4de HouffalizeMountainbikeMarathon op zondag 26 augustus '07

Een marathon (waarvan je kan spreken eenmaal je boven de 60km gaat), een rit tegen de tijd of een wedstrijd is toch iets gans anders dan een doordeweekse toertocht. Daarom dit apart forumonderdeel...
aj kwak
Mountainbiker

Post by aj kwak »

cyclon wrote:weet er soms iemand of er files te vrezen zijn op de 120 kms, zoals bij de raid des hautes fagnes, er zijn al iets meer dan 300 deelnemers (120), da's zowat dezelfde bende, vrees ik, als bij de tweede manche van de raid des hautes fagnes
Je krijgt rue st-anna voorgeschoteld als startklim, een asfalt klim van 1500 à 2000m met stijgingspercentage van +-10%. Bij de 120km zie ik zeker geen probleem voor files.
Treg
Mountainbiker

Post by Treg »

Indien er zich nog een reeds ingeschrevene op de 90 en/of 120 km bedenkt..... we willen gerust de inschrijving overnemen... :wink:
jervanheg
Mountainbiker

Post by jervanheg »

weet er soms iemand of er files te vrezen zijn op de 120 kms
er zijn 2 "uittrek-stroken" om te meute te verspreiden : rue St Anne (stivig klimmetje op weg van 4 m breed), en een klein stukje singeltrack niet ver daarna. Het kan zijn dat je effe met de voet aan de grond moet om te wachten.
cyclon
Mountainbiker

Post by cyclon »

bedankt voor de reacties, op de raid des hautes fagnes zat er nochtans ook zo'n uitrekstrook, verhinderde niet dat we een aantal kilometers en een paar beklimmingen verder (stuk of 10 kms denk ik) regelmatig in file stonden,

ze zijn vooral goed voor de snelle starters en dito klimmers, het gros van de middelmatige rijders blijft langer bij elkaar, en dan moet er op de leuke, technische stroken niet veel gebeuren om files te veroorzaken

in feite zouden zo'n stroken pas na een kilometer of 30 mogen komen (of anders start in blokken, zoals bij de raid volgend jaar geloof ik)
carborush
Mountainbiker

Post by carborush »

julie wrote:ze voorspellen een droog weekend (enfin dat is nog te zien hé), maar idd deze week ziet het er niet goed uit. Iedereen kan er gewoon rustig van uitgaan dat het modderig is, dus goede banden steken.

2x nobbi nic 1.8 zal niet iets te dun zijn zeker ?
zal het nodig zijn om 2.1 of zelfs 2.25 te overwegen ?
Berthold
Mountainbiker

Post by Berthold »

carborush wrote:
julie wrote:ze voorspellen een droog weekend (enfin dat is nog te zien hé), maar idd deze week ziet het er niet goed uit. Iedereen kan er gewoon rustig van uitgaan dat het modderig is, dus goede banden steken.

2x nobbi nic 1.8 zal niet iets te dun zijn zeker ?
zal het nodig zijn om 2.1 of zelfs 2.25 te overwegen ?
2.25 zou ik niet doen, zal te zwaar lopen. Denkt aan zijdelingse grip vanvoor en tractiegrip vanachter, voor de rest wat feeling...
Vorig jaar de 90k probleemloos gereden met Jimmy 2.1 Ust voor en NN 2.1 Ust vanachter in wat "glibberige en natte" omstandigheden :wink:
DdT
Mountainbiker

Post by DdT »

Dit jaar reeds 10 chrono's gereden met smart sams in alle omstandigheden. Overal goede grip gehad. De sleutel volgens mij is niet zozeer het profiel maar de bandenspanning. Maximum 2 bar en breedte 2.1.
Hopelijk dit jaar schoon weer en niet te vochtig parcours. Al vrees ik er voor. Als het de dag zelf niet regent, ben ik al content. :-)
Berthold
Mountainbiker

Post by Berthold »

DdT wrote:Dit jaar reeds 10 chrono's gereden met smart sams in alle omstandigheden. Overal goede grip gehad. De sleutel volgens mij is niet zozeer het profiel maar de bandenspanning. Maximum 2 bar en breedte 2.1.
Hopelijk dit jaar schoon weer en niet te vochtig parcours. Al vrees ik er voor. Als het de dag zelf niet regent, ben ik al content. :-)
Je hebt gelijk. Ik rij nu bijna overal met 1,9 kg voor en 2,3 achter voor 80kg + bike + camelbak…
Kijk ik heb ook een smart sam geprobeerd en ik voel hem niet zo goed, ik rij dus veel liever met de Nobby, mss omdat ik meer druk vanachter moet zetten. Bandkeuze is ook heel persoonlijk, da’s ook een kwestie van vertrouw, fietseigenschappen en van rijgedrag…
En ja, wat uw bandkeuze kan zijn, eerst en vooral veel plezier allemaal "on the track" op "zon"dag... [-o<
herder pollie
Mountainbiker

Post by herder pollie »

vorig jaar met vooraan michelin A/T en achteraan michelin mud gereden
maar als ze nog 3 dagen droog geven voor de marathon rij ik met skinny jimmy 2.2 bar
maar ik vrees dat ik hem nie zal uitrijden dit jaar
na mijn dubbele sleutelbeenbreuk half juni ben ik maar terug beginnen biken begin augustus
dus voor dit soort toestanden zal ik nog tekortschieten
ben al blij dat ik aan de start zal staan
tot zondag
wasbeer2006
Mountainbiker
Location: Cannondale F29 carbon 2 2013 - SRAM XX, Hope evo stealth, Notubes arch en crest

Post by wasbeer2006 »

Nou voor heb ik een AT gestoken, dat staat vast. Baad het niet dan schaad het ook zeker niet.

Maar nu achter en AT of een dry2? Ben bang dat de dry vol blijft zitten met modder. Maarja die dry loopt toch echt wel lichter.

degene die het afgelopen weekend hebben gereden is het minder nat of natter dan vorig jaar.
Post Reply