25&26/08/07 sixxxx race en flanderscup langdorp
Een marathon (waarvan je kan spreken eenmaal je boven de 60km gaat), een rit tegen de tijd of een wedstrijd is toch iets gans anders dan een doordeweekse toertocht. Daarom dit apart forumonderdeel...
't is ook mijn eerste wedstrijd en ik neem buiten mijne fiets, drinken en droge kledij voor na de race niks mee. als ge daar mee moet beginnen (reservewielen, ketting enzo)....dan verliest ge veel tijd met het oplossen van het materiaalprobleem...en als ge bv plat rijdt op 2 km vd materiaalpost is het ook over & out. als ik de zondag een bikeprobleem heb geef ik op. Ik heb nog wel nen 2de volledigen bike(een krak van 7 jaar oud) maar ja, als iemand langs het parcours ermee klaar staat maar ik moet mij eerst dood lopen om bij hem/haar te geraken heeft het ook niveel zin hé,portugeesje wrote:aangezien dit mijn eerste wedstrijd gaat worden heb ik een paar vragen.
wat wordt er zoal extra meegenomen?
want er zal wel een materiaalpost voorzien zijn zeker?
ik dacht aan een tweede set velgen voor het geval van lek rijden ofzo.
en aan een ketting. en wat reserve bidonnen![]()
of is dit misschiens wat overdreven?
wat nemen jullie als extra matteriaal mee voor een funklasse wedstrijd?
grtz manuel
- bleuboy1402
- Mountainbiker
- van_hoof
- Mountainbiker
ik heb zo goed als alles in de auto liggen, gewoon voor mocht ik tijdens verkenning ofzo kettingbreuk hebben maar tijdens wedstrijd gewoon drinkbus mee, als je moet beginnen banden verwisselen verlies je toch teveel tijd, my 2 cent.dirty-two wrote:'t is ook mijn eerste wedstrijd en ik neem buiten mijne fiets, drinken en droge kledij voor na de race niks mee. als ge daar mee moet beginnen (reservewielen, ketting enzo)....dan verliest ge veel tijd met het oplossen van het materiaalprobleem...en als ge bv plat rijdt op 2 km vd materiaalpost is het ook over & out. als ik de zondag een bikeprobleem heb geef ik op. Ik heb nog wel nen 2de volledigen bike(een krak van 7 jaar oud) maar ja, als iemand langs het parcours ermee klaar staat maar ik moet mij eerst dood lopen om bij hem/haar te geraken heeft het ook niveel zin hé,portugeesje wrote:aangezien dit mijn eerste wedstrijd gaat worden heb ik een paar vragen.
wat wordt er zoal extra meegenomen?
want er zal wel een materiaalpost voorzien zijn zeker?
ik dacht aan een tweede set velgen voor het geval van lek rijden ofzo.
en aan een ketting. en wat reserve bidonnen![]()
of is dit misschiens wat overdreven?
wat nemen jullie als extra matteriaal mee voor een funklasse wedstrijd?
grtz manuel. Ik ga veel leren, vooral zien hoeveel ik nog tekort kom,
. aan mijn bike en banden zal 't ni liggen...heb er nieuw Continental Speedkings opgelegd gisteren. anders moeten we elkaar moed inspreken voor de wedstrijd,
. Ik ben daar tegen 11u....rustig parcours verkennen, inschrijven, opwarmen & Go go go om 13.15u,
- bosse
- Mountainbiker
vandaag lag het er goed bij
nadelen:gladde wortels in sommige klimmen en hier en daar ne plas van de regen en wat gladde plekjes
voordelen: het loszand ligt er goed hard bij door de regen
het parcours is schitterend met technische afdalingen en leuke klimmen
waaronder ook en paar zwaardere
tot zondag!
greetzzz bosse
nadelen:gladde wortels in sommige klimmen en hier en daar ne plas van de regen en wat gladde plekjes
voordelen: het loszand ligt er goed hard bij door de regen
het parcours is schitterend met technische afdalingen en leuke klimmen
waaronder ook en paar zwaardere
tot zondag!
greetzzz bosse