Beroep

Omdat het niet altijd over mountainbike hoeft te gaan...... Zet een boompje op over alles wat NIET met mountainbike te maken