Ik denk inderdaad dat ik de tandwielen niet meer moet insmeren. Dan zal er inderdaad minder vuil aan blijven plakken
Propere tandwielen
Hoe vervang ik versleten remblokken, kan ik mijn voorvork zelf onderhouden, reinigen van de ketting,...
- arneken
- Mountainbiker
even vraagje: wat doe je het best tegen gras in uw Derailleurwielkes? ik blijf het maar een kl*te hob vinden om steeds weer te prutsen. het probleem laten blijven zitten helpt nog minder, de hogedruk erop ook niet en demonteren riskeer ik niet (mijn 2 linkerhanden kennende)
kunnen jullie me helpen?
alvast bedankt.
kunnen jullie me helpen?
alvast bedankt.
- van_hoof
- Mountainbiker
demonteren die handel, is eigenlijk héél simpel hoor, enkel een inbussleuteltje nodig en goed kijken hoe de ketting liep, al doende leert men.arneken wrote:even vraagje: wat doe je het best tegen gras in uw Derailleurwielkes? ik blijf het maar een kl*te hob vinden om steeds weer te prutsen. het probleem laten blijven zitten helpt nog minder, de hogedruk erop ook niet en demonteren riskeer ik niet (mijn 2 linkerhanden kennende)
kunnen jullie me helpen?
alvast bedankt.
nothing 's impossible wrote:Ik neem mijn cassette er af en toe eens af, dan gewoon in een goedkope ontvetter (white spirit, mazout,...) en effe met een zacht borteltje wat afwrijven.
Ontvetten als de cassette nog op het wiel zit zal de levensduur van de body niet ten goede komen vrees ik!
Na het rijden gewoon met de tuinslang of zachtje met de hogedrukreiniger afspuiten
Verder geen olie op je cassette smossen, je maakt er alleen je velgen/ schijven mee vettig!
Smeren met wax zal je cassette ook properder houden dan gewone olie.
WAX ?? vertel daar is meer over? Merk? Waar te koop?
Als je je ketting van de fiets neemt om te reinigen/smeren zal je de fiets ook makkelijker proper kunnen houden. Anders zit alles toch onder de olie.