Dat we een luxeleven hebben buiten de dienst zal ik niet ontkennen, maar het feit dat de Belgische militairen nergens worden ingezet waar het gevaarlijk kan zijn hoor ik ook veel en het tegendeel is bij deze bewezen.Angelo. wrote:No offence, maar ik heb dat toch ook al dikwijls uit de monden van de militairen zelf gehoord die net terug waren van hun missie.kawa wrote: maar hoeveel keer men wel niet hoort dat de Belgen daar een luxeleventje hebben en niet echt in de gevaarlijke zones zitten...![]()
Beroep
Omdat het niet altijd over mountainbike hoeft te gaan...... Zet een boompje op over alles wat NIET met mountainbike te maken heeft maar hou het wel deftig.
Het gaat er mij niet om dat elk beroep zijn risico's heeft en ja, het betaald goed.JanMan wrote: Achja, elk beroep heeft zijn risico's. Voor zover ik weet wordt je ook goed betaald voor zo een buitenlandse missie.
Het gaat er mij meer om dat er altijd zo licht over gedaan wordt want de Belgische militairen moeten toch niks doen en zitten niet op gevaarlijke plaatsen.
Denk dat het tegendeel nu bewezen is.
- Chimaera
- Mountainbiker
da vindt ik ook. Ik ben zelf nog niet in kabul geweest maar kawa zal wel beamen dat de belgische "garage" niet veilig geplaatst is. ivm de betaling, ok ge hebt ne leuke som als ge terugkomt maar rekent maar eens uit. ge zit daar 24u/24u zonder uw vriendin, vrouw, familie, vrienden, kinderen, ... en daar kunnen ze u nie voor vergoeden. we krijgen nog veel te weinigkawa wrote:Het gaat er mij niet om dat elk beroep zijn risico's heeft en ja, het betaald goed.JanMan wrote: Achja, elk beroep heeft zijn risico's. Voor zover ik weet wordt je ook goed betaald voor zo een buitenlandse missie.
Het gaat er mij meer om dat er altijd zo licht over gedaan wordt want de Belgische militairen moeten toch niks doen en zitten niet op gevaarlijke plaatsen.
Denk dat het tegendeel nu bewezen is.
Ikzelf ben bij m'n eerste (en enige) maal kosovo gerepatrieerd naar Belgie door een ongeval. Een Iltisjeep is toen door z'n steunpoten gezakt en is terchtgekomen op m'n borstkas, gelukkig hoorde ik de krak en kon ik me een beetje verplaatsen anders had ik het volledige gewicht op m'n hoofd gekregen.
Dat zijn zaken die eigen zijn aan het beroep...
Zo krijg ik steeds te horen dat rijden met een vrachtwagen toch prachtig moet zijn,
je ziet gans europa,
je verdient veel,
je hebt een lief in elke stad,
...
en het is niet vermoeiend.
- ik zie inderdaad gans europa, maar enkel de autowegen
- ik verdien inderdaad veel, maar ik werk dan meestal ook 12 a 14h per dag en ik ben ook de ganse week van huis
- lief in elke stad? sorry, ik kom enkel op industriegebieden buiten de steden.
- niet vermoeiend? bwa 10h rijden op een dag, en dat elke dag van de week,
zorgen dat je overal op tijd bent (ondanks files, k*t auto's, slechte planning, ..) is wel redelijk stresserend.
Maar buiten dat is het een mooie job,
en ik heb er zelf voor gekozen.
Zo krijg ik steeds te horen dat rijden met een vrachtwagen toch prachtig moet zijn,
je ziet gans europa,
je verdient veel,
je hebt een lief in elke stad,
...
en het is niet vermoeiend.
- ik zie inderdaad gans europa, maar enkel de autowegen
- ik verdien inderdaad veel, maar ik werk dan meestal ook 12 a 14h per dag en ik ben ook de ganse week van huis
- lief in elke stad? sorry, ik kom enkel op industriegebieden buiten de steden.
- niet vermoeiend? bwa 10h rijden op een dag, en dat elke dag van de week,
zorgen dat je overal op tijd bent (ondanks files, k*t auto's, slechte planning, ..) is wel redelijk stresserend.
Maar buiten dat is het een mooie job,
en ik heb er zelf voor gekozen.
- nebraz
- Mountainbiker
Het enige antwoord dat ik hierop heb is dat als het dan toch zo'n luxe-leventjes is waarom ze die job dan niet zelf doen.kawa wrote:
maar hoeveel keer men wel niet hoort dat de Belgen daar een luxeleventje hebben en niet echt in de gevaarlijke zones zitten...![]()
Erna kan je nog de vraag stellen waarom ze bereid zijn om alle dagen te beulen voor minder geld. Uit schrik dat hun bewering toch wel eens niet zou kunnen kloppen?
Je kan het leger nu éénmaal niet vergelijken met een job.
Het is geen job. Het is een manier van leven.
Vele mensen denken alleen aan de risico's van fysische aard en deze zijn in moderne oorlogsvoering te herleiden en relativeerbaar voor ons. Er zijn veel job's die in dat opzicht een groter risico inhouden.JanMan wrote: Achja, elk beroep heeft zijn risico's. Voor zover ik weet wordt je ook goed betaald voor zo een buitenlandse missie.
Maar denk misschien ook eens aan de morele schade die je tijdens zo'n missie kan oplopen.
-
Antonio's pizza
- Mountainbiker
Post by Antonio's pizza »
Ik ben ook nog steeds op zoek naar de perfecte job, waarbij ik veel geld verdien en er niets voor moet doen. Al heel wat discussie's over gehad, tot nu toe lijken de meest winstgevende jobs die als zelfstandig eigenaar van een wasserrette (in een relatief arme buurt), of uitbater van een franchise van een succesvolle fastfood keten (zoals Subway, Starbucks, enz) in een rijkere buurt.
Alle suggesties welkom.
Alle suggesties welkom.
- Max Power
- Mountainbiker
dan moet ik je teleurstellen... Zo'n job bestaat wel hoor, daar niet van. Maar je zal enkel in die functie raken door hard, echt hard te werken. (of ne heel goeie bank/sponsor te vinden).Antonio's pizza wrote:Ik ben ook nog steeds op zoek naar de perfecte job, waarbij ik veel geld verdien en er niets voor moet doen. Al heel wat discussie's over gehad, tot nu toe lijken de meest winstgevende jobs die als zelfstandig eigenaar van een wasserrette (in een relatief arme buurt), of uitbater van een franchise van een succesvolle fastfood keten (zoals Subway, Starbucks, enz) in een rijkere buurt.
Alle suggesties welkom.
Zelf nog vergeten te vermelden denk ik: west-vlamingen kunnen een klein deeltje van mijn werk wekelijks lezen in de weekbode/het wekelijks nieuws, gemeente Wielsbeke. Stukjes ondertekend door MDW zijn van mijn hand.
-
Antonio's pizza
- Mountainbiker
Post by Antonio's pizza »
Oh, ik heb nu ook een job die ik heel graag doe en die goed betaalt. Maar hij is niet perfect, want ik moet 37 uren werken per maand. Het werken zou eigenlijk beperkt moeten zijn tot 1 uurtje per dag, dan was't perfect.
- Stalen Worm
- Mountainbiker