4de HouffalizeMountainbikeMarathon op zondag 26 augustus '07

Een marathon (waarvan je kan spreken eenmaal je boven de 60km gaat), een rit tegen de tijd of een wedstrijd is toch iets gans anders dan een doordeweekse toertocht. Daarom dit apart forumonderdeel...
malmedy
Mountainbiker

Post by malmedy »

voor eerst de 60km gereden organitatie was dik inorde ! klein beetje verkeerd gereden laatste splitsing eigen schuld , nu het probleem van de dag wilde dus terug draaien en stuk tegen richting gaan en werd toen uitgescholden . Bij dezen geef ik de boodshap door wat die suporters van de 90 en 120 vonden van de deelnemers van 60 . 60 das voor prutsers en toeristen en doen niks als in de weg rijden en derest was persoonlijk , en dat voor 300m te voet in tegengestelde richting . BEDANKT AAN DE VLAAMSE HOELIGAN SUPPORTER !
Fre C
Mountainbiker

Post by Fre C »

Net nog even gekeken en nog niets. Hopelijk wordt ik in de uitslag opgenomen. Ben bij een val waarschijnlijk mijn chip kwijtgeraakt en merkte bij derde controlepunt dat ik geen geluid meer hoorde.Dus vreesde het al...en inderdaad, chip weg. Heb van een aantal andere bikers onderweg vernomen dat je dat gewoon moest melden aan de finish. De organisatie had er wel oren naar omdat mijn tijd op de fietscomputer overeenstemde met deze op mijn garmin en aantal kilometers, maar UCI mannen waren niet echt overtuigd. De jongen aan de finish heeft nogthans mijn nummer genoteerd voor aankomst. Denken ze nu echt dat ik voor plaats 20, 50, of welke het ook zou mogen zijn, ga liegen.Er waren niet heel veel renners binnen blijkbaar op de 90, maar in de prijzen was ik zeker niet gevallen. Dus hoop ik dat de organisatie nummer 2269 opneemt in mijn tijd van rond de 4u52m11s. Anders moet ik het stellen met de gedachte dat ik plaats x had in deze tijd, wanneer ik chip niet verloren had. Vind dit wel beetje unfair dat nummerbordje tot niets zou dienen indien chip verloren gaat of, ik zeg maar iets, de chip niet goed gemonteerd is.
Voor de rest zeker geen klachten...mooi parcours met pittige hellingen.Had het wel erger verwacht met regen afgelopen dagen.Positief vond ik ook dat de organisatie op de laatste bevoorrading iemand plaatsten die drinken aangaf, zodat de "niet stoppers" onderweg toch nog iets konden aannemen.En nu wachten op de uitslag en hopen dat ik er toch insta...
Last edited by Fre C on Sun 26 Aug 2007 21:02, edited 1 time in total.
Buffalo mtb
Mountainbiker

Post by Buffalo mtb »

Heb ook deelgenomen aan de 60 km en vond het een mooie rit en niet te vettig ook.
Heb lang op een 6e plaats gereden maar tussen km 40 en 50 raakte ik om onverklaarbare redenen niet meer vooruit, maar dan ook echt niets hé. Laatste 10 km gingen ondanks redlijk lastig toch weer goed. Ben rond de 14e geeindigd denk ik. Kan er niet echt tevreden mee zijn maar ja weet ook niet wat er scheelde. Denk dat ik ongeveer 3u heb gereden.

