig, zit je na wat km's met je voeten al in een plasje. Weet iemand daarvoor een goed middel? Een stuk binnenband over het bovenste van de overschoen of kous trekken?
Streets
Mountainbiker
Location: rohloff-Streets-bike;Ronin 110 voorvork; Magura firm tech remmen; Rohloff naaf

Post by Streets »

De broek over de sok trekken kan al een heel stuk helpen.
Verder zijn er nog van die speciale bagetten, een soort van beenstukken die je over je scheenbeen, en bovenkant schoen trekt.

zo blijven de seals droog. en voeten warm

Streets
Post Reply