Vernieuwde Grand raid cristalp

Info over de Transalp, marathons, leuke routes in onze buurlanden, mogelijkheden om te biken in je vakantiebestemming,... je vindt het hier!
Iegienie
Mountainbiker

Post by Iegienie »

jo wrote:
Biestie1 wrote:
kenny wrote:Het was trouwens niet de eerste keer dat die man de Christalp reed. Wel de eerste dode in 18 jaar
Dat klopt wel niet volgens mij. Een x aantal jaren geleden (denk in 2003 of 2004) is er in de eerste afdaling richting La Tzoumaz een biker (die vrij ver vanvoor reed) op een loslopende hond gebotst en later aan zijn verwondingen overleden.
Toen ik er passeerde was de helicopter net aan het landen, ik was 1 van de laatsten die nog door mochten, de rest moest wachten tot de heli opnieuw weg was.
Heb toen toch wel heel voorzichtig de rest van die afdaling gereden na zoiets gezien te hebben.
Is juist , heb die biker in die afdaling ook zien liggen .
ik heb er soms nog koude rillingen van. die lag daar zo vreselijk onnatuurlijk, bloed kwam uit zijn oren.

vorig jaar is er tijdens de "knoet"koers iemand omvergeknald juist voor mijn neus. Ik zag hem opeens de straat over steken en er kwam juist een pelotonneke aanrazen. Ge ziet dat gebeuren, en ge kunt niks doen.

Die kerel lag er op juist dezelfde manier bij, ik moest effe gaan zitten als ik het zag. en tegen dat die MUG daar was, man man man, dat duurde en dat duurde.

tis verdorie allemaal zoooo rap gebeurd he.
race duck
Mountainbiker

Post by race duck »

Biestie1 wrote:
kenny wrote:Het was trouwens niet de eerste keer dat die man de Christalp reed. Wel de eerste dode in 18 jaar
Dat klopt wel niet volgens mij. Een x aantal jaren geleden (denk in 2003 of 2004) is er in de eerste afdaling richting La Tzoumaz een biker (die vrij ver vanvoor reed) op een loslopende hond gebotst en later aan zijn verwondingen overleden.
Toen ik er passeerde was de helicopter net aan het landen, ik was 1 van de laatsten die nog door mochten, de rest moest wachten tot de heli opnieuw weg was.
Heb toen toch wel heel voorzichtig de rest van die afdaling gereden na zoiets gezien te hebben.
Was in 2003; heb dat ook gezien maar ik weet niet hoe dat afgelopen is...
Als de organisatie zegt dat het de eerste keer in 18 jaar is dat er iemand overlijdt, zou dan dan niet juist zijn?
jo
Mountainbiker

Post by jo »

race duck wrote:
Biestie1 wrote:
Was in 2003; heb dat ook gezien maar ik weet niet hoe dat afgelopen is...
Als de organisatie zegt dat het de eerste keer in 18 jaar is dat er iemand overlijdt, zou dan dan niet juist zijn?
zullen bedoelen op parkours zelf .
Diene biker in die afdaling is later aan zijn verwondingen overleden
kenny
Mountainbiker

Post by kenny »

Het stond in elk geval zo in de krant, ik heb het artikel hier nog liggen
Iegienie
Mountainbiker

Post by Iegienie »

kenny wrote:Het stond in elk geval zo in de krant, ik heb het artikel hier nog liggen
de krant...

hoe was het nu eigenlijk met het parkoers ? Was daar nu iets aan verandert of niet ???
Iegienie
Mountainbiker

Post by Iegienie »

Enfant terrible wrote:
:off: Kan iemand me eens zeggen wat nu het lastigste is, de Cristalp (met zijn continue, niet technische klims), of 160Km Bouillon (waar je bij het klimmen constant het beste traject moet kiezen, schakelen, ploeteren) ? Wie deed beiden ?
Cristalp heb ik zes keer gedaan, de 160km vijf keer.

Beste tijd op de cristalp was 8h20, op de 160 van de GRG, 7h20.

Slechtste tijd op de cristalp was 10h50 (eerste deelname in 99 denk ik), op de 160km een uur of 10 (weet niet meer heel zeker), maar dat was de epische editie van 1998. Op mijn site www.bikeze.info staat daar nog wel ergens een verslagske van.

Bouillon is dus een uurtje minder lang...
jo
Mountainbiker

Post by jo »

Iegienie wrote:
Enfant terrible wrote:
:off: Kan iemand me eens zeggen wat nu het lastigste is, de Cristalp (met zijn continue, niet technische klims), of 160Km Bouillon (waar je bij het klimmen constant het beste traject moet kiezen, schakelen, ploeteren) ? Wie deed beiden ?

Slechtste tijd op de cristalp was 10h50 (eerste deelname in 99 denk ik), op de 160km een uur of 10 (weet niet meer heel zeker), maar dat was de epische editie van 1998. Op mijn site www.bikeze.info staat daar nog wel ergens een verslagske van.

cristalp
Enfant terrible
Mountainbiker

Post by Enfant terrible »

Cristalp, inderdaad. Maar laat dat uurje wandelen op 'Pas de Lona' eruit...
Neen, dat hoort nu eenmaal bij de tocht.
Bedankt voor de inlichtingen !
jo
Mountainbiker

Post by jo »

Iegienie wrote:
Enfant terrible wrote:

heeft nie altijd met de afstand te maken hoor Iegienie , De hoogte speelt daar een grote rol in vindt ik .
Zie maar : als ik in Verbier aankom en ik moet 10 trappen doen aan het hotel ben ik al kapot .
flupke73
Mountainbiker

Post by flupke73 »

stillkes hier
Last edited by flupke73 on Sun 15 Jun 2008 15:37, edited 2 times in total.
Post Reply