4de HouffalizeMountainbikeMarathon op zondag 26 augustus '07

Een marathon (waarvan je kan spreken eenmaal je boven de 60km gaat), een rit tegen de tijd of een wedstrijd is toch iets gans anders dan een doordeweekse toertocht. Daarom dit apart forumonderdeel...
Sidi
Mountainbiker

Post by Sidi »

Buffalo mtb wrote:Heb ook deelgenomen aan de 60 km en vond het een mooie rit en niet te vettig ook.
Heb lang op een 6e plaats gereden maar tussen km 40 en 50 raakte ik om onverklaarbare redenen niet meer vooruit, maar dan ook echt niets hé. Laatste 10 km gingen ondanks redlijk lastig toch weer goed. Ben rond de 14e geeindigd denk ik. Kan er niet echt tevreden mee zijn maar ja weet ook niet wat er scheelde. Denk dat ik ongeveer 3u heb gereden.

Was goede organisatie moet ik zeggen, volgend jaar weer van de partij =D>
Was jij dat dan met je bouyes telecom broek aan? Je ging inderdaad stevig door, maar op het einde ben ik je nog kunnen voorbij rijden
jerwain
Mountainbiker

Post by jerwain »

Gisteren ook de 60 gereden, wou voor een tijd rond de 4u gaan, uiteindelijk 4u18 op de teller en 4u27 officieel, dus toch iets of wat content.

Het parcours was mooi en zeker niet te vettig, alleen weer spijtig dat er in het begin de gekende files waren. Had startnummer 692 dus dat was niet echt ideaal, volgend jaar ga ik zo snel mogelijk proberen in te schrijven om dan hopelijk meer vooraan te staan.

De goedkope pet vond ik toch ook maar raar, een T-shirt is idd een beter en mooier aandenken, maar ze zullen meer winst willen ofzo.

Mijn schoonbroer heeft gisteren tijdens zijn eerste marathon meteen al een onaangename ervaring gehad dankzij een vliegende hollander. In een afdaling nog voor de 1e bevoorrading liepen 2 sporen op een moment samen tot 1 enkel spoor. Een zeer vriendelijke hollander vond het nodig om nog snel voorbij te steken en knalde mijn schoonbroer gewoon omver :evil: . Hij viel tegen hoge snelheid, gelukkig geen stukken aan de fiets, maar hield er wel een open knie en een open elleboog aan over. De onbeschofte hollander, die gewoon kon doorrijden, was al gaan vliegen, hij stopte nog niet eens om te kijken of er iets was. Mijn schoonbroer heeft toch verder kunnen fietsen en toch nog goed op zijn eerste marathon als 530e geëindigd. Na het douchen bleek toch dat de wonden erger waren als verwacht, de elleboog en knie zijn alle twee ter plaatse nog genaaid.
Toch fijn dat er altijd zo van die rotte appels de sfeer komen verpesten, maar ja...
DdT
Mountainbiker

Post by DdT »

Godver, was dat die kerel die daar op de tafel lag met een stuk of 5 man (en vrouwen)? Heb idd gehoord van iemand met een zeer lange "open wonde" aan de knie...
Triestige gasten die mannen.... Je kan tenminste helpen als je zoiets veroorzaakt.

Controle in de eerste startbox op de 90 was wel OK vond ik. Toch zijn er onnozelaars die het nodig vinden om in de eerste box te kruipen terwijl ze daar niet horen.... Daar moesten enkele organisatoren 5 minuten staan discuteren tegen twee van die mannekes die denken dat ze "recht" hadden in de eerste box. Zielig....

Dat goedkoop klakske was er idd over.... Jongens, zo genen "kettingkuis" brol meer aub. Dan liever een T-shirtje 8)
redbiker
Mountainbiker

Post by redbiker »

@Ddt, dan ben ik u mss nog net voorbij geknald op het einde ergens, vermits je 4 plaatsen achter mij was? Was man met zwarte broek en bloes, met wat oranje en wit in.:)

Dat wil dus zeggen dat we volgend jaar, ongeacht het tijdstip van inschrijving, naast elkaar mogen starten vanvoor in de eerste startbox? Mooimooi, dan kunnen we samen strijden voor een top10 ofzo! See you next year! :wink:
cateye
Mountainbiker

Post by cateye »

Verslagske "zonder blad voor de mond" staat on line op:

www.bierkarboys.be

Groeten
Ivan
DIKKE BANDJES
Mountainbiker

Post by DIKKE BANDJES »

Ik was 50e op de 60 km.
Kheb zaterdag pas ingeschrijven en heb mij dat ferm beklaagd.
Stond in box 3 en heb bijna heb de hele rit niet kunnen doorrijden.
Zelfs na de 2e bevoorrading moest ik in het bos weer voet aan de grond zetten door file.
Er waren hellingen waar ze over de ganse breedte van de weg naast elkaar reden.
Als ik vriendelijk pardon riep om te passeren kreeg ik direct 'nen scheve'.
En twaren geen hollanders.
DdT
Mountainbiker

