01/09/2007 oudenburg
Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
- sean braire
- Mountainbiker
Post by sean braire »
Net terug van de Arnoldus goes vtt. Veel te vaak staat VTT voor velo tout tarmac. In Oudenburg was het veeleer Velo tout terrain of nog beter veldtoertocht. Van talloze onderbroken halve dreven hebben ze met behulp van privéstukken en stukken veld (of wei) hele, flink uit de kluiten gewassen dreven gemaakt. 't Moet een imens werk geweest zijn aan research alleen al.
Ja, beste forumbezoeker ik heb me goed geamuseerd zelfs al waren, door het vele offroad werk en de lamentabele conditie, de benen leeg.
Bevoorrading was voldoende ook al hadden ze dubbel zoveel deelnemers als vorig jaar (vaak een pijnpunt bij snelle groeiers). Ze hebben het bij Sportstech ook beter getroffen met de smaak (kers-pompelmoes) als wat wij als organisatoren kregen voor Mountainbike XL in Poperinge (Ice-tea-smaak).
Oudenburg, een aanwinst voor de Bel-tochten!
Ja, beste forumbezoeker ik heb me goed geamuseerd zelfs al waren, door het vele offroad werk en de lamentabele conditie, de benen leeg.
Bevoorrading was voldoende ook al hadden ze dubbel zoveel deelnemers als vorig jaar (vaak een pijnpunt bij snelle groeiers). Ze hebben het bij Sportstech ook beter getroffen met de smaak (kers-pompelmoes) als wat wij als organisatoren kregen voor Mountainbike XL in Poperinge (Ice-tea-smaak).
Oudenburg, een aanwinst voor de Bel-tochten!
voor de eerste maal aan de start en moet zeggen: er is niets te veel belooft! Prima organisatie, proficiat aan de parcoursbouwers!
Is voor herhaling vatbaar, zeker met het groepje van het forum hier, die omstreeks 8u 15 de start genomen hebben. Ik hoop van binnenkort nog eens te kunnen aanpikken. grtz
Is voor herhaling vatbaar, zeker met het groepje van het forum hier, die omstreeks 8u 15 de start genomen hebben. Ik hoop van binnenkort nog eens te kunnen aanpikken. grtz
- lok 36000
- Mountainbiker
Vandaag dus ook naar Oudenburg afgezakt om die stroken privé te ontdekken. Het is duidelijk Kenny en zijn bende zijn geliefd bij de plaatselijke agrarische vertegenwoordigers, hoe verklaar je anders dat daar meer bikers in de weide liepen dan koeien. Verder was het ook zeer duidelijk dat de Arnoldussen zeer veel tijd en werk in hun organisatie steken, ze proberen werkelijk alles uit die shitstreek (vooral koeiestront) te halen. Dan moet je zeer erkentelijk zijn voor de moeite welke bepaalde medemensen zich getroosten om ons enkele uren bikeplezier te verschaffen.
Aan Kenny en crew, proficiat en bedankt
Aan Kenny en crew, proficiat en bedankt
-
mtb_loverke
- Mountainbiker
Post by mtb_loverke »
Ne dikke proficiat;dit was ne toertocht om in te kaderen.
Vooral de technische stroken waren de max.Een dikke pluim
ook voor de uitmuntende bepijling
Tot volgend jaar
-
Horsepower
- Mountainbiker
Post by Horsepower »
Ondanks een TT dicht bij huis (Wevelgem) vandaag toch gekozen voor Oudenburg.
En het was een tocht om in te kaderen :
* zeer veel offroad
* zeer veel privé-stroken
* goede bevoorradingen ; bepijling ; douches ; ...
Duidelijk een organisatie die hier heel wat (vrije) tijd in steekt !!
Kortom : volgend jaar zeker opnieuw.
Aan de tweede bevoorrading kennis gemaakt met veeteeteetje en hier en nadien nog een toffe babbel met hem gehad. Leuke kennismaking !!!
En het was een tocht om in te kaderen :
* zeer veel offroad
* zeer veel privé-stroken
* goede bevoorradingen ; bepijling ; douches ; ...
Duidelijk een organisatie die hier heel wat (vrije) tijd in steekt !!
Kortom : volgend jaar zeker opnieuw.
Aan de tweede bevoorrading kennis gemaakt met veeteeteetje en hier en nadien nog een toffe babbel met hem gehad. Leuke kennismaking !!!
Last edited by Horsepower on Sat 01 Sep 2007 21:07, edited 1 time in total.
