01.09 - Ichtegem (W.Vl.) VISA Chrono Challenge

Een marathon (waarvan je kan spreken eenmaal je boven de 60km gaat), een rit tegen de tijd of een wedstrijd is toch iets gans anders dan een doordeweekse toertocht. Daarom dit apart forumonderdeel...
s-works rider 336
Mountainbiker
Location: Specialized Stumpjumper Expert Carbon 29-er en Niner Air9

Post by s-works rider 336 »

Het toppunt was voor mij het punt net na een controle, waar je door een smal metalen draaihek moest (voor wandelaars gemaakt zodat je niet per fiets of bromfiets doorkan normaal) en ik dacht, yes, nu zal het (MTB-en) eindelijk beginnen.............
Wat een anticlimax, ook dit was niets, of tochwel, nog een draaihek waar je met je barends bleef achterhangen !

Hopelijk besteden ze ons 8€ aan een goed doel of zoiets, want de organisatoren begrijpen er niets van. (boterhammen bij de inschrijving enz.) #-o
roy
Mountainbiker
Location: Duratec sonix cx3 s-ram X0,hope new mini raceface deus easton Xc-one and ec70 Reba WC

Post by roy »

s-works rider 336 wrote:Het toppunt was voor mij het punt net na een controle, waar je door een smal metalen draaihek moest (voor wandelaars gemaakt zodat je niet per fiets of bromfiets doorkan normaal) en ik dacht, yes, nu zal het (MTB-en) eindelijk beginnen.............
Wat een anticlimax, ook dit was niets, of tochwel, nog een draaihek waar je met je barends bleef achterhangen !

Hopelijk besteden ze ons 8€ aan een goed doel of zoiets, want de organisatoren begrijpen er niets van. (boterhammen bij de inschrijving enz.) #-o
lol die draaihekkens zijn er gekomen voor het mtb parkoer van diksmuide zodat er geen crosmotoren zouden rijden. Kheb er al duizend keer doorgereden maar toch mijn hand an pijn gedaan gisteren :-?

Als ik aankwam waren er boterhammen hoor met paté :P
s-works rider 336
Mountainbiker
Location: Specialized Stumpjumper Expert Carbon 29-er en Niner Air9

Post by s-works rider 336 »

Ze zijn nog altijd bezig met den uitslag op te maken zeker ?(zondagmiddag 16u45')

Goe bezig jongens .........
long fellow
Junior redactielid
Location: Cannondale met 2 wielen, remmen ed, spaar nu voor een mistlamp

Post by long fellow »

Roy, wil toch opmerken dat het "verkeerde" parcour die je voordien doorgaf perfect had kunnen dienen voor deze rit.
Ik bolde 30 km: waarvan vooral rond en in het bos van Aertrycke en het kasteel van Maele. Dus alternatieven genoeg, maar ik vraag me echt af waarom men voor deze meest saaie kant heeft gekozen.
Resultaat voor velen: weinig MTB-plezier, weinig fungehalte, weinig of ver geen tourrijders maaar veeeel snelheid en veeeel te gevaarlijke onbewaakte kruispunten. [-X [-o< [-X [-o<
Dus volgend jaar: zeker niet meer tourrijders en waarschijnlijk minder chronorijders. :roll:
Ik kom juist van TT Roeselare: om duimen van af te likken!!!! =D> =D>
Spark
Mountainbiker

Post by Spark »

long fellow wrote: Ik kom juist van TT Roeselare: om duimen van af te likken!!!! =D> =D>

Ok twas zeer goed, maar nu ook niet overdrijven é, er zat ook hééééél veel baan in hé.
BikingBrecht
Mountainbiker

Post by BikingBrecht »

Ik heb gisteren ook de chrono in Ichtegem gereden.

- Wat de bepijling betreft, vond ik deze best ok. Naast houten pijlen waren er ook kalkpijlen.
Hier en daar had er wel een pijlke extra mogen zijn. Maar dat wil niet zeggen dat de bepijling ronduit onvoldoende was.

- Over het parcours kan je lang discussieren. Wie al een paar keer in de streek gefietst heeft, weet dat men het beste uit de streek heeft gehaald. Als chrono in de Visa challenge, is dit anderzijds de minst attractieve chrono als het op mtb'en aankomt. Maar soit, de chrono's worden voornamelijk in WVL georganiseerd en een chrono in Ichtegem is ook mtb'en in WVL. Ik zou zeggen: "Probeer het te zien als een vorm van variatie in de verschillende chrono's."

- Wat mij persoonlijk het meest stoort aan deze chrono/TT, is de start/aankomstplaats. Als je weet dat Ichtegem een mooie en rustig gelegen sporthal met redelijke parking heeft, dan begrijp ik niet dat men een chrono langs een drukke baan laat starten een aankomen.
Het gebrek aan parking en slecht twee douches zijn al evenmin positieve punten.
Ik kan begrijpen dat men resto de Kerselaar wat wil promoten. Maar organiseer dan de chrono en TT aan de sporthal en zeg dat de prijsuitreiking in het resto plaatsvindt.

Dus ja, kort samengevat:
-Bepijling: OK maar kan op bepaalde punten nog beter.
-Parcours : Eens iets anders. Een snelle mtb-omloop.
-Start en aankomst : Gebrekkig, kan zeker beter
roy
Mountainbiker
Location: Duratec sonix cx3 s-ram X0,hope new mini raceface deus easton Xc-one and ec70 Reba WC

Post by roy »

long fellow wrote:Roy, wil toch opmerken dat het "verkeerde" parcour die je voordien doorgaf perfect had kunnen dienen voor deze rit.
Ik bolde 30 km: waarvan vooral rond en in het bos van Aertrycke en het kasteel van Maele. Dus alternatieven genoeg, maar ik vraag me echt af waarom men voor deze meest saaie kant heeft gekozen.
Resultaat voor velen: weinig MTB-plezier, weinig fungehalte, weinig of ver geen tourrijders maaar veeeel snelheid en veeeel te gevaarlijke onbewaakte kruispunten.
Bos van aartijke zat er voor een stukje in. En in het bos van wijnendale mag je maar op een baan(waarvan 1/4 bedon 2/4 steenslag en 1/4 aardewegel)(De rest is van de groenen of prive) komen met de fiets mesch mocht dit stukje er wel ingezeten hebben.
En in koekelare weet ik ook wel nog een paar honderd meter of road liggen. Maar het moet al mogelijk zijn om deze op een deftige manier te verbinden. Maar aanpassingen zijn mogelijk mesch hier en daar nog een prive stukje op leggen nu zat er maar eentje in kweet er wel nog een paar die zouden moeten lukken die op winter tts gedaan worden.
easyrider
Mountainbiker

Ik heb niet deelgenomen maar ...

Post by easyrider »

Ik heb niet deelgenomen maar na het lezen van al de reacties en de reacties van de mensen die ik gehoord heb die wel deelnamen. Was er toch een en ander mis met de bepijling en de veiligheid.

Dan maar allen klagen vorige maand over de prijs van verviers (wk-open blue). Daar stonden dan wel 150 seingevers op het totale parcours !!! =D>
poisenviper
Mountainbiker

Post by poisenviper »

nog steeds geen uitslagen?????
BikingBrecht
Mountainbiker

Post by BikingBrecht »

poisenviper wrote:nog steeds geen uitslagen?????
De uitslagen waren gisteren rond 15u bekend. Ze hingen toen in den entree van die resto. Ik heb er geen kunnen meenemen om in te scannen.

Online zal je ze waarschijnlijk maar in de loop van volgende week vinden. Hopelijk reeds dinsdagavond.
Post Reply