4de HouffalizeMountainbikeMarathon op zondag 26 augustus '07

Een marathon (waarvan je kan spreken eenmaal je boven de 60km gaat), een rit tegen de tijd of een wedstrijd is toch iets gans anders dan een doordeweekse toertocht. Daarom dit apart forumonderdeel...
BikingBrecht
Mountainbiker

Post by BikingBrecht »

rocky wrote:hallo weet er iemand hoe ik mijn brevet kan dowloaden?????????? #-o #-o
Vorig jaar was dit op de site van houffamarathon of chronorace.
Ik veronderstel dat het dit jaar ook zo zal zijn, maar dat we nog even geduld moeten hebben.

Persoonlijk heb ik me ook geamuseerd op de 90km. Ik heb vermoedelijk iets te weinig gedronken onderweg (die performance sportdrank was ook niet echt mijn smaak) want in de laatste 10km voelde ik de krampen komen. Gelukkig zijn die weggebleven.

Wat de finish betreft, was het inderdaad wat chaotisch. Een beetje allemaal op elkaar. Ik vermoed trouwens ook dat wedstrijd-rijders niet echt konden sprinten.
Ik vond de aankomst vorig jaar toch iets beter. Alhoewel het podium toen vlakbij de douches stond, maar dat was iets dat op het laatste was veranderd.
Het startplein kan men waarschijnlijk geen volledig dag afsluiten.
Ik denk dat er wel een gulden middenweg kan gevonden worden tussen de aankomst van vorig jaar en de aankomst van dit jaar.
Bikers laten aankomen zoals vorig jaar en het podium tegen de gevel van de sporthal waar dit jaar de finish was.
Enfin soit, aan de organisatoren om te evalueren.
Fuerzabert
Mountainbiker

Post by Fuerzabert »

weldman wrote:
Als er nog mensen zijn die foto 's hebben van bikers misschien een item opendoen fotooshouffamarathon en de volgnummers opgeven , zou dat ni mooi zijn . Alternatieve fotosite van evennementen door hobbyfotografen.
Wij hebben ook nog een 400 tal foto's staan. Allé, mijn vrouwtje. Foto's komen heel binnenkort online. Ik geef zeker een seintje. Het is wel onbegonnen werk om hier alle stuurbordnummers te noteren. Wie wil, krijgt de foto dan wel doorgemaild en dit gratuite! =D>
cateye
Mountainbiker

Post by cateye »

jervanheg wrote:De fotos staan online.

Ik wou er wel eentje bestellen, maar 5 euro voor een foto per email + 5 euro "kosten om te emailen"????

Die ganse affaire is een RIPOFF.
Heb al veel foto's hier en daar besteld maar nog niet hier dacht ik.
Als ze dan zo duur zijn dan mogen ze eens iets doen om de foto's beter zichtbaar te maken, als je er op klikt dan zijn ze nog slechter,en mogen
ze er ook bijzeggen in welke resolutie we die mogen verwachten.
Ikzelf heb het uur onthouden maar vindt mezelf niet terug
5 euro voor een mail,200 oude franken ? ze zouden beter de prijs laten zakken, dan zullen er meer bikers bestellen. Deze keer komt er in mijn verslag dus geen foto bij, tenzij Fuerzabert nog wat in petto heeft
R1ALAIN
Mountainbiker
Location: Niner AIR9RDO-NINER AIR9-Scott Spark RC900(STOLEN !)-SCOTT SCALE RC WC

Post by R1ALAIN »

@ fuerzabert, toevallig nr 975 niet op de gevoelige plaat vastgelegd???
Fuerzabert wrote:
weldman wrote:
Als er nog mensen zijn die foto 's hebben van bikers misschien een item opendoen fotooshouffamarathon en de volgnummers opgeven , zou dat ni mooi zijn . Alternatieve fotosite van evennementen door hobbyfotografen.
Wij hebben ook nog een 400 tal foto's staan. Allé, mijn vrouwtje. Foto's komen heel binnenkort online. Ik geef zeker een seintje. Het is wel onbegonnen werk om hier alle stuurbordnummers te noteren. Wie wil, krijgt de foto dan wel doorgemaild en dit gratuite! =D>
roy
Mountainbiker
Location: Duratec sonix cx3 s-ram X0,hope new mini raceface deus easton Xc-one and ec70 Reba WC

