0udenaarde - Bloso

Ben je van plan een route rijden? Problemen gehad met de bewegwijzering? Wat is de moeilijkheidsgraad van het parcours? Hoe ligt de route er bij na regenval?
elmago
Mountainbiker

Post by elmago »

Vandaag met Lorenzo de heuvels rond Oudenaarde nog eens gaan uittesten. Dit was de eerste route met deftige klimmetjes sinds mijn ongeval 3 jaar geleden, en mijn knie heeft mij eens niet in de steek gelaten. :bounce:
Overal boven geraakt op het middenblad zonder afstappen, Koppenberg incluis. Enkel de wortel aan de Ladeuze heb ik niet durven nemen uit schrik om bij een val mijn knie terug te beschadigen. :oops: Lorenzo ook hier zonder probs bovengekomen, (heeft de wortel langs rechts genomen). Een knappe route, goede bepijling, en lekker bike weer, dit alles in een ronduit prachtige omgeving staat garant voor 2 uurtjes big fun. =D>
Ik zit nu wel met een zeurende pijn in mijn knie en zal morgen op mijn werk waarschijnlijk afzien, maar dat heb ik er voor over. :lol:
STUKA
Mountainbiker

Post by STUKA »

Die wortel lukt mij ook bijna altijd, maar daarna ...
Op 't einde van de klim gaat het een vijftal meter supersteil omhoog.
Daar oprijden is mij nog nooit gelukt. Ik dreig altijd achterover te vallen.
Anakin
Mountainbiker

Post by Anakin »

Gisteren dankzij het prachtige weer en het nog steeds prachtige parcours een plezante namiddag gehad in de Vlaamse ardennen
Ik snap nog steeds niet dat sommigen deze route minderwaardig vinden
Anakin
Mountainbiker

Post by Anakin »

Vandaag nog eens gereden, lag goed berijdbaar, nog een 7-tal andere tegen gekomen.
Cyclingbeast
Mountainbiker
Location: Eddy Merckx grand prix, Minerva tempest, BH Expert Trail

Post by Cyclingbeast »

Ik heb vandaag de rode en de groene lus gereden en het parcours lag er zeer vettig bij.
De bewegwijzering is perfect.
madcock
Mountainbiker

Post by madcock »

gisteren rood + groen + blauw gereden, vandaag gelezen over het bestaan van "de wortel" - als ik er nog es passeer kies ik resoluut voor de rechtse kant

slechts enkele keren misreden (afgebleekte pijltjes), maar wel goed geamuseerd.

de benamingen rood en groen zou ik verwisselen, gezien zonder koppenberg er weinig rood overschiet
Anakin
Mountainbiker

Post by Anakin »

Heb zaterdag de meeste "verschenen" pijtljes vervangen. Aan de achtergelaten bepijling te zien, zijn er heel wat TT's de laatste maand gepasseerd. Het ploegen van de akkers is ook terug begonnen, zodoende zijn sommige paden wat smaller geworden
blubberduck
Mountainbiker

Post by blubberduck »

Anakin wrote:Heb zaterdag de meeste "verschenen" pijtljes vervangen =D> =D> =D> . Aan de achtergelaten bepijling te zien [-X [-X [-X ,
=D> =D> =D> proficiat voor een echte "Peter"

grtz 8)
FastFreddy272
Mountainbiker
Location: Commencal VIP, RaceFace, Sram X.0, Fox 100FX, ... Scott Scale RC 2010

Post by FastFreddy272 »

Oudenaarde staat volgend weekend op mijn programma.
Ofwel een 2 - 3 keer het volledige parcours (met hier en daar nog wat aanvulling zoals Donk) of Oudenaarde + Maarkedal + Ronse of Oudenaarde + Brakel + Maarkedal. (Ik moet dit nog eens bekijken).
Kwestie van toch wat km's in de benen te hebben met de MTB als voorbereiding op de herdersmarathon de week nadien 8)
elmago
Mountainbiker

Post by elmago »

Anakin wrote:Heb zaterdag de meeste "verschenen" pijtljes vervangen. Aan de achtergelaten bepijling te zien, zijn er heel wat TT's de laatste maand gepasseerd. Het ploegen van de akkers is ook terug begonnen, zodoende zijn sommige paden wat smaller geworden
Knap werk Anakin, een mooie route als Oudenaarde verdient een goede bepijling. =D> =D> =D>
Post Reply