Overijse - Bloso

Ben je van plan een route rijden? Problemen gehad met de bewegwijzering? Wat is de moeilijkheidsgraad van het parcours? Hoe ligt de route er bij na regenval?
Nijl
Mountainbiker

Post by Nijl »

Overijse gaat er zooooo lekker bijliggen.....
LuckyIron
Mountainbiker

Post by LuckyIron »

Nwils wrote:Morgen voor de verandering na Sint-Pieters-Leeuw de vaste route van Overijde eens rijden, eens zien wat da gaat geven op dit moment van het jaar.......... :)
Als het droog blijft, wil ik ook nog wel eens rijden. Het is weeral een tijdje geleden bij mij, maar ik heb nu toch verlof.

Rond welk uur zou je vertrekken?
A d r i
Mountainbiker

Post by A d r i »

Nijl wrote:Overijse gaat er zooooo lekker bijliggen.....
ja, jummie, lekker berijdbare modder. :lol:
Nico Wils
Mountainbiker

Post by Nico Wils »

LuckyIron wrote:
Nwils wrote:Morgen voor de verandering na Sint-Pieters-Leeuw de vaste route van Overijde eens rijden, eens zien wat da gaat geven op dit moment van het jaar.......... :)
Als het droog blijft, wil ik ook nog wel eens rijden. Het is weeral een tijdje geleden bij mij, maar ik heb nu toch verlof.

Rond welk uur zou je vertrekken?
Mij maakt het niet uit,ik ben de hele dag vrij,laat me anders iets weten op mijn mail wanneer je kunt of sms me maar dan kunnen we afspreken,ik heb deze route nog nooit niet gereden dus jou terreinkennis is wel handig dan........... :wink:
0494/62.63.24.
LuckyIron
Mountainbiker

Post by LuckyIron »

Nico, ik twijfel nog. Ik ben daarnet een toerke gaan rijden en heb weer last van mijn knie.
Ik ga dus nog niks zeggen voor morgen.
Nico Wils
Mountainbiker

Post by Nico Wils »

ok,geen probleem je ziet maar,als je komt hoor ik het wel en stuur je maar een berichtje. :wink:
LuckyIron
Mountainbiker

Post by LuckyIron »

@NWils : hoe lag het parkoers erbij???

8)
Nico Wils
Mountainbiker

Post by Nico Wils »

Gisteren eens naar Overijse geweest om er de permanentie route te rijden, naar het schijnt één van de betere routes die ons vlaanderen landje rijk is.

Aangekomen aan CC den Blank de bike in mekaar gezet en vertrokken op de blauwe route, de intentie is om de 3 routes in de volgorde van blauw, groen en rood te rijden, goed voor een kleine 36km aan fietsplezier.

Direct na het vertrek al meteen bergop, tijd voor een opwarmertje zit er hier niet bij blijkbaar. :-?

Het weer vandaag is niet echt plezant om in te biken, maar ja ik ben dan ook niet altijd in deze buurt en dan moet je het maar nemen zoals het is.De voorbije dagen heeft het geregend en momenteel was het nog aan het miezeren dus ik kon me wel aan het een en ander verwachten. :oops:

Zoals gelezen op het forum zit er hier in tegenstelling tot Sint-Pieters-Leeuw wel wat meer bergop in en dat ligt me wel, alleen door de massa's gevallen bladeren en de nattigheid van de tijd van het jaar was het natuurlijk weer zo goed als onmogelijk om de klimmetjes te bedwingen tot op de top, alsmede ook door het feit dat ik verkeerde banden had opliggen zodat ik bij de minste modderpoel op mijn tellen moest passen om niet weg te glijden.

Deze trip werd eigenlijk meer een training in behendigheid en techniek dan een duurtraining omwille van de verkeerde banden en de toestand van de route na enkele dagen regen............

