Nieuwe bike kopen: Cube Reaction HS33

Niet dat we de beginners in een aparte categorie willen indelen, iedereen is immers welkom op het forum. Wel gaan we in dit onderdeel proberen om veel voorkomende vragen te bundelen.
kawa
Mountainbiker

Re: Nieuwe bike kopen: Cube Reaction HS33

Post by kawa »

K-tch wrote: - Mijn huidige trek is een 19,5 inch en ik zit er heel goed op, volgens mij komt die het meest overeen met de Cube in 18 inch, opmerkingen hierbij?

Hoe groot ben je zelf? Was de maat van de Trek perfect? Want een 20" Cube ligt korter bij 19.5" dan 18" bij 19.5"....

Wel beter te klein dan te groot .... het beste is natuurlijk juist goed!

Da's ook weer juist, misschien eens de geometry van beide fietsen vergelijken, de ene 18" is de andere niet.
K-tch
Mountainbiker

Post by K-tch »

Ik heb de geometrie van beiden vergeleken, en het lijkt me dat de 18" Cube het dichts bij de 19,5" Trek komt (bovenbuis lengte is gelijk, andere zaken wijken slechts licht af). Volgens Wrenchscience moet ik ook een 18" hebben.
Ik ben 1m91 en weeg 82kg (daar moeten er liefst wel een paar terug af:) )

ivm de reacties op de schijfremmen: dat iedereen met schijfremmen rijdt zal zeker wel zijn reden hebben, maar ik vroeg me inderdaad af of ik dat wel zou nodig hebben, aangezien ik eigenlijk met mijn v-brakes zonder problemen door de Ardennen ben gekomen (slechts 1 bocht gemist, te wijten aan te hoge snelheid en te laat beginnen remmen op een nat kiezelpad) In mijn topic zei ik trouwens ook dat ik voor de Magura HS33 wil geen, en dus geen gewone V-brakes. Bij deze dus dankjewel Ben Lee voor je antwoord. ;)
uncle sam
Mountainbiker

Post by uncle sam »

1m91 en een 18" (M) fiets :roll:

Ikzelf ben 1m89 en een 20" (L) ligt als gegoten.
Ik heb relatief korte benen en toch zit de zadelpen zo'n 24cm uit.
Op een 18" zou dit toch echt wel kantje boordje zijn hoor.
K-tch
Mountainbiker

Post by K-tch »

Ben net in de winkel geweest en zal idd een 20 worden,
alleen ben ik toch terug aan het twijfelen welke ik zal nemen.

De Reaction HS33 staat 1460 geprijsd,
de LTD Team 1050 euro.

Is de reaction het prijsverschil waard?
rally
Mountainbiker

Post by rally »

K-tch wrote:
Is de reaction het prijsverschil waard?
Persoonlijk vind ik de reaction het prijsverschil waard. Je hebt een reba tov zwaardere tora. Je hebt een triple butted frame tov dubble butted van de team. Bij de reaction heb je ook de hollowtech crank die toch wel uitstekende marchandise is. Tja, beetje afhankelijk van hoeveel je wil geven en voor wat en hoeveel je hem zal gebruiken.
Post Reply