Post by DdT »

redbiker wrote:@Ddt, dan ben ik u mss nog net voorbij geknald op het einde ergens, vermits je 4 plaatsen achter mij was? Was man met zwarte broek en bloes, met wat oranje en wit in.:)

Dat wil dus zeggen dat we volgend jaar, ongeacht het tijdstip van inschrijving, naast elkaar mogen starten vanvoor in de eerste startbox? Mooimooi, dan kunnen we samen strijden voor een top10 ofzo! See you next year! :wink:
Hehe, idd. zwarte assos broek. Truike in het grijs-zwart met wat rood en wit... :-)
De laatste 20 km zal ik kappot...
Maar inderdaad: we mogen volgend jaar "broederlijk" naast elkaar starten vooraan in de eerste box :drunk:
Fre C
Mountainbiker

Post by Fre C »

Ik zou 14 elite en 18 scratch geworden zijn(4u 52m 11s volgens mijn Garmin) ware het niet dat ik, waarschijnlijk door een val, mijn chip kwijtgeraakt ben. UCI tijdsmeters hadden geen zin om mij manueel op te nemen. OK ja, tot daaraantoe. Op het klassement staat DNF, terwijl ik wel mooi en goed gereden heb.
Heb ook gezien dat er bijna twee pagina's DNF staan, dwz een 60 tal mensen die niet aangekomen zijn. Ik kan mij moeilijk voorstellen dat deze allemaal opgegeven hebben. Is er niemand die hetzelfde meegemaakt heeft en zich een klein beetje "bedrogen" voelt door iets waar je niet aan kan doen. Heb het ook nog eens gezegd: waarom rijden we dan met die stuurnummers rond? Kan dit geen "tweede" controle van de rijders en tijden zijn, wanneer er ongelukkige dingen voorvallen?
Ochja, volgend jaar tape ik die chip nog eens extra vast!
Verslag ook te lezen op http://mountainbike.in.evergem.be/Zomer ... px?_vs=0_N
Pathos
Mountainbiker

Post by Pathos »

@cateye

Bedankt voor het mooie verslagje .

Eerste deelname (120km). Vond het inschrijvingsbedrag lichtjes overdreven . De stoeme klak die ik al kwijt ben en die drinkbus waarvan ik er al 20 heb weggegooid die zullen het bedrag wel niet hebben bepaald zekers .
Voor de rest goeie bevoorradingen (zoals het moet) , zeer goeie bepijling . Dank aan de mensen die die stukken hebben gesnoeid . Heb wel nog 150 takken in mijn smikkel gehad maar das niet zo erg .
Proficiat aan die idioten die alle afval langs de baan goeien , nu was je zeker 2min rapper binnen ?
Proficiat aan die idioten die andere mensen de kant ik rijden , nu was je zeker 2min rapper binnen ?

Heb gereden met stekende hoofdpijn en ergens rechts onder mijn ribben een stekende pijn . Maar afzien is toch zo leuk :) .
Was binnen op 7.28u , waarvan ik toch wel tevreden ben .
Misschien volgend jaar nog eens , hopelijk wat goedkoper dan .
Mitch01
Mountainbiker

Post by Mitch01 »

Fre C wrote:Ik zou 14 elite en 18 scratch geworden zijn(4u 52m 11s volgens mijn Garmin) ware het niet dat ik, waarschijnlijk door een val, mijn chip kwijtgeraakt ben. UCI tijdsmeters hadden geen zin om mij manueel op te nemen. OK ja, tot daaraantoe. Op het klassement staat DNF, terwijl ik wel mooi en goed gereden heb.
Heb ook gezien dat er bijna twee pagina's DNF staan, dwz een 60 tal mensen die niet aangekomen zijn. Ik kan mij moeilijk voorstellen dat deze allemaal opgegeven hebben. Is er niemand die hetzelfde meegemaakt heeft en zich een klein beetje "bedrogen" voelt door iets waar je niet aan kan doen. Heb het ook nog eens gezegd: waarom rijden we dan met die stuurnummers rond? Kan dit geen "tweede" controle van de rijders en tijden zijn, wanneer er ongelukkige dingen voorvallen?
Ochja, volgend jaar tape ik die chip nog eens extra vast!
Verslag ook te lezen op http://mountainbike.in.evergem.be/Zomer ... px?_vs=0_N
Gelijkaardig probleem, was voor mij eerste keer en bij aankomst naast de mat gereden wegens weet ik veel wat reden. Achter mijn naam staat ook DNF, zie die gast zelfs nog naar mijn stuurnr. kijken en schrijven.
Begrijpe wie begrijpe kan maar ben ook fier op mezelf hem te hebben uitgereden (?) want ben 2,5maand geleden nog maar aan mijn rug geopereerd. Bepijling was dik in orde. Behalve toen ik aankwam aan de 1e bevoorrading kreeg ik doodleuk de melding dat er geen bekertjes meer waren. Gelukkig had ik zelf nog een bidonneke extra. #-o
Post Reply