08/09/07 - Vielsalm

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Delayed
Mountainbiker

08/09/07 - Vielsalm

Post by Delayed »

Iemand ervaring met deze toertocht?
MTB-weekends in sunparks zijn deze aan te raden?
R1ALAIN
Mountainbiker
Location: Niner AIR9RDO-NINER AIR9-Scott Spark RC900(STOLEN !)-SCOTT SCALE RC WC

Post by R1ALAIN »

Er bestaat al een ander topic hierover.
Ik ga mij ter plaatse inschrijven. Een zeer mooie rit !
Delayed
Mountainbiker

Post by Delayed »

Weten jullie iets meer over hoogtemeters?
Te vergelijken met de Houffa?
Dr.Gonzo
Mountainbiker

Post by Dr.Gonzo »

Niet opgeven hé. :wink:

http://www.mountainbike.be/forum/viewto ... c&start=24

Aantal hm hangt af van de afstand die je kiest. Ik denk dat de langste afstand (75km) ergens tussen de 1400 en 1600 hm heeft.
bieste
Mountainbiker

Post by bieste »

Vorig jaar de zaterdag de 75km gereden met 1450hm. De zondag hebben we dan op het gemak de 30km gereden en toen hadden we 675hm. Dit jaar is dit weer de bedoeling. Hopelijk blijft het nu nog een beetje droog zodat de parcoursomstandigheden nog meevallen.
Thierry
Mountainbiker

Post by Thierry »

R1ALAIN wrote:Een zeer mooie rit !
Ik ben er nu al 2 jaar na mekaar naartoe geweest.
In 2005 vond ik de zaterdag-rit (75km) leuk, maar ook niet meer dan dat. Amper een paar singletracks, geen echte technische uitdagingen ... Jammer dat er toen problemen waren met de bepijling, waardoor we al na een goeie 45km terug aan onze Sunparks-villa stonden.

In 2006 ging de 75km-rit een hele andere richting uit, naar Lierneux en Baraque de Fraiture (we zijn op een kleine kilometer van de zendmast gepasseerd). Deze tocht vond ik 10x plezanter dan de rit van 2005, met een aantal steile klimmetjes, enkele mooie technische passages, singletracks, enzovoort enzoverder.

Wat de 2007-editie betreft : een goeie maand geleden heb ik de kans gehad met de parcours-bouwer te spreken tijdens 't WK Marathon in Verviers. Hij vertelde me dat er nogal wat commentaar was geweest op de 75km-rit van vorig jaar (2006), dat ze te moeilijk / te zwaar zou zijn geweest. Gevolg : de routes die voor dit jaar (2007) zijn uitgetekend, zullen wat gemakkelijker zijn - meer à la 2005 ... Jammer, ik vond de 75km-tocht van vorig jaar echt heel plezant.
R1ALAIN
Mountainbiker
Location: Niner AIR9RDO-NINER AIR9-Scott Spark RC900(STOLEN !)-SCOTT SCALE RC WC

Post by R1ALAIN »

Jamaar is het dan nog wel de moeite om naar ginder af te zakken.
Ik moet per slot van rekening bijn 300 km enkel bollen hoor !!!!!
Ik zit met de verwachting dat het bijna een Houffalize-rit gaat worden :bounce:
Thierry wrote:
R1ALAIN wrote:Een zeer mooie rit !
Ik ben er nu al 2 jaar na mekaar naartoe geweest.
In 2005 vond ik de zaterdag-rit (75km) leuk, maar ook niet meer dan dat. Amper een paar singletracks, geen echte technische uitdagingen ... Jammer dat er toen problemen waren met de bepijling, waardoor we al na een goeie 45km terug aan onze Sunparks-villa stonden.

In 2006 ging de 75km-rit een hele andere richting uit, naar Lierneux en Baraque de Fraiture (we zijn op een kleine kilometer van de zendmast gepasseerd). Deze tocht vond ik 10x plezanter dan de rit van 2005, met een aantal steile klimmetjes, enkele mooie technische passages, singletracks, enzovoort enzoverder.

Wat de 2007-editie betreft : een goeie maand geleden heb ik de kans gehad met de parcours-bouwer te spreken tijdens 't WK Marathon in Verviers. Hij vertelde me dat er nogal wat commentaar was geweest op de 75km-rit van vorig jaar (2006), dat ze te moeilijk / te zwaar zou zijn geweest. Gevolg : de routes die voor dit jaar (2007) zijn uitgetekend, zullen wat gemakkelijker zijn - meer à la 2005 ... Jammer, ik vond de 75km-tocht van vorig jaar echt heel plezant.
Dr.Gonzo
Mountainbiker

Post by Dr.Gonzo »

Is me daar nog nooit in de 4 keren tegen gevallen. Vorig jaar was inderdaad een superparcours! Jammer dat er toen bij mij iets is misgelopen om de langste afstand te kunnen nemen.
Rock Rider
Mountainbiker

Post by Rock Rider »

Wij zitten daar met een pak steenbakkers gans het weekend... :wink:
Hopelijk de zaterdag ook de 75 en zondag de 30 km...
nebraz
Mountainbiker

Post by nebraz »

Hoop eigenlijk ook dat ze niet al te veel aan de parcours hebben gewijzigd want het was gewoon een machtig parcour vorig jaar.

Ik snap trouwens niet wat mtb'ers met dit soort van kritiek in deze streek komen doen.
Supertechnisch was het allessinds niet te noemen als je deze vergelijkt met pakweg houffalize, la bataille of cimes de waimes.
Persoonlijk heb ik amper een voet aan de grond moeten zetten bij wijze van spreken.

Natuurlijk heb je het type mtb'er die zelden rijdt en denkt na twee ritjes al over een onoverwinnelijke conditie te beschikken. Als een zot starten, na een 10tal km zware benen en concentratieverlies waardoor ze fouten maken op de geringste bult of put, ingehaalt worden door hun ervaren vrienden die nog fris in het zadel zitten en dan maar beginnen zagen dat de rit niet te doen was.

Vorig jaar regelmatig zo'n mensen tegengekomen met een gezicht tot aan de grond terwijl ik ze voorbij reed met een smile van hier tot in Tokio. Koop dan toch een baanfiets of rij het parcour op eigen tempo en onderschat de afstand niet. Dan kom je niet voor voldomme feiten te staan hangt je bakkes niet tot tegen de grond en loopt de mond niet over van kritiek na de rit.

Tot zover deze lezing. Wie het schoentje past trekke het aan.
Last edited by nebraz on Fri 31 Aug 2007 10:21, edited 1 time in total.
Post Reply