Op de blauwe route ben ik slechts eenmaal verkeerd gereden wegens geen aanduiding niemeer van de route toen ik op een t-stuk aankwam direct na de afdaling in een bos, na een paar keer heen weer op de T gereden te hebben besloot ik dan maar om naar links te gaan om zodoende in het centrum van Tombeek(denk ik) uit te komen en daar terug de bepijling te vinden en mijn route verder te zetten..........

Hoe langer deze route duurde hoe interessanter ze werd en alle ingredienten zitten er werkelijk in, afdalingen, bergop, singletracks, modder(vooral als het regent), .............. een perfecte mix voor een geslaagde dag. :colors:

Ik ga hier nu niet uitleggen waar deze route overal passeert aangezien ik de streek hier toch niet ken en voor degene die dit wel willen weten verwijs ik door naar de site voor toertochten waar je de volledige route kunt nalezen.

Uiteindelijk na een 2u30 terug aan de CC Den Blank aangekomen, volledig doorweekt van de regen en modder.........

ik had een dikke 42km op de teller staan en een voldaan gevoel ondanks het barslechte weer.

Op de deze Bloso-route kom ik zeker terug, maar dan wel als het wat droger is zodat ik ten volle van de klimmetjes kan genieten
en boven geraak met de bike en niet te voet zoals vandaag omv. de overvloedige bladeren.

Deze route vind ik tot op heden de meest interessante in vlaanderen omwille van zijn gevarieerde mix van bike-ingrediênten.
LuckyIron
Mountainbiker

Post by LuckyIron »

Vandaag, 3 januari 2004, het bloso-parcours van Overijse nog eens gereden. Het was lang geleden bij mij, dus ik had er zin in. De ondergrond lag hard bevroren, maar was op alle plaatsen zeer goed berijdbaar. Sommige stukken natuurlijk wel een beetje oppassen. Ook de stukken waar vroeger diepe modder was en sporen getrokken zijn, die zijn nu hard bevroren en toch wel gevaarlijk.

Al bij al zeer plezant tochtje. Ongeveer 2u voor 38km.

8)
Bö Hanssön
Mountainbiker

Post by Bö Hanssön »

blauw toerke gedaan vannamiddag - geen doorzettingsvermogen en een beschamende conditie.

Jammer genoeg was de dooi al ingezet: veel oppervlakkige blubber, met als resultaat dat ik al volledig onder de monder zat na een kilometer. Plezant is wat anders, maar allez. Nergens zakte je dieper dan 2-3 cm in de modder (in de herfst is het meestal anders) - dat was dus wel een pluspunt. Stom geweest om geen volledig sluitende handschoenen aan te trekken: 't waren d'r zonder vingers (dus bevroren vingertoppen na een vijftal kilometer). En als klap op de vuurpijl begon het te regenen na 10 kilometer.

Maar! Op sommige plaatsen lag nog sneeuw, en zoals sommigen al weten is er niets leukers dan fietsen in de sneeuw. En de roodborstjes waren van de partij.

't Was dus al bij al de moeite. Ik vrees evenwel dat het de komende dagen zal verslechteren naarmate het meer dooit en de ondergrond terug modderiger zal worden.

Trouwens, de technische afdaling op het eind van het blauw parcours (voorbij de "modderpoel" aan die boerderij waar je rechts haaks af moet om dan na de afdaling parallel te rijden met de Ijse door het bos) is nu gemakkelijk geworden. En de eerste lange strook door het veld (eerder in het begin van het parcours, heel lichtjes dalend) ligt er heel goed bij: er is een soort van grind gestort (met hier en daar nog grote keien). Er zijn precies een aantal nieuwe pijltjes bijgezet en er is maar op één plaats een pijltje omvergereden (net nadat je de N4 overgestoken hebt en vlak voordat je een eerder stijle afdaling maakt richting Tombeek, denk ik). Maar iemand die deze plaatsbeschrijving herkent, heeft hier natuurlijk geen boodschap aan...
Post Reply