-
Horsepower
- Mountainbiker
- De veurnsche bikers
- Mountainbiker
Post by De veurnsche bikers »
Een dikke proficiat aan de organisatie voor het inventief parcours !!!
Chapeau en tot volgend jaar ... !!!
Chapeau en tot volgend jaar ... !!!
- veeteeteetje
- Kerstman
Post by veeteeteetje »
Vooraf deze tt al de hemel ingeprezen hier op het forum en om eerlijk te zijn,hij heeft mij niet meer verrast.
Reden : Ik had hem vorig jaar al gereden,wist wat er ging volgen en alles wat ik hier had neergetypt was ook werkelijk zo.Veel off-road
,mooie aangelegde parcourskes
en een streek die misschien (te) weinig bikers aantrekt,maar waar toch mits enige moeite en wat privé-aanvragen toch prachtig veel uit te halen is.Ongetwijfeld de beste TT uit de streek die ze aansneden.
De sfeer zat er al goed in deze morgen bij de forumtrein en na een lekker "zatse kaffie" en voor sommigen een croissantje uiteindelijk in groep gestart.Een treintje van een goeie 20 wagonnetjes!!!!Gaandeweg ging iedereen wel eens aan het rekkerke en zodoende twee vroege vluchters die we pas aan de finish hebben teruggezien.(GP en CP)Mijn eerste 25 km liepen uitstekend daarna was het op eigen tempootje verderrijden.De laatste 5 km was het diep in de reserves tasten want het vatje was leeg.Hoedanook een hele mooie eerste 5 km met een mooi bisnummerke die we bijna allemaal deden.Vervolgens heel veel veld,weides en privéstukken,maar mijn motto is : Er is meer asfalt dan veldwegels hier in Vlaanderen,waarom is dit eigenlijk niet omgekeerd???.Oudenburg heeft dat goed opgelost met voor het omgekeerde te zorgen.Als er geen veldwegels zijn,dan maken we ze zelf wel.
Uiteindelijk hele mooie off-roadstukken,mij formidabel kunnen uitleven en gejeund.
De aprestafel was er ook ene om U tegen te zeggen met al het forumgeweld.De leffe en het braadworstje waren heel lekker.
Tot slot Kenny en Alain (pa van...) nog eens gefeliciteerd voor al hun werk die ze gedaan hebben.Op basis hiervan verdient deze tt al een grote pluim.Vanaf januari zijn die gasten daar al mee bezig en het resultaat mocht vandaag gezien worden.Het was af!!!!De lat lag hoog maar deze werd zeker ruimschoots overschreden.
Nogmaals bedankt Kenny,Alain en co.Blaas maar goed uit nu en tot de volgende TT en aan de andere forumbikers vergeet vooral de volgende BEL-tocht niet!!!!
@Horsepower:de aangename kennismaking was zeker wederzijds en volgende keer gaan we vier met er eentje op te drinken,hé.
Ook aan enkele nieuwe forumgezichten als daar waren Dieter D,G-Unit,Bing,.......
En aan enkele oude bekenden : BBQ,Witje,Malfieboy,Filiberke,Sventibold......
Zo, en nu morgen deel 2 van een TOP-TT weekend met Bléharies!!!
Uiteindelijk hele mooie off-roadstukken,mij formidabel kunnen uitleven en gejeund.
De aprestafel was er ook ene om U tegen te zeggen met al het forumgeweld.De leffe en het braadworstje waren heel lekker.
Tot slot Kenny en Alain (pa van...) nog eens gefeliciteerd voor al hun werk die ze gedaan hebben.Op basis hiervan verdient deze tt al een grote pluim.Vanaf januari zijn die gasten daar al mee bezig en het resultaat mocht vandaag gezien worden.Het was af!!!!De lat lag hoog maar deze werd zeker ruimschoots overschreden.
Nogmaals bedankt Kenny,Alain en co.Blaas maar goed uit nu en tot de volgende TT en aan de andere forumbikers vergeet vooral de volgende BEL-tocht niet!!!!
@Horsepower:de aangename kennismaking was zeker wederzijds en volgende keer gaan we vier met er eentje op te drinken,hé.
Ook aan enkele nieuwe forumgezichten als daar waren Dieter D,G-Unit,Bing,.......
En aan enkele oude bekenden : BBQ,Witje,Malfieboy,Filiberke,Sventibold......
Zo, en nu morgen deel 2 van een TOP-TT weekend met Bléharies!!!