Vasa Sport - Nederland - begeleide mtb tochten

Info over de Transalp, marathons, leuke routes in onze buurlanden, mogelijkheden om te biken in je vakantiebestemming,... je vindt het hier!
catchup!
Mountainbiker

Post by catchup! »

SOM epic ghost
Mountainbiker
Location: ghost scandium team/ridley/specialized epic marathon

Post by SOM epic ghost »

waren er dan geen verschillende groepen met verschillende niveau's
de persoon in kwestie zou beter moeten weten en dan meerijden met de medium groep. De groepen zijn speciaal gemaakt om dergelijk lange wachten na een klim te vermijden.
SOM epic ghost
Mountainbiker

Post by SOM epic ghost »

ik heb vorig jaar dezelfde rit gedaan maar dan ietske verder tot in kransjka gora (slovenie). laatste etappe was van tarvisio naar kransjka gora. dus hebben we op 6 dagen ongeveer 80 km meer gedaan.
Nielskie
Mountainbiker

Post by Nielskie »

Ja, er waren 3 niveau groepen op deze reis.

Basic - Medium - Sport

er was hier geen mogelijkheid om een "extreme" route te kiezen wat waarschijnlijk de grote verschillen te weeg bracht. Want eigenlijk leken we precies met 2 sportgroepen rond te rijden, een rappe (4 man) en een ietwat tragere (4man), met dan nog 2 mensen die er wat tussenin bengelden. De tragere hebben 1 dagje meegereden met medium maar dat ging voor hen dan weer te traag.

@SOM epic ghost
Dan heb jij geluk gehad. Net op die kam tussen Oostenrijke en Italië heb ik het meest genoten van het landschap en de technischere paadjes. Jij hebt dus nog 80km extra van de dolomieten mogen snoepen.
SOM epic ghost
Mountainbiker

Post by SOM epic ghost »

het stukje tussen oostenrijk en italie was inderdaad zeer leuk. Het stukje tussen italie en kransjka was meer dan super met prachtige uitzichten en een leuk landschap. spijtig dat ze dat er niet meer bijgedaan hebben.

in slovenie zijn we dan van een skipiste naar beneden gereden. ik vermoed dat een zwarte was, want het was naar beneden schuiven ipv rijden. Het merendeel is daar afgestapt (ook al door de grote rotsstenen en putten).
dan op een oude spoorbedding waar de balken van het spoor nog lagen. De gids heeft daar het decor opgezocht =P~

ik ben dit jaar terug naar kransjka gora op vakantie met gezin geweest en daar een fietske gehuurd. gewoonweg prachtige natuur.

wij waren met een groepje van 21 en 3 gidsen waarvan 1 sportgroep, 1 medium+ en 1 medium. ideaal.
Motorbiker
Mountainbiker

Derde week juli 2008

Post by Motorbiker »

Bij leven en welzijn ga ik volgend jaar - om het even waar - de derde week van juli 2008, op Mountainbikevakantie.
Kent er iemand, of heeft er iemand ervaring met bikemanifestaties, bike organisaties die in deze week doorgaan.
Duitsland, Frankrijk, Italie, Oostenrijk, .....

Ik ben een fervent toertochtrijder van middelmatig niveau. Extremen zijn niet aan mij besteed, maar deze week mag gerust mijn Expeditie Robinson zijn.
Bedankt voor alle tips.
SOM epic ghost
Mountainbiker

Post by SOM epic ghost »

vasasport heeft normaal gedurende de hele maand juli en augustus, ritten elke week
Ivo L
Mountainbiker

Vasasport in het buitenland

Post by Ivo L »

Eens een vervallen topic terug openen :-D

Wie heeft er met Vasasport al een reis op maat laten maken in de Dordogne ? Wij zijn met een 5-tal man die eind augustus willen biken.
Hans B
Mountainbiker

Post by Hans B »

Da's niet hun thuisbiotoop. Zij hebben als standbasis Werfenweng in Oostenrijk, woonplaats van de big boss Sidney. En ze eij aldus veel meer vertrouwd meet oostenrijk en Italië. Sinds dit jaar hebben ze ook een gps-tocht in de Auvergne.
Wat er ook van zij, een reis georganiseerd door Vasasport is altijd tot in de puntjes geregeld, daar mag je op rekenen !
eric66
Mountainbiker

Post by eric66 »

Hans B wrote:Da's niet hun thuisbiotoop. Zij hebben als standbasis Werfenweng in Oostenrijk, woonplaats van de big boss Sidney. En ze eij aldus veel meer vertrouwd meet oostenrijk en Italië. Sinds dit jaar hebben ze ook een gps-tocht in de Auvergne.
Wat er ook van zij, een reis georganiseerd door Vasasport is altijd tot in de puntjes geregeld, daar mag je op rekenen !
Wij gaan het dit jaar eens wagen, met Vasasport MTB week in Mallorca van 22-29 mei, hoop het onvergetelijk wordt
Post Reply