08/09/07 - Vielsalm

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
edse
Mountainbiker

Post by edse »

mijn probleem is dat we te laat zijn,alles zou volgeboekt zijn volgens de website van sunparcs.
Ik geraak daar maar niet hé,vorig jaar na 10 km in panne en nu volgeboekt. #-o
Volgend jaar er een beetje rapper moeten bij zijn. [-o<
nebraz
Mountainbiker

Post by nebraz »

Je kan nog altijd ergens anders logeren en de ritten meepikken. :wink:
barty
Mountainbiker

Post by barty »

Hallo gastjes,

Ook met de Anglo Boys (5 exemplaren) komen we dit jaar weer afgezakt naar Vielsalm. Vorig jaar een schitterend weekend gehad met een zalig weertje, lekkere bbq en nu en dan een pintje...laat het maar snel volgende vrijdag zijn
blubberduck
Mountainbiker

Post by blubberduck »

nebraz M/30j. wrote:Hoop eigenlijk ook dat ze niet al te veel aan de parcours hebben gewijzigd want het was gewoon een machtig parcour vorig jaar.

Ik snap trouwens niet wat mtb'ers met dit soort van kritiek in deze streek komen doen.
Supertechnisch was het allessinds niet te noemen als je deze vergelijkt met pakweg houffalize, la bataille of cimes de waimes.
Persoonlijk heb ik amper een voet aan de grond moeten zetten bij wijze van spreken.

Natuurlijk heb je het type mtb'er die zelden rijdt en denkt na twee ritjes al over een onoverwinnelijke conditie te beschikken. Als een zot starten, na een 10tal km zware benen en concentratieverlies waardoor ze fouten maken op de geringste bult of put, ingehaalt worden door hun ervaren vrienden die nog fris in het zadel zitten en dan maar beginnen zagen dat de rit niet te doen was.

Vorig jaar regelmatig zo'n mensen tegengekomen met een gezicht tot aan de grond terwijl ik ze voorbij reed met een smile van hier tot in Tokio. Koop dan toch een baanfiets of rij het parcour op eigen tempo en onderschat de afstand niet. Dan kom je niet voor voldomme feiten te staan hangt je bakkes niet tot tegen de grond en loopt de mond niet over van kritiek na de rit.

Tot zover deze lezing. Wie het schoentje past trekke het aan.
=D> =D> =D> :P

greetz 8)

we will be there anyway...
Magic 10
Mountainbiker

Post by Magic 10 »

:bounce: :bounce: ook wij ,mijn vrouwke en ik , komen naar hier wel voor de eerste keer
is er een bepaalde tijd om binnen te komen voor de andere actieviteiten ,
want ik denk de 70 km toch een tijdje zal in beslag nemen met het vrouwke :wink: of kan je op het parcour inkorten en zo op de 50 km komen
nebraz
Mountainbiker

Post by nebraz »

Als het is zoals vorig jaar rijdt iedereen tesamen tot de tweede bevoorrading en daar splitst alles op. Je kon redelijk laat beslissen voor hoeveel km's je wou gaan.

Neem nu dat je om 9u vertrekt en aan een gemiddelde van 10km/u rijdt. Dan kom je aan om 16.00h in de namiddag. Dan reken je nog een uurtje aan de bevoorradingen. Dan nog een uurtje uittrekken om te douchen en op te maken voor het pasta-buffet. Om 18.00h zal je dan waarschijnlijk nog één van de eerste aan tafel zitten. Het zal dus wel lukken me dunkt. :wink:
bieste
Mountainbiker

Post by bieste »

Trouwens, dat pastabuffet is in shiften. En ik denk dat ze rekening houden met gezinnen met kinderen, om deze als eerste te laten eten. De voorgaande jaren zaten wij toch altijd bij de eerste shift.
Wij vertrekken meestal rond 9u, rijden de grote toer en hebben daarna nog tijd om de kinderen te vervoegen in het zwembad. Vorig jaar waren wij rond in iets minder dan 5u. We zijn geen berggeiten maar wel geoefende bikers.
Magic 10
Mountainbiker

Post by Magic 10 »

=D> bedankt voor de reactie en tot vrijdag dan :bounce: :wink:
cieske
Mountainbiker

Kan men ook afkomen voor een dag

Post by cieske »

Daar we verleden jaar al daar geweest zijn voor het weekebed en dit jaar andere plannen hadden, komen we graag zaterdag voor een dag naar vielsalm om die mooie tocht te rijden, wat ik nu afvraag kunnen we ons ter plaatse inschrijven en kunnen we ons achteraf douchen ginder verleden jaar was alles betaald en hadden we een bungalow nu rijden we savonds naar huis. Allee als alles goed zien we jullie zaterda en hopen op droog weer .

Gert
den Trekmountainbiker
Mountainbiker

Post by den Trekmountainbiker »

Tja, mijn vrouw heeft een overnachting geboekt in een hotelletje in Vielsalm, les Myrtilles. Wij vertrekken dus de vrijdagavond op ons gemak, na het werk en blijven tot de zaterdagavond. 500km op 1 dag vond ik toch wat veel om daar te gaan fietsen... #-o
Hopelijk blijft het wat droog deze week want tzal daar al zwaar genoeg zijn voor ons mannekes denk ik... :roll:
Dus op hoop van zegen en hopelijk veel bike-collega's daar ter plaatse...
Post Reply