Post by roy »

Dresse wrote:moest dit mijn foto zijn:
http://img.actionphototeam.com/fct/crea ... idp=130706

ik zou hem wel bestellen :-).
Jammer genoeg is mijne een pak saaier :)
Lol twee jaar geleden vlak voor die plas zwaar gevallen de keien zaten in mijn knie. Omdat er een hollander zen remmen(hij schijven ik nog ant remmen van in de afdaling zware fiets en vbrakes) volledig dichtkneep vlak voor dat plasje #-o
MaC'Red
Mountainbiker

Post by MaC'Red »

heeft er iemand de gps track van de 60 km ??
dan kan ik em overzetten naar de ngi cd kaartjes.

Massini 8)
apk-kis-mtbteam
Mountainbiker

Post by apk-kis-mtbteam »

Wat een allende die marathon 120 km, achter de 2de bevoorrading was het nogal een waterallende, en dan niets gezegd wanneer al die andere trage rijders terug op het parcour komen iets voor de 5de bevoorrading. Dit hadden ze toch wel anders kunnen regelen. Om die voorbij te steken en weinig tijd te verliezen moet ge risico's nemen, en over de scherpe stenen uit. Resultaat: Gescheurde banden en opgave. Jammer toch zeker na 100 km rijden.

Hopelijk doen ze hier iets aan in de volgende editie.
Sidi
Mountainbiker

Post by Sidi »

Steven® wrote:
Sidi wrote:
Buffalo mtb wrote:Heb ook deelgenomen aan de 60 km en vond het een mooie rit en niet te vettig ook.
Heb lang op een 6e plaats gereden maar tussen km 40 en 50 raakte ik om onverklaarbare redenen niet meer vooruit, maar dan ook echt niets hé. Laatste 10 km gingen ondanks redlijk lastig toch weer goed. Ben rond de 14e geeindigd denk ik. Kan er niet echt tevreden mee zijn maar ja weet ook niet wat er scheelde. Denk dat ik ongeveer 3u heb gereden.

Was goede organisatie moet ik zeggen, volgend jaar weer van de partij =D>
Was jij dat dan met je bouyes telecom broek aan? Je ging inderdaad stevig door, maar op het einde ben ik je nog kunnen voorbij rijden

Ik ben Buffalo MTB ook nog kunnen voorbij rijden op het einde maar ik denk dat jij, sidi, mij ook nog voorbij gereden bent.

Uiteindelijk 12de geworden waar ik tevreden mee ben.

Voor de rest, het parcours was schitterend maar aan de chaos aan de finish mogen ze volgend jaar wel iets doen. Een groter plein zou al veel helpen.
Ik ben 8ste geëindigd, had een oud tenuke van Landbouwkrediet aan met gele helm :-D Tof parcours, van chaos aan de aankomst niets gemerkt (veel te moe mss??) Direct rijsttaart en drank gekregen, fiets kunnen afspuiten en aan mijn auto gedoucht.
jervanheg
Mountainbiker

Post by jervanheg »

Wat een allende die marathon 120 km, achter de 2de bevoorrading was het nogal een waterallende, en dan niets gezegd wanneer al die andere trage rijders terug op het parcour komen iets voor de 5de bevoorrading. Dit hadden ze toch wel anders kunnen regelen. Om die voorbij te steken en weinig tijd te verliezen moet ge risico's nemen, en over de scherpe stenen uit. Resultaat: Gescheurde banden en opgave. Jammer toch zeker na 100 km rijden.

Hopelijk doen ze hier iets aan in de volgende editie.
Ik zou zeggen : vermijd al die allende, en rij de marathon de dag ervoor :
- geen verkeer van al die trage 60km-mietjes
- en je komt als eerste aan
Dresse
Mountainbiker

Post by Dresse »

wel grappig dat dit al een week op pixme staat: "De foto's van de Houffamarathon 2007 zullen beschikbaar vanaf morgen zijn"
Post Reply