Ik ga al enkele bij dezelfde plaatselijke dealer omdat hij heel goed werk levert en niet duur is.
Ik heb er ook al twee fietsen gekocht waarmee ik nog steeds bij hem op onderhoud ga maar nu zit ik met iets gewrongen.
Al enige tijd droom ik van een prachtige enduro moountainbike maar mijn dealer heeft zoiets niet in zijn gamma en dus heb ik hem gisteren in Overijse voor een zeer interessante prijs gaan halen (omdat het het laatste model was). Het is een lapierre x control 513. Prachtfiets.
Nu voel ik me een beetje verlegen tegenover mijn dealer om dan met een nieuwe fiets op onderhoud te komen die ik niet bij hem gekocht heb.
Maar ik kan niet in Overijse op onderhoud gaan want dat is 100 km rijden en mijn fietsenmaker ligt bij mij in het dorp
Wat vinden jullie daarvan ?
fiets gekocht bij andere dealer
Over alles wat met mountainbike te maken heeft kan je hier je ei kwijt!
Ik heb ook een fiets die je niet bij een dealer kan kopen, maar je moet 't gewoon aan je dealer vragen. Je hebt er twee fietsen gekocht dus heeft hij al aan je verdient. Als hij "nee" zegt, bedank je hem met de melding "dus die twee gekochte fietsen ben je al vergeten? Dan weet ik dat ik de volgende hier ook niet hoef te kopen." en je gaat met een glimlach naar buiten. Maar over dit senario moet je je niet te veel zorgen maken. Normaal gezien maakt hij daar geen probleem van. Succes! En zet wat pics in de showroom!
- medguy
- Mountainbiker
Overijse, Lapierre? Heb je het bij Overbike gekocht? Anders is het Mertens fietsen.
Over je vraag, ik zou zelf ook niet graag 100km rijden voor op onderhoud te gaan. Ik zou het dan bij een andere fietsenmaker gaan, dus niet bij je gewone en daar vragen voor onderhoud. Als die je niet kent, is het gemakkelijker om te zeggen dat je hem ergens anders heb gekocht. allez dat vind ik toch. Hij verdient er toch geld mee, dus waarom zou hij nee zeggen?
Over je vraag, ik zou zelf ook niet graag 100km rijden voor op onderhoud te gaan. Ik zou het dan bij een andere fietsenmaker gaan, dus niet bij je gewone en daar vragen voor onderhoud. Als die je niet kent, is het gemakkelijker om te zeggen dat je hem ergens anders heb gekocht. allez dat vind ik toch. Hij verdient er toch geld mee, dus waarom zou hij nee zeggen?
-
Nasa
- Mountainbiker
Ik heb net hetzelfde meegemaakt, maar met een koersfiets. Het is inderdaad een lastige situatie. Ik voelde me ook schuldig tov mijn LBS want hij leverde idd ook goed werk. Ik heb bij mn LBS ook mijn vorige 2 fietsen gekocht tot ik een nieuwe koersfiets nodig had. Een andere dealer had een mooie ridley staan aan een scherpe prijs, daarmee bedoel ik dus écht scherp
. Bij mijn LBS koste het meer wou ik een fiets van ongeveer dezelfde waarde. Ik heb uiteindelijk die ridley bij de andere dealer gekocht en ik voelde me schuldig. Het onderhoud van de fiets laat ik aan de andere winkel doen, maar upgrades koop ik nog altijd bij mn LBS (zoals onlangs nieuw zadel). Aangezien mijn LBS me nog altijd met plezier voorthelpt ga ik nu een mountainbike aanschaffen bij hem.
Tja, nu ben je in feite te laat... Ik had, voor je die nieuwe fiets kocht, even naar je LBS gegaan, en hem verteld naar wat voor fiets je op zoek was, en mits een beetje moeite had je LBS d'r ook wel kunnen aangeraken volgens mij... Als hij geen moeite wou doen, had je het hem ineens kunnen vragen of hij bezwaar had...
-
Old Skool
- Mountainbiker
- Location: Geconverteerde oude citybike (RIP) / Speci Rockhopper Disc / Salsa El Mariachi (29'er rigid mudbike)
Eig heeft uwe fietsenmaker geen reden tot klagen. De winkel in Overijse maakt 1 keer winst op jouw maar uw eigen fiestenhandelaar op temijn waarschijnlijk meer. Als ge niet met een fiets die van ergens anders komt terecht kunt bij je eigen vertrouwde handelaar, wat moet je dan doen met BV een tweedehands bike (of ene die je in een tombola gewonnen hebt)?
Natuurlijk heb je smeerlappen die extra rekenen als de fiets niet van bij hen komt (toch hier in Leuven waar ze azen op studenten), maar als dat het geval is zou die me rap volledig kwijt zijn als klant.
mvg
Skool
Natuurlijk heb je smeerlappen die extra rekenen als de fiets niet van bij hen komt (toch hier in Leuven waar ze azen op studenten), maar als dat het geval is zou die me rap volledig kwijt zijn als klant.
mvg
Skool
- Merlin
- Mountainbiker
Ik heb een gelijkaardige situatie voorgehad. Ergens mijn droombike op de kop kunnen tikken tegen een schappelijk prijsje, maar dus niet bij mijn gebruikelijke LBS. Ik ben nr mijn LBS gestapt, heb de situatie uitgelegd, en die maakte er geen probleem over. Ik koop al mijn onderdelen en upgrades bij hem, en laat daar tevens mijn onderhoud doen.
Als ze toch een beetje moeilijk doen of twijfelen, kan je altijd voorstellen dat ze de sticker van de bikeshop waar de bike van afkomstig is (is meestal langs de binnenkant vd liggende achtervork gekleefd) verwijderen, en een exepmlaar van hun erop hangen.
Als ze toch een beetje moeilijk doen of twijfelen, kan je altijd voorstellen dat ze de sticker van de bikeshop waar de bike van afkomstig is (is meestal langs de binnenkant vd liggende achtervork gekleefd) verwijderen, en een exepmlaar van hun erop hangen.
-
jocca
- Kerstman
- Location: een met wat alu, carbon, rubber en nog het een en ander
die zal je niet doodknijpen ze ...
als hij ze niet verkoopt en jij wilt er eentje, ... dan zie ik niet in wat het probleem is. Ik denk zelfs dat hij blij zal zijn om het onderhoud te doen van een fiets dat hij niet heeft verkocht.
Ik denk moest iedere fietsboer enkel het onderhoud mogen doen van de fietsen dat zij zelf verkopen ... der zouder er veel over kop gaan zenne (euh en ik bedoel niet letterlijk é
)
als hij ze niet verkoopt en jij wilt er eentje, ... dan zie ik niet in wat het probleem is. Ik denk zelfs dat hij blij zal zijn om het onderhoud te doen van een fiets dat hij niet heeft verkocht.
Ik denk moest iedere fietsboer enkel het onderhoud mogen doen van de fietsen dat zij zelf verkopen ... der zouder er veel over kop gaan zenne (euh en ik bedoel niet letterlijk é