Propere tandwielen

Hoe vervang ik versleten remblokken, kan ik mijn voorvork zelf onderhouden, reinigen van de ketting,...
kogelvis
Mountainbiker

Post by kogelvis »

Ik heb de tandwielen proper gekregen. Bedankt voor de handige tips =D> .

Ik denk inderdaad dat ik de tandwielen niet meer moet insmeren. Dan zal er inderdaad minder vuil aan blijven plakken :oops:
arneken
Mountainbiker

Post by arneken »

even vraagje: wat doe je het best tegen gras in uw Derailleurwielkes? ik blijf het maar een kl*te hob vinden om steeds weer te prutsen. het probleem laten blijven zitten helpt nog minder, de hogedruk erop ook niet en demonteren riskeer ik niet (mijn 2 linkerhanden kennende)
kunnen jullie me helpen?

alvast bedankt.
van_hoof
Mountainbiker

Post by van_hoof »

arneken wrote:even vraagje: wat doe je het best tegen gras in uw Derailleurwielkes? ik blijf het maar een kl*te hob vinden om steeds weer te prutsen. het probleem laten blijven zitten helpt nog minder, de hogedruk erop ook niet en demonteren riskeer ik niet (mijn 2 linkerhanden kennende)
kunnen jullie me helpen?

alvast bedankt.
demonteren die handel, is eigenlijk héél simpel hoor, enkel een inbussleuteltje nodig en goed kijken hoe de ketting liep, al doende leert men.
daelman
Mountainbiker

Post by daelman »

niemeer door't gras rijden.
zaskar72
Mountainbiker

Post by zaskar72 »

nothing 's impossible wrote:Ik neem mijn cassette er af en toe eens af, dan gewoon in een goedkope ontvetter (white spirit, mazout,...) en effe met een zacht borteltje wat afwrijven.
Ontvetten als de cassette nog op het wiel zit zal de levensduur van de body niet ten goede komen vrees ik!

Na het rijden gewoon met de tuinslang of zachtje met de hogedrukreiniger afspuiten

Verder geen olie op je cassette smossen, je maakt er alleen je velgen/ schijven mee vettig!

Smeren met wax zal je cassette ook properder houden dan gewone olie.

WAX ?? vertel daar is meer over? Merk? Waar te koop?
Als je je ketting van de fiets neemt om te reinigen/smeren zal je de fiets ook makkelijker proper kunnen houden. Anders zit alles toch onder de olie.
arneken
Mountainbiker

Post by arneken »

van_hoof wrote:
demonteren die handel, is eigenlijk héél simpel hoor, enkel een inbussleuteltje nodig en goed kijken hoe de ketting liep, al doende leert men.
thanks azal het dan maar es riskeren zeker. :roll:
van_hoof
Mountainbiker

Post by van_hoof »

arneken wrote:
van_hoof wrote:
thanks azal het dan maar es riskeren zeker. :roll:
voor xtra tips enzo:
klikkie
Sjarel
Mountainbiker

Post by Sjarel »

Ik kuis mijn tandwielen en ketting na bijna elke tocht met ontvetter van de lbs en een toiletborstel. :-D
De lange haren van die borstel halen heel gemakkelijk het vuil vantussen de tandwielen. Die borstel is heel goedkoop.

Grtz
Stuntman
Mountainbiker

Post by Stuntman »

Een toiletborstel, das nog eens een goed gedacht!
Ik maar sukkelen met een verfborsteltje
Swannie
Mountainbiker

Post by Swannie »

Koopt u eigen toch gewoon een cassettereiniger :roll:
http://www.bike2build.nl/toonartikel.php?id=3037
Post Reply