MTB of een cyclo-cross fiets?

Meningen verschillen (al goed:-) maar toch kan je hier jouw ervaring kwijt over een bepaalde bike.
Hubertje
Mountainbiker

Post by Hubertje »

Allez allez weer ruzie aant maken.. Laat ieder toch zijn mening..
Ik zie niet in waarom een CXer een slechter mens zou zijn dan een MTBer.
Moet wel toegeven dat ik nog niet zo veel TTs heb gereden en meestal alleen op 'baan' ben..
Uit een 'wat is beter? -vraag' lijkt hier altijd ruzie te ontstaan..
Misschien moeten we die vragen maar niet meer stellen :-?
Waarom kan hier niemand zijn mening geven zonder mekaar aan te vallen?
Shit ik voel me hippie :D ](*,)
rombaft
Mountainbiker
Location: Canyon 29'er, CUBE 26" fixed fork, Canyon ultimate CF 8,0

Post by rombaft »

met een cyclocross kun je wel een stukje sneller op de beter liggende stukken, dit vanwege de zitpositie, dunnere bandjes en zijn ook meestal een stuk lichter dan een MTB (niet dat dat laatste zo belangerijk is).

volgens mij ben je in het algemeen beter af met een MTB, daar kun je toch meer mee doen dan met zo'n cyclocross, is ook een stuk comfortabeler.

cyclocrossers zou ik nu niet direct janetten noemen, mensen die af en toe eens naar een cyclocross wedstrijd gaan zullen dit bevestigen, cyclocross is zowat de meest intensieve en lastige fietssport die er is, daarbovenop zijn de mannen ook niet vies van hun vuil te maken.
Scale
Kerstman

Post by Scale »

Deze topic na 10 maanden eens naar boven halen.....
't is om te zeggen dat ik een crossfiets heb gekocht na 10 jaar mtb. Eens iets anders proeven!
Moet ik mij wapenen tegen de volgende tocht met boksbeugel en traangas ??

Ge zal rap moeten kunnen rijden zulle.....grapje hé :wink:
kawa
Mountainbiker

Post by kawa »

Scale wrote: Ge zal rap moeten kunnen rijden zulle.....grapje hé :wink:
Zal niet nodig zijn, bij de eerste echte bocht sta je toch stil.... als je al niet geveld bent door een technisch hellingske of afdalingske....
Swannie
Mountainbiker

Post by Swannie »

ik zou een crossfiets kopen! heb er hier ne schone te koop zien staan: http://forum.mountainbike.be/viewtopic.php?t=39459 :-D
daelman
Mountainbiker

Post by daelman »

jongesjonges...wat voor een stelleke klein mannen zijn jullie in feite? #-o

dat die 'slijkjanet' liever op zijn cyclo rijdt, laat hem doen. ik heb hier ook al over nagedacht om de vlakke tt's in trainingen hier in de buurt te doen. ik woon in de vlakke kempen, hier zijn geen technische klimmen en afdalingen. puur snel parcour. maar aangezien ik geen geld heb heb ik dus ook geen cyclobike. ik vind het ook dikwijls irriterend als er eentje met een cyclo komt voorbijgecrost en dan even verder moet afstappen voor dat petieterige klimmetje. hij zit gewoon op het verkeerde parcour. we moeten dringend een beetje verdraagzaam worden.
_alain_
Mountainbiker

Post by _alain_ »

daelman wrote:ik vind het ook dikwijls irriterend als er eentje met een cyclo komt voorbijgecrost en dan even verder moet afstappen voor dat petieterige klimmetje.
daelman wrote:we moeten dringend een beetje verdraagzaam worden.
2 zinnen en je spreekt jezelf al tegen :-({|=

WTF interesseert het mij wie met welke fiets rijdt?
Met een cyclocrosser zal je nooit zo snel technische parcours kunnen rijden als een mtb,
maar je leert wel heel veel techniek aan (al is het maar om recht te blijven over wortels).

En qua verdraagzaamheid,
als je me probeert van de weg te rijden moet je niet verwonderd zijn dat je de volgende bocht op een brutale 4cross manier het decor in vliegt ;)
Voor de rest heb ik met niemand problemen ;)
daelman
Mountainbiker

Post by daelman »

als ge ooit in't decor gereden wordt door ene met een vaste vork een koerscasette zegt me dan maar ne goeien dag. :evil:
Rikske
Mountainbiker
Location: Merida Mission Carbon Team, Reba Team, full XT //// Merida Matts Speed LX gold edition

Post by Rikske »

daelman wrote:als ge ooit in't decor gereden wordt door ene met een vaste vork een koerscasette zegt me dan maar ne goeien dag. :evil:
Erg verdraagzaam :roll: .
Eigenlijk triestig hoe een serieus topic kan uitdraaien in iets zinloos als dit :-? .
_alain_
Mountainbiker

Post by _alain_ »

Ik denk niet dat we mekaar zullen tegenkomen op TT's,
waar ik ga rijden kan je niets doen met een vaste vork.

Enne, je spreekt dat we allemaal wat verdraagzamer moeten worden maar je kan er niet tegen dat men je 'pakt' op je tegenstrijdigheden?
Post Reply