niemand? zal dan maar zelf voor proefkonijn spelen zekercyclon wrote:zijn er die stan's no tubes via de Amerikaanse website kopen, de grote pul kost zowat een derde wat ze bij barracuda's kost (een 13 vs. 38 euro), maar ik vraag me af hoeveel transport- en eventueel import (tax) kosten er bij komen
denk er ook aan om zo'n speciaal ventiel te kopen met verwijderbare kern, plus dat klein dingetje om de kern eruit te halen (om stan's no tubes via het ventiel in te kunnen spuiten, met die spuit kun je ook goed doseren + gebruikte latex opnieuw opzuigen als je van band verwisselt), maar vraag me eerlijk gezegd wel af of zo'n UST ventiel gaat passen op elk mavic wiel (heb al ervaren dat een ventiel voor het ene mavic wiel de andere mavic velg niet goed afsloot)
ik vind via de zoek functie ook geen info over innovationsaz.com's "seal & flate", is latex plus co² in een bus, kun je inspuiten via een normaal ventiel, dus zal de latex ook wel een stuk minder 'korrelig' zijn dan die van stan's, is dus eigenlijk voor een tubeless systeem, niet voor een no tubes systeem (waar er al latex in de band zit), krijgt wel goeie kritieken
No Tubes Informatie en ervaringen
Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
- Mister T.
- Mountainbiker
cyclon wrote:niemand? zal dan maar zelf voor proefkonijn spelen zekercyclon wrote:zijn er die stan's no tubes via de Amerikaanse website kopen, de grote pul kost zowat een derde wat ze bij barracuda's kost (een 13 vs. 38 euro), maar ik vraag me af hoeveel transport- en eventueel import (tax) kosten er bij komen
denk er ook aan om zo'n speciaal ventiel te kopen met verwijderbare kern, plus dat klein dingetje om de kern eruit te halen (om stan's no tubes via het ventiel in te kunnen spuiten, met die spuit kun je ook goed doseren + gebruikte latex opnieuw opzuigen als je van band verwisselt), maar vraag me eerlijk gezegd wel af of zo'n UST ventiel gaat passen op elk mavic wiel (heb al ervaren dat een ventiel voor het ene mavic wiel de andere mavic velg niet goed afsloot)
ik vind via de zoek functie ook geen info over innovationsaz.com's "seal & flate", is latex plus co² in een bus, kun je inspuiten via een normaal ventiel, dus zal de latex ook wel een stuk minder 'korrelig' zijn dan die van stan's, is dus eigenlijk voor een tubeless systeem, niet voor een no tubes systeem (waar er al latex in de band zit), krijgt wel goeie kritieken
laat ons weten of het lukt hé
- Luc
- Mountainbiker
Ik heb dat gedaan. Is al wel enkele jaren geleden dus weet niet meer precies welke prijs ik toen betaald heb. Ik heb zo'n vage herinnering van een 50Euro voor 2 grote bussen vloeistof. Gewoon een account aanmaken op de site, je bestelling simuleren en dan krijg je de exacte verzendkosten meegedeeld. Was hier toen binnen de week.
- WT6
- Mountainbiker
Ik heb ondertussen slechte ervaringen met de rim strips. Die plakken ongelooflijk aan de banden vast, en moet je eigenlijk mooi terug proper maken, en helemaal van nul installeren bij het wisselen van band.
Ook in het geval van een lekke band, als je een binnenbandje moet steken, is dit verre van handig, gezien je de rimstrip er helemaal moet uithalen.
Ben veel meer voorstander van de Yellow Spoke Tape met losse ventielen..
Ook in het geval van een lekke band, als je een binnenbandje moet steken, is dit verre van handig, gezien je de rimstrip er helemaal moet uithalen.
Ben veel meer voorstander van de Yellow Spoke Tape met losse ventielen..
- triple
- Mountainbiker
- Location: Trek 8500, Sid Worldcup, Full Xtr, ZTR Crest, Hope Race brakes
Kreeg mijn supersonics ook niet dicht, binnenkort nieuwe poging.mijne conti twister ss viel niet dicht te krijgen met notubes.
Heb nu terug nieuwe Maxxlite 310 gestoken met Notubes in combinatie met Mavic SL en die blijven op druk.
Heb nu wel een beetje zuurvrije vaseline aan het rubbertje van tubellesventiel gedaan, misschien eens proberen?
Ik rij ondertussen al bijna een jaar met no-tubes vloeistof van FRM in mijn binnenbanden en ben nog steeds niet lekgereden. 1 Maand geleden heb ik een nieuwe buitenband gelegt (de Nokian was ongeloofelijk versleten) en tot mijn verbazing zaten er 3 nagels in. Gewoon dezelfde binnenband er terug in gedraaid met de nieuwe buitenband en terug weg. Hij heeft zelfs nooit lucht verloren.