Wanneer??Rock Rider wrote:Nu nog een systeem vinden met riempjes ipv snelbinders dat makkelijk te monteren en demonteren is...
wordt vervolgd...
etrex op stuurpen
Plaats hier je GPS gerelateerde vragen en routes .
Da lijkt me vrij definitief vastgezet op de stuurpen (vijzen door de plastic van de houder).Meulentje wrote:Foto best hier zetten. Is wel niet echt professioneel gemaakt. Beetje geknutsel met koperdraad en tie-raps, maar houdt het nu toch al meer dan een jaar vol. Misschien later toch eens iets stevigers kopen.
Ik gebruik m'n standaard-etrex-houder afwisselend op de MTB en op de koersfiets (één vijsje losdraaien), maar op de koersfiets valt de GPS (te) vaak uit. Op de MTB heb ik dit probleem niet. Iemand een suggestie hoe dit kan verholpen worden?
- lacer
- Mountainbiker
Maak een tussenstuk bestaande uit een silent-blok ( of ander dempend materiaal) , een stukje alu-buis ( overschot stuur) en monteer daarop je E-trex houder.
De silent-blok moet je zien te bevestigen op je stuur zelf. Met een elektriciteits beugel misschien ( die met twee vijsjes en een centraal gat met M6 schroefdraad, waar je de silent-blok in kan schroeven).
Een beetje experimenteren hé
De silent-blok moet je zien te bevestigen op je stuur zelf. Met een elektriciteits beugel misschien ( die met twee vijsjes en een centraal gat met M6 schroefdraad, waar je de silent-blok in kan schroeven).
Een beetje experimenteren hé
- .:Roel:.
- Mountainbiker
- Location: CUBE LTD1; Specialized Epic 07 (Expert); Commencal VIP Nuts 5
Deze vakantie bij een kleine val is mijn Etrex van mijn stuur gevallen.
De schroefdraad is gewoon uit de achterkant van mijn toestel gekomen.
Wat ik mij dus al afvroeg in eerdere berichten (zie boven) was dus correct:
dat kleine beetje schroefdraad is dus niet voldoende om de schok van een val op te vangen .... bij deze, wil je zeker zijn: koop dus maar een Touratech ... !
De schroefdraad is gewoon uit de achterkant van mijn toestel gekomen.
Wat ik mij dus al afvroeg in eerdere berichten (zie boven) was dus correct:
dat kleine beetje schroefdraad is dus niet voldoende om de schok van een val op te vangen .... bij deze, wil je zeker zijn: koop dus maar een Touratech ... !
- Fully Fetzl
- Mountainbiker
Post by Fully Fetzl »
ik rij al jaren met RAM-mounts: goedkoper dan toeratech en je zet 'em waar je wil; systeem op basis van bolscharnieren
Ik heb 'em naast de stuurpen gezet: perfect beschermd in geval van een crash en nog nooit problemen mee gehad.
Hele set = +-45 € (dacht ik... is al wel paar jaar geleden)

Ik heb 'em naast de stuurpen gezet: perfect beschermd in geval van een crash en nog nooit problemen mee gehad.
Hele set = +-45 € (dacht ik... is al wel paar jaar geleden)

ik heb er eentje gemaakt van zo'n "collier" waarmee je koperen leidingen aan de muur maakt
- dempend, want volledig met rubber bekleedt binnenin
- snel los te maken: zijn 2 helften die met een schroefje aan elkaar gemaakt worden
- makkelijke bevestiging van de GPS, want aan de andere kant zit er een moertje opgelast
Gery
- dempend, want volledig met rubber bekleedt binnenin
- snel los te maken: zijn 2 helften die met een schroefje aan elkaar gemaakt worden
- makkelijke bevestiging van de GPS, want aan de andere kant zit er een moertje opgelast
Gery
- Rock Rider
- Mountainbiker
Post by Rock Rider »
weer een nieuw systeemke ontwikkeld... Volgende week eens uittesten...
Hopelijk lukt het goed...
Bestaat uit een klem (normaal om zaklamp vast te hangen op boten...) om stuurpen te klemmen. In plaats van de gps vast te vijzen op de standaard fietsklem, wordt deze vastgevezen op de klem die past op de stuurpen...
Deze klem wordt dan vastgestoken op de stuurpen met daaronder een rubber, om het glijden te vermijden en ook om schokken op te vangen. De klem wordt dan extra vastgemaakt met nogal stevige rubberen rekkers die normaal bedoeld zijn voor mijn achterlicht...
We'll see... De eerst test is volgende week (dit weekend staat mijnen bike nog bij de LBS)... Ik laat zeker iets weten...
Hopelijk lukt het goed...
Bestaat uit een klem (normaal om zaklamp vast te hangen op boten...) om stuurpen te klemmen. In plaats van de gps vast te vijzen op de standaard fietsklem, wordt deze vastgevezen op de klem die past op de stuurpen...
Deze klem wordt dan vastgestoken op de stuurpen met daaronder een rubber, om het glijden te vermijden en ook om schokken op te vangen. De klem wordt dan extra vastgemaakt met nogal stevige rubberen rekkers die normaal bedoeld zijn voor mijn achterlicht...
We'll see... De eerst test is volgende week (dit weekend staat mijnen bike nog bij de LBS)... Ik laat zeker iets weten...