Was goede organisatie moet ik zeggen, volgend jaar weer van de partij =D>
K10
Mountainbiker

Post by K10 »

Dieter D wrote:@ K10tje ook meegereden? :-D
:lol: neenee, kijkskes gaan doen :wink:
D.
Mountainbiker

houffa

Post by D. »

net terug van Houffa,

heb de 90 gedaan

aan de tweede bevoorraading had ik nog een gem van +20

daarna wat minder

toch nog 55 scratch en 41 Elite

niet slecht voor een amateurke da nog maar 5 maanden bezig is :lol:
Mio
Mountainbiker

Post by Mio »

Filmke van de start van de 60 km :

Was echt een prachtige dag vandaag.Had de bedoeling om mijn baggertijd van vorig jaar een beetje te verbeteren (5u12m plaats 391scratch-302 fun) op de 60km
denk dat ik daar wel geslaagt in ben vandaag (4u06m plaats 230scratch-154 elite)
k'ben tevreden
een dikke =D> aan de teammaats
ook aan de org. =D>
Last edited by Mio on Mon 27 Aug 2007 04:22, edited 1 time in total.
Dresse
Mountainbiker

Post by Dresse »

Mio wrote:Filmke van de start van de 60 km :

Was echt een prachtige dag vandaag.Had de bedoeling om mijn baggertijd van vorig jaar een beetje te verbeteren (5u12m plaats 391scratch-302 fun) op de 60km
denk dat ik daar wel geslaagt in ben vandaag (4u06m plaats 241scratch-149 masters)
k'ben tevreden
een dikke =D> aan de teammaats
ook aan de org. =D>
op 1:23 ben'k vol in beeld met men wit helmke en men gele mouwkes :-)
Eerste keer datk zoiets meeedoe en met de goedkoopste fiets van heel da gebeuren daar denk'k :-)
toch 83ste geeindigd... Had wss beter geweest alsk wa meer vanvoor had kunne vertrekke. Te vaak gehindert geweest in afdalingen naar men goesting. Toch nog wel content... en zeer schoon toertje!

lol, bij de uitslagen staat dat ik female ben :D
Heb nogthans het juiste vakje aangeduid :-).
Zou dit recht te zetten zijn? :p
wasbeer2006
Mountainbiker
Location: Cannondale F29 carbon 2 2013 - SRAM XX, Hope evo stealth, Notubes arch en crest

Post by wasbeer2006 »

Mooie rit zeg. De 90km was volgens mij hetzelfde parcours als vorig jaar of niet?

Start ik rond de 100ste plaats mooi tempo zijn net 200 meter op de gras en modder strook en jawel lekke band. Twee jaar niet lek gereden en uitgerekend gisteren, dus daarna vanaf achter begonnnen. Nou ja de fun was er niet minder om.

Moet zeggen dat de langzamere en snellere deelnemers netjes reden.
Complimenten!!

Nu 5:54 over de 90km. Zal wel rond de 250ste plaats zijn denk ik
tyro13
Mountainbiker
Location: BMC te01 xtr 2015. Bmc slr01 campa superrecord Ax lightness lightweight 5.85kg

Post by tyro13 »

Eerste kennismaking met de houffa marathon.Ik vond dat alles piekfijn was.Goede bepijling en dito bevoorrading en mooi parcours.Volgend jaar als t god belieft opnieuw.Heb de 90km gedaan en ben 20ste geeindigd in 4U54 of daaromtrent en das pas mijn 3e tocht na verviers en de hoebelbike...Niet slecht hé voor een wegtoerist!
Dummy
Mountainbiker

Post by Dummy »

amai wat een rit
ik heb deelgenomen aan de 120km, heel de rit rond de 50 à 60ste positie gereden en toen brak ik voor de derde keer op een goeie maand tijd mijn ketting (ja, telkens een nieuwe!!)
ik had zo'n mini tool bij dus een kwartierke laten weer weg, maar ik voelde krampen opkomen dus heel rustig aan doen, beetje eten wat ik ook al niet genoeg gedaan had en oppassen voor tragere deelnemers van de kortere afstanden in de afdalingen (daar heb ik wel 2 keer efkes geluk mee gehad #-o )
uiteindelijk 108ste geworden in 7h32 maar ik moet toegeven dat ik op beter had gehoopt

maar ik heb me heelde rit fantastisch geamuseerd op een mooi parcours in schitterend weer en da's toch wat telt he
Post Reply