Op zoek naar MTB van 600-700 euro

Niet dat we de beginners in een aparte categorie willen indelen, iedereen is immers welkom op het forum. Wel gaan we in dit onderdeel proberen om veel voorkomende vragen te bundelen.
hendrikiver
Mountainbiker

Op zoek naar MTB van 600-700 euro

Post by hendrikiver »

Hallo,

Waarschijnlijk een veel voorkomende vraag maar ik zoek een fiets voor het bovenvermelde bedrag. Ik heb de zoekfunctie gebruikt en er zijn bij mij ideetjes naar boven gekomen. Toch stel ik nogmaals deze vraag omdat ik iets andere eisen aan mijn fiets stel dan de echt MTB'ers hier...

Wat ik op het oog had:

-Cube Acid (welke versie van de twee weet ik niet zeker, moeten jullie me mee helpen)

-sensa catena 2007: iemand zei me dat het kader waarschijnlijk zeer zwak zal zijn! Wat is jullie idee over deze fiets?

Kennen jullie nog MTB in deze prijsklasse? Graag zou ik hydraulische remmen hebben(onderhoud is geen probleem) omdat ik het zalig vind remmen. bovendien zal ik deze fiets ook moeten inzetten om naar school te fietsen, nog één jaar want dan ga ik naar het unif. Daarom wil ik geen gewone fiets kopen om mee naar het school te fietsen omdat ik dan na een jaar daar niets bijzonder mee kan gaan doen.( Mee naar leuven=gepikt) Daarom verkies ik een mtb dan ik ook wat moutainbiken..

Dan stel ik mij nog de vraag bij welke dealers ik terecht kan voor zulke fietsen. Ik woon in het Antwerpse, Brasschaat met name. Jan zagers en luverdy zijn dus dichtbij maar zij verkopen bijvoorbeeld geen cube ofzo...

Bedankt!,

Hendrik-Jan
rally
Mountainbiker

Post by rally »

Cube Acid is goed, die zijn enkel niet meer zo goed te vinden (einde seizoen). Acid bestaat maar in één versie, maar ofwel met hs11 remmen of discremmen. Ik kan u zeker ook een trek 6300 aanraden. Te vinden met uw budget en een goe velootje.

ps. over sensa heb ik nog nooit gehoord. Hij is niet slecht afgemonteerd voor zijn geld, maar geen idee wat de kwaliteit is van de kader...
bosse
Mountainbiker

Post by bosse »

als je eens kijkt op tweedehands forums of site's kun je heel deftige bike's vinden voor 700 euro
hendrikiver
Mountainbiker

Post by hendrikiver »

Bedankt al voor de antwoorden!

Maar als ik het zo bekijk is de acid wel wat beter afgebouwd dan de trek 6300? Enkel zou de acid niet meer zo goed te verkrijgen zijn. Maar stel dat ik hem vind op hoeveel korting kan ik dan rekenen?

Ik ben nu een 1m 75 en daar komt nog +- 10 cm welke kader moet ik dan nemen in het geval van de acid en in het geval van de trek 6300?

Welke remmen kan ik het beste nemen de discs of de andere? De mevrouw van de LBS zei dat ik beter geen discs nam omdat die snel zouden verslijten( veel sneller als remblokjes)

Thx
Ben Lee
Mountainbiker

Post by Ben Lee »

Ik heb zelf een tijdje met een Cube Acid gereden, ik moet zeggen dat het rijgevoel bij deze zeer goed is ... je hebt een vrij zware fiets bij (in zijn prijsklasse is ie echter niet zo zwaar) , maar dit voel je echt niet, de vork (toen nog J3, maar de dart zal zeker niet slechter zijn) doet z'n werk goed.

Rekening mee houden dat de fiets bedoeld is voor toergebruik ... met de voordelen en de nadelen hierbij ...

Voor een beginner is dit een voordeel, je fiets is wendbaarder en je houding comfortabeler. Je zit dus niet gestrekt en hebt dus geen racemachien bij ... maar dat kan in die prijsklasse ook bijna niet.

Je gaat van de Acid geen spijt hebben ...

Mijn acid toen, na een modderritje ...

Image

Betreffende welke versie ... de magura HS remmen zijn zeker goed genoeg en iets simpeler in onderhoud ... schijfremmen zijn super, maar je moet er de geluidjes (en soms afstel moeilijkheden) bijnemen.

Succes met je zoektocht ...

Ben.
Dresse
Mountainbiker

Post by Dresse »

hier staat een fuel70 tweedehands voor 800€... Als em echt in nieuwstaat is is da wel geen slechte koop veronderstel ik... :)
http://www.janssenfietsplezier.be/produ ... tegorie=62
hendrikiver
Mountainbiker

Post by hendrikiver »

Ik heb vandaag een nieuwe CUBE LTD COMP gekocht :-D

Ben er heel blij mee! Bedankt allemaal voor de tips!

Hendrikiver
Pelep
Mountainbiker

Post by Pelep »

Proficiat! Geniet ervan!
Ben Lee
Mountainbiker

Post by Ben Lee »

hendrikiver wrote:Ik heb vandaag een nieuwe CUBE LTD COMP gekocht :-D

Ben er heel blij mee! Bedankt allemaal voor de tips!

Hendrikiver
Goeie keuze !!! Succes ermee en welcome to the Cube-club!

Ben.
hendrikiver
Mountainbiker

Post by hendrikiver »

voila hier een fotoke na zen eerste testritje! :-D

Image
Last edited by hendrikiver on Thu 30 Aug 2007 16:39, edited 2 times in total.
Post Reply