Boerhovenroute ( Kortrijk - Zwevegem - Spierre Helkijn )

Ben je van plan een route rijden? Problemen gehad met de bewegwijzering? Wat is de moeilijkheidsgraad van het parcours? Hoe ligt de route er bij na regenval?
timothyd
Mountainbiker

Post by timothyd »

Rood,blauw,groen heeft voor mij geen geheimen meer :lol:
Nu ik ze allemaal minstens 1x heb gereden kan ik wat besluiten vaststellen.

Alle routes komen samen op 1 punt, wat nogal tegenvalt.

Blauw: Deze route is vlak, niet zo veel klimmen & dalen tot je komt waar alle 3 de punten samenkomen. Ook ontbreekt er ergens een pijltje als je na een rondpunt naar links moet, rijdt je precies een weide in en dan moet je naar rechts, eigenlijk het asfalt volgen, toch verwarend. Dit vindt ik zeker en vast een leuke route !

Groen: Dit vind ik een van de mindere, vooral opletten waar een boer 2 koorden geeft gespannen ! Bij deze ook al eens bijna een hond omver gereden & achtervolgt geweest door een hond.

Rood:
Dit is de route waar je het meest collega bikers tegenkomt :P mijn favoriete route is dus de rode route ! opgelet voor de neteltjes.
casper
Mountainbiker

Post by casper »

Gisteren namiddag samen met m'n vrouw controlerit gereden van de blauwe lus, alle pijlkes staan er nog, alleen jammer van de omleiding ( door werken langs het Spierre - kanaal ! ) in Helkijn en Spierre !
Als je dus start in Bossuit zijn de eerste 10Km nu volledig asfalt en mis je een mooi en lang stuk off-road van deze route. Gelukkig is het maar tijdelijk #-o
Parcours lag er in vergelijking met zondag reeds veeeeeeel droger bij, 't was ook zeer aangenaam biken in 't zonneke 8)

Gr,
Casper :lol:
zanneis
Mountainbiker

Post by zanneis »

Wij (broer - niet Rock Rider, maar de derde, en ik) de groene route gedaan woensdag. Geen enkel pijlke gemist ! Alles lag er perfect berijdbaar bij, zelfs het Grandvalbos.

En de "omleiding" rond dat boerke in Bellegem is dus inderdaad een feit, route wordt daar dan ongeveer 1 km ingekort.
yoeri
Mountainbiker

Post by yoeri »

Ik heb vandaag de groene lus van de boerhovenroute gereden. Alle pijltjes perfect gevonden. De route is 38,75km lang en is goed voor 275 positieve hoogtemeters.
Het is me gelukt om deze route in 1u30min af te haspelen.
timothyd
Mountainbiker

Post by timothyd »

1U.30min? niet slecht hoor.
Owja idd, was ik nog vergeten te melden bij mijn blauwe tocht, idd ze zijn aan het werken langs het kanaal. Maar ik heb er doorgereden hoor ? MIsschien zijn ze nu al verder gevorderd dat het onmogelijk is.
Feysie
Mountainbiker

Post by Feysie »

zanneis wrote:
En de "omleiding" rond dat boerke in Bellegem is dus inderdaad een feit, route wordt daar dan ongeveer 1 km ingekort.
Op die manier is het begin van de route eigenlijk serieus gedevalueerd.
:(

Wat was daar het probleem in feite?
zanneis
Mountainbiker

Post by zanneis »

Feysie wrote:
zanneis wrote:

Die boer dacht dat de grindweg (die net voor zijn boerderij over gaat in een onverharde strook) zijn eigendom was ... en verplaatste of verwijderde regelmatig het pijlke om daar rechts in te draaien.
zanneis
Mountainbiker

Post by zanneis »

Feysie wrote:
zanneis wrote:

Die boer dacht dat de grindweg (die net voor zijn boerderij over gaat in een onverharde strook) zijn eigendom was ... en verplaatste of verwijderde regelmatig het pijlke om daar rechts in te draaien.
Feysie
Mountainbiker

Post by Feysie »

Misschien was het zijn eigendom maar een erfdienstbaarheid en mocht iedereen er wel voorbij...
Nu ja, als ze er echt tegen zijn en blijven lastig doen kun je gelijk hebben maar kun je niet anders dan inbinden, hé.
Toen de route er nog maar net was heb ik mooi goeiedag gezegd tegen de boerin maar ze leek niet echt gelukkig met bikers op haar erf. Haar gezicht sprak boekdelen.
timothyd
Mountainbiker

Post by timothyd »

Waar hebben julie het over ? is het langs het kanaal ? als het ergens anders is is dit nog niet zo lang. Graag ff wat info.
Post Reply