4de HouffalizeMountainbikeMarathon op zondag 26 augustus '07

Een marathon (waarvan je kan spreken eenmaal je boven de 60km gaat), een rit tegen de tijd of een wedstrijd is toch iets gans anders dan een doordeweekse toertocht. Daarom dit apart forumonderdeel...
Dresse
Mountainbiker

Post by Dresse »

mja, ik ken er allemaal ni veel van :)
ik weet hoe mijn banden reageren in alle soorten omstandigheden... Als'k er nieuwe banden opzet elke keer als de omstandigheden veranderen moet ge daar ook weer ff aan wennen hoe ze reageren enzo en zorgt dat ook weer voor onzeker rijden...
Alle banden zijn toch maar rubbere dingen met noppen op :-)... Techniek en zekerheid heeft volgens mij meer invloed dan de manier waarop die noppen geschikt zijn :-)
Hariwake
Mountainbiker

Post by Hariwake »

Je kan je brevet downloaden op de website van chronorace !!!
RigolleM
Mountainbiker

Post by RigolleM »

Hariwake wrote:Je kan je brevet downloaden op de website van chronorace !!!
Hangt al boven mijn bed :-D

Ik heb de 60km afgebold met de Conti Mountain Kings SS 2.2 (voor 2.3, achter 2.5 bar) met biba. Weinig last gehad op de boomwortels, enkel op het pad na de stijle afdaling, maar 'k was niet de enige :-) Geen enkele keer lek gereden! Eerste deelname aan de Houffa Marathon en tijd speelde geen enkele rol, het einde halen was een grotere uitdaging :-)
Dresse
Mountainbiker

Post by Dresse »

ik wil dat brevet ook wel afprinten, maar ik ben geen Dame for fucks sake :evil:
nu staat er op mijn brevet "tweede dame" :(
redbiker
Mountainbiker

Post by redbiker »

Ge waard toch niet één van die mannen die daar in het flets roze rond reden hè? In dat geval zou ik het misverstand van de organisatie anders wel verstaan hebben. :wink:
WIP
Mountainbiker

Post by WIP »

Heb de 90km gereden op 5:00 uur
voor: Michelin XCR Dry, achter Michelin XCR Dry².
Geen enkele keer last gehad, niet in de klim en niet in de afdaling.
Het parkoer lag er droog genoeg bij.
Heb Haute Fagne en Raid Ardenaisse ook met Dry gereden en dit waren toch heel andere omstandigheden, WK verviers was ook relatief droog.
Belangrijkste is het doorslippen voorkomen in de klim, tempo houden en juiste pad kiezen :wink: .
Moet toegeven dat ik wel de grond van kortbij gezien heb bij de start, na de startklim in 12de pos. raak ik op het veldwegje het achterwiel van de voorgaande en lap twee serieuze schaafwonden en dit terwijl er nog ong 87km voor de boeg stonden. Na het douchen effe bij het rode kruis langs gegaan en daar hebben ze mij terug opgelapt, ze hebben niet veel werk gehad die dag, 26 interventies waarvan 2 met ambulance (waren nog niet de moeite vertelde men).
Merci aan de vrijwilligers van het rode kruis, en de rest van de organisatie =D> Het petje, tja daar heb ik de kleine van mijn schoonzus blij mee gemaakt (4 jaar).
WIP
Mountainbiker

Post by WIP »

Nog vergeten, banden druk 2bar V+A weeg zelf tussen 67 en 68 gepakt denk ik 70kg.
Dresse
Mountainbiker

Post by Dresse »

de pixme foto's zijn er eindelijk!!
ook ni goedkoop wel... 8.68€ voor ene foto :s
technobikerke
Mountainbiker

Post by technobikerke »

ik ben 16 jaar en heb een mooie vierde plaats kunnen in de wacht slepen na drie oudere gasten, nie slecht dus.
de bepijling was subliem en over de douches en de gehele organisatie kan er totaal nieks gezegd worden, gewoonweg prachtig.
het parcours was om de vingers van af te likken , mijn nieuwe bike(sportivo) heeft hem hier goed kunnen bewijzen.
het enige wat ik jammar vind is dat de jongeren niet toegelaten zijn op de 90km( 120km is nu wel heel veel) wat in ardennes trophy en les cimes de waimes wel het geval is( WIJ KUNNEN DAT WEL DEGELIJK) en dat op die ene afstand van 60 km waar de jongeren mochten aan deelnemen , er niet eens werd aan gedacht om die jonge moedige gastjes es een prijsken te geven. met alle respect maar wij zijn de toekomst van deze sport en als men mtb een beetje wil naar de voorgrond drijven moet men ook eens aan de jeugd gaan denken, niet alleen in xc maar ook in marathons...
kijk maar naar het komend bk in eijsden , wij mogen ons daar wederom niet gaan bewijzen, nog te jong. jammer :(
aj kwak
Mountainbiker

Post by aj kwak »

technobikerke wrote:ik ben 16 jaar en heb een mooie vierde plaats kunnen in de wacht slepen na drie oudere gasten, nie slecht dus.
de bepijling was subliem en over de douches en de gehele organisatie kan er totaal nieks gezegd worden, gewoonweg prachtig.
het parcours was om de vingers van af te likken , mijn nieuwe bike(sportivo) heeft hem hier goed kunnen bewijzen.
het enige wat ik jammar vind is dat de jongeren niet toegelaten zijn op de 90km( 120km is nu wel heel veel) wat in ardennes trophy en les cimes de waimes wel het geval is( WIJ KUNNEN DAT WEL DEGELIJK) en dat op die ene afstand van 60 km waar de jongeren mochten aan deelnemen , er niet eens werd aan gedacht om die jonge moedige gastjes es een prijsken te geven. met alle respect maar wij zijn de toekomst van deze sport en als men mtb een beetje wil naar de voorgrond drijven moet men ook eens aan de jeugd gaan denken, niet alleen in xc maar ook in marathons...
kijk maar naar het komend bk in eijsden , wij mogen ons daar wederom niet gaan bewijzen, nog te jong. jammer :(
bond...
Post Reply