OPENING SJOUWERS MOUNTAINBIKEROUTE TE KORTRIJK EN MENEN

Ben je van plan een route rijden? Problemen gehad met de bewegwijzering? Wat is de moeilijkheidsgraad van het parcours? Hoe ligt de route er bij na regenval?
Post Reply
MaC'Red
Mountainbiker

Post by MaC'Red »

hoe ligt het parkoers er bij momenteel ???
Ik ga morgen naar mijn zus en schoonbroer in wervik en mss neem ik wel de bike mee
anders mss een toerke op de weg ginds ( alhoewel ik daar al geen kanten mijne weg ken.

Massini 8)
Cristalix
Mountainbiker

Post by Cristalix »

Normaalgezien zal het parcours op sommige plaatsen een beetje vettig liggen ondanks de regen. Maar het is zeker berijdbaar, het had eens een hele week geregend en ik heb dan de route gaan rijden, ze lag wel vettig maar het was zeker te doen. Eigenlijk zou het zo moeten zijn voor mountainbike :wink:
Q-Bix
Mountainbiker

Post by Q-Bix »

Ik wil u anders wel een beetje begeleiden zenne ;-)
Maar ik kan wel maar beginnen te rijden om 17-17u30 ... nog wa werken ook e ;-)
MaC'Red
Mountainbiker

Post by MaC'Red »

Q-Bix wrote:Ik wil u anders wel een beetje begeleiden zenne ;-)
Maar ik kan wel maar beginnen te rijden om 17-17u30 ... nog wa werken ook e ;-)
da's heel vriendelijk maar tegen dan ben ik weeral bijna thuis.
heb besloten om es naar kemmel te rijden en de kemmelberg op te rijden langs de drie kanten.

Massini 8)
Feysie
Mountainbiker

Post by Feysie »

De route in twee keer gereden. De lus Kortrijk vind ik een stuk beter dan de lus Menen, al had ik het anders verwacht.
In de Kortrijkse lus zit er naar mijn aanvoelen eigenlijk maar één gemiste kans:
in Marke moet je de St. Annaberg afdalen tot bij het Don Bosco college. Daar moet je rechts inslaan. Dan krijg je een asfaltklimmetje. Eigenlijk kun je dit klimmetje evengoed onverhard nemen. Ik begrijp niet goed waarom men een asfaltklim neemt als er een onverharde klim parallel ligt. Mss was er een probleem met een eigenaar of wilde men het eerste stukje vermijden dat vaak echt vettig ligt...
Toch vind ik dat men in de Kortrijkse lus een prima job heeft gedaan. =D> =D> =D>
Cristalix
Mountainbiker

Post by Cristalix »

Feysie wrote:De route in twee keer gereden. De lus Kortrijk vind ik een stuk beter dan de lus Menen, al had ik het anders verwacht.
In de Kortrijkse lus zit er naar mijn aanvoelen eigenlijk maar één gemiste kans:
in Marke moet je de St. Annaberg afdalen tot bij het Don Bosco college. Daar moet je rechts inslaan. Dan krijg je een asfaltklimmetje. Eigenlijk kun je dit klimmetje evengoed onverhard nemen. Ik begrijp niet goed waarom men een asfaltklim neemt als er een onverharde klim parallel ligt. Mss was er een probleem met een eigenaar of wilde men het eerste stukje vermijden dat vaak echt vettig ligt...
Toch vind ik dat men in de Kortrijkse lus een prima job heeft gedaan. =D> =D> =D>
Normaalgezien is er toch geen alternatief meer dan het huidige kerkwegeltje?
Feysie
Mountainbiker

Post by Feysie »

Cristalix wrote:
Feysie wrote:De route in twee keer gereden. De lus Kortrijk vind ik een stuk beter dan de lus Menen, al had ik het anders verwacht.
Normaalgezien is er toch geen alternatief meer dan het huidige kerkwegeltje?

Voor het kerkwegeltje boven is er inderdaad geen alternatief. Het is hoe je aan dat kerkwegeltje geraakt.
Beide klimmetjes komen uit op dat kerkwegeltje. Je moet gewoon aan de voet van het asfaltklimmetje links afslaan en dan komt de onverharde klim.
zwin
Mountainbiker
Location: Scatto Hellium LX & XT , Scatto Comp full XT,Full Ritchey

Post by zwin »

heb vandaag om 8.30 gestart vanuit wervik richting Rekkem
is minder ver dan gedacht :-)
idd beetje veel asfalt int begin maar er zitten toch zeer mooie stukken tussen en paar kuitenbijters =D> pijltjes kan je gewoon niet missen,ze zijn 3 keer zo groot dan de andere(goed voor Big One :wink: )bij de R8 kon ik niet goed meer volgen, kheb daar zo een beetje zelf mijne weg moeten zoeken! klopt het dat je onder de R8 moet blijven en je dan nog stook bos hebt?? zag daar nogal veer MTB sporen. heb daar wel voor en achterband lek gereden :evil: :evil: en had maar één reserve band mee... heb daar dan snel een fietsenhersteller gevonden en daar mijne band mogen repareren =D> =D> Zeer mooie tocht eentje dat ik zeker nog ga rijden,en 2 banden meenemen :-?

greetz zwin
yoeri
Mountainbiker

Post by yoeri »

Onder de brug van de R8 hebben ze enkele hopen aarde gesmeten, daardoor zie je 1 pijltje die naar links wijst niet. je moet dan links die opening doorrijden en op de asfaltweg naar rechts. dan ga je iets verder een wijk in Marke naar links in.

ik heb ook al 3 maal de volledige route gereden. De route is goed voor 44,1 km en 205 positieve hoogtemeters.
triple XXXL
Mountainbiker

Post by triple XXXL »

Je kan ook een stukje bos bij nemen .
De talud aan het Kennedybos over de autoweg(best te voet naar boven volg de twee sporen)
Gewoon oversteken en naar beneden volg de weg in het bos je rijdt er dan tereug uit op het fietspad meestal doen we dit een driemaal.
Ook op het oude stort van Kortrijk(nu groene long :wink: nemen we er graag bij)
Post Reply