4de HouffalizeMountainbikeMarathon op zondag 26 augustus '07

Een marathon (waarvan je kan spreken eenmaal je boven de 60km gaat), een rit tegen de tijd of een wedstrijd is toch iets gans anders dan een doordeweekse toertocht. Daarom dit apart forumonderdeel...
Birota
Mountainbiker

Post by Birota »

Hey Jerwain: dikke merci man! Schitterende uitleg, zo is het toch een stuk makkelijker. merci :bounce:
Herder Ben
Mountainbiker

Post by Herder Ben »

Eindelijk bijna zover :bounce:. De Herders zullen met een grote delegatie aan de start verschijnen. Vanaf vrijdag zitten we reeds in Houffalize. Op die manier hebben we tijd genoeg om aan de gezonde Ardense lucht gewoon te geraken :wink:

Voor de 90km zijn dit:

Image Image Image Image Image Image Image Image Image

En voor de 60km:

Image Image Image Image Image Image

Hier zijn onze foto's van vorig jaar:
http://www.herders.be/fotos/2006/0827.html

en het verslag van toen:
http://www.herders.be/verslagen/2006/0827.html

Tot zondag of zaterdag aan de inschrijving ...
Herder Ben
The S-man
Mountainbiker

Post by The S-man »

Ik ga ook al vanaf vrijdag naar Houffalize normaal gezien. Hopelijk droogt het ginder nog goed op dat het een beetje plezant is voor biker en vooral voor de bike.
weldman
Mountainbiker

Post by weldman »

Insomnia wrote:Hey Jerwain: dikke merci man! Schitterende uitleg, zo is het toch een stuk makkelijker. merci :bounce:
De parcours voor 2007 staan op site , je kan eens vergelijken wat er verandert is.
jerwain
Mountainbiker

Post by jerwain »

weldman wrote:
Insomnia wrote:Hey Jerwain: dikke merci man! Schitterende uitleg, zo is het toch een stuk makkelijker. merci :bounce:
De parcours voor 2007 staan op site , je kan eens vergelijken wat er verandert is.
Volgens mij is er bijna niets veranderd, als ik het vergelijk met de detailkaart die ik van vorig jaar heb. Enkel een klein stukje in de eerste 10km, klein extra lusje en dan het einde van de 60km(de aanloop naar Houffalize). Dus de tips voor volgplaatsen die ik gegeven heb zijn normaal gezien juist (hoop ik :-D )
jervanheg
Mountainbiker

Post by jervanheg »

Hopelijk droogt het ginder nog goed op dat het een beetje plezant is voor biker en vooral voor de bike.

Vandaag heeft het hier (in Houffa) omzeggens de ganse dag gemiezerd.... als er doorsteekjes doorheen beekjes zijn, zullen het DIEPE zijn (de Ourthe staat nu 25 cm hoger dan tijdens "normale" zomers).
aj kwak
Mountainbiker

Post by aj kwak »

jerwain wrote:
3. Achouffe in dorpje Achouffe (straat afrijden tot net voor de vijvers/rivier), mooie afdaling die op de straat uitkomt. Voor ons na ongeveer 35km
Pas op : hier hebben we een nieuwe afdaling ingestopt, m'n komt niet meer in dorpje Achouffe.
DdT
Mountainbiker

Post by DdT »

Dit jaar gene T-shirt zekers. Enig idee van het"geschenkske" voor de vroege inschrijvers? :P
cateye
Mountainbiker

Post by cateye »

Zoveel en niemand die zich aan de 120km waagt ? #-o
Momenteel maar 317 deelnermers tegen bv 894 voor de 60km
Herder Ben wrote:Eindelijk bijna zover :bounce:. De Herders zullen met een grote delegatie aan de start verschijnen. Vanaf vrijdag zitten we reeds in Houffalize. Op die manier hebben we tijd genoeg om aan de gezonde Ardense lucht gewoon te geraken :wink:

Voor de 90km zijn dit:

Image Image Image Image Image Image Image Image Image

En voor de 60km:

Image Image Image Image Image Image

Hier zijn onze foto's van vorig jaar:
http://www.herders.be/fotos/2006/0827.html

en het verslag van toen:
http://www.herders.be/verslagen/2006/0827.html

Tot zondag of zaterdag aan de inschrijving ...
Herder Ben
jerwain
Mountainbiker

Post by jerwain »

aj kwak wrote:
jerwain wrote:
3. Achouffe in dorpje Achouffe (straat afrijden tot net voor de vijvers/rivier), mooie afdaling die op de straat uitkomt. Voor ons na ongeveer 35km
Pas op : hier hebben we een nieuwe afdaling ingestopt, m'n komt niet meer in dorpje Achouffe.
Oei, dan is de parcourskaart van de 90km op de website dezelfde als de oude? Want daar lijkt het toch dat je nog steeds op de weg uitkomt in Achouffe net voor de vijvers en dan links het stuk opdraait met de grote wortels langst de rivier en dan de lastige klim naar de 2e bevoorrading?

Of zie ik het dan toch verkeerd? In ieder geval bedankt voor het nieuws, dan weet ik al dat de mensen die mij volgen daar niet moeten komen kijken :-)
Post Reply