01/09/'07 Bierbeek

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
nidecker
Mountainbiker

Post by nidecker »

Zeg adri, als je vorig jaar twee afstanden gedaan hebt.moet je dan twee keer betalen of rij je gewoon na de 15 km de 45 km?
A d r i
Mountainbiker

Post by A d r i »

Ik heb het gevraagd, ik heb voor de langste afstand betaald en de 2 na elkaar gereden.
De bevoorrading is een Lu koekske en een groen drankje, daar ben ik maar 1 keer gestopt.
Athos
Mountainbiker

Post by Athos »

Net terug van de TT. Op zich wel een leuke veldtoertocht, maar denkelijk heb ik mij ergens vergist want ikl had slechts 36 km op de teller. De bevoorrading was niet fameus, maar gelet op de geringe afstand en de beprkte moeilijkheidsgraad was dat niet echt nodig. Al bij al toch een leuke zaterdagochtend gehad..
kogaboy
Mountainbiker

Post by kogaboy »

ben ook net terug se , goei trainingske voor op nen zaterdag maar weinig variatie alleen brede paden 8) maar wel goe om te vlammen .
jaro
Mountainbiker

Post by jaro »

Ze mogen hier zeggen wat ze willen, maar ik heb mij toch goed geamuseerd.
Het moeten niet altijd bos en bomen zijn, over veldwegen snorren is ook al eens plezant.
Veel meer volk als vorig jaar, ( wat internet toch kan doen ) inschrijven op een zaterdag van 9 tot 14 uur en prima weer, zo moesten er meer zijn in Vl. Brabant.
Bevoorrading was eenvoudig met een wafel en een drankje, meer hoeft voor mij niet. De bepijling was echter dik in orde en dat is veel belangrijker. Totaalafstand op mijne en andere tellers ongeveer 41 km, maar wie trekt 't hem dat nu aan.
Achteraf nog nen goeie " Bierbeekse " en morgen naar Diest.
Ik kom in ieder geval terug, eerst voor de wintereditie die wel andere koek is.

Jaro.
Last edited by jaro on Sat 01 Sep 2007 15:49, edited 1 time in total.
kogaboy
Mountainbiker

Post by kogaboy »

Athos wrote:Net terug van de TT. Op zich wel een leuke veldtoertocht, maar denkelijk heb ik mij ergens vergist want ikl had slechts 36 km op de teller. De bevoorrading was niet fameus, maar gelet op de geringe afstand en de beprkte moeilijkheidsgraad was dat niet echt nodig. Al bij al toch een leuke zaterdagochtend gehad..

moet zijn ik had 41.4 op de teller :wink:
davidS
Mountainbiker

Post by davidS »

ook net terug:

goed afgepijld, wel veel kasseien (amai mijn g**)

is voor mij en toffe rit geweest, alleen draaiden mijn benen vierkant daarom bij de 2de splitsing de 25 gevolgd
Thierry
Mountainbiker

Re: 01/09/'07 Bierbeek

Post by Thierry »

Mja, ik ben dus ook deze rit gaan rijden. Bepijling was karig maar in orde, bevoorrading idem. Afspuitstand was niet nodig - er stonden amper 5 plaskes op 't parcours - en douches heb ik niet naar gezocht, ik was immers met de fiets van thuis uit naar ginder gereden (en nadien terug natuurlijk).

En dan, het parcours ... Eigenlijk heb ik me redelijk geamuseerd op die veldwegen en kassei-baantjes. Ik was namelijk van plan om een rustig toerke te doen zonder me echt moe te maken, want morgen staat er een stevig Ardennen-ritje op het programma. Dus dat viel dus goed mee.

Waar ik echter niet over te spreken ben, is de manier waarop hier reclame gemaakt wordt voor die tocht. Check efkes deze quote (eerste bericht in dit topic) :
Johan23 wrote:Dag allemaal,

dit berichtje om even te zeggen dat er te Bierbeek op 1 september een mountainbike tourtocht is. Parcours van 25 en 45 Km (ook door meerdael woud).
Inschrijvingen vanaf 09:00 bij Cafe Vandervelpen, Lovenjoelsestraat nr.12 te Bierbeek (afrit 24 Boutersem).

Tot dan,
Johan
En nog een tweede quote - berichtje vind je wat lager op pagina 1 terug :
Johan23 wrote:Het is goed te doen allemaal, niet te heuvelachtig. Een deel van het parcours gaat door meerdaalwoud.

Als jullie deze rit gereden hebben zaterdag, gelieve dan hier jullie feedback te geven. Thanx
Waar zat die passage doorheen Meerdaalwoud ???

Afgaande op de berichten in dit topic, maakt Johan23 deel uit van de organisatie. Diezelfde organisatie weet op voorhand dat ze geen toelating heeft om door Heverleebos en Meerdaelwoud te rijden. Waarom wordt dit niet gewoon eerlijk vermeld, ipv met loze beloften mensen naar je tocht te lokken ???

Ik vond het al zo vreemd dat er geen reactie kwam op Adri's opmerking dat ze NIET doorheen de bossen gaan - ondanks de vermelding in het openings-bericht. Nu weet ik dus waarom ...
spilliespeedy
Mountainbiker
Location: gary fisher hoo koo e koo / specialized carve comp 29er

Post by spilliespeedy »

Ook deze tocht gedaan, zat goed in elkaar veldwegen, kasseikes meer moet dat niet zijn. Goed weer nog eens op de kop toe. Bevoorrading aan kapelke was inderdaad maar pover, maar kom in mijn camelbak zit toch altijd reserve genoeg in. Toch 2 keer misgereden. 1ste maal bij de passage tussen de twee huizen. En dan nog eens aan een splitsing, toen was ik bij nen boer op de oprit maar was zo te zien niet de enige zei hij. Al bij al heel goed meegevallen.
Reindert
Mountainbiker

Post by Reindert »

Zoals gezegd als één van de laatste vertrokken, maar na vlug bij ons moeder te gaan eten in opvelp, toch de bike opgeraakt.

Ik moet in alle eerlijkheid zeggen dat ik het helaas een saaie tocht vond. Vlammen door de kiezelwegen is leuk, maar niet 42km lang. Jammer dat vooraf te lezen valt dat we door meerdaelwoud gingen, en er idd in de praktijk nooit komen...
Probeer misschien eens een stuk (gras)weide te fixen en span een bochtig parcourske af ter variatie, om wat te draaien en keren.

Maar nu weet ik alvast waar de singletracks zich hier in het bierbeekse bevinden, en waar niet :-)

Al bij al ben ik toch weer blij dat ik kunnen mtb'en heb.

Groetjes. 8)
Post Reply