frame of komplete fiets

Meningen verschillen (al goed:-) maar toch kan je hier jouw ervaring kwijt over een bepaalde bike.

Wat zal gij kiezen

Frame
37
58%
komplete fiets
27
42%

Total votes: 64

FantaDHrider
Mountainbiker

frame of komplete fiets

Post by FantaDHrider »

Je hebt altijd de keus als je een fiets koopt tussen een frame only of een komplete fiets.Uit welke van de 2 opties kies jij dan.
JanMan
Mountainbiker

Post by JanMan »

Frame only gaat heel vaak duurder uitkomen dan als je een complete fiets koopt. Je kan wel als je het frame apart koopt de fiets opbouwen zoals je wil. Zo ben je later minder Euro's kwijt aan upgrades :wink:
Stalen Worm
Mountainbiker

Post by Stalen Worm »

Ik kies toch ook frame, opbouwen met de onderdelen die je zelf wil maakt het toch allemaal net dat iets je leuker...

grtz

Nico
S k u l l
Mountainbiker

Post by S k u l l »

Als ik nog iets nieuw probeer, koop ik een hele fiets en verkoop ik de onderdelen.
Dat gaat goedkoper uitkomen, op voorwaarde dat je van de meeste onderdelen vanaf raakt natuurlijk.

Ik moet wel eerlijk zijn dat ik voor volgend seizoen wel enkel een frameset koop.
Fry
Mountainbiker

Post by Fry »

frame only. complete fietsen kunnen mij niet bekoren.
Gwen
Mountainbiker

Post by Gwen »

moest ik over het nodige gereedschap en belangrijker nog, het nodige technische vernuft zou ik zeker een frame kiezen en zelf opbouwen. Helaas ontbreekt 't me aan beide :-?
Misschien wel duurder maar je MTB staat dan wel direct zoals je hem wil
Wimbeest
Mountainbiker

Post by Wimbeest »

Als je een kant en klare fiets koopt ben je toch al heel erg snel aan het overwegen wat je wil vervangen door iets anders. Dan ga je onderdelen ver onder nieuwprijs moeten verkopen om het kwijt te geraken.

Frameset dus!!! Lekker alles samenstellen volgens uw eigen wensen en prioriteiten.
$mokeyJoe

Post by $mokeyJoe »

Frame only...ik kan geen complete fiets vinden naar mijn voorkeur.Sleutelen is ook mijn hobby! :wink:
DdT
Mountainbiker

Post by DdT »

Sommige fietsenboeren staan het toe om een volledige bike te bestellen en te strippen. De rest houden ze dan zelf. Zo doe ik dat dit jaar ook met een Spark 20. Frame, zadelpen + balhoofd + vork en zadel. Komt ook veel goedkoper uit!
aresius
Mountainbiker

Post by aresius »

m'n eerste fiets heb ik als volledige fiets gekocht en ben deze stilaan aan het wijzigen. (zitgerief, trapgerief, ...)

Binnekort (als dit frame niet meer voldoet en ik geld teveel heb) koop ik een nieuw frame.

De originele stukken zet ik dan terug op het oude frame als reservefiets (of voor m'n neefje)

ale dat zijn toch de plannen
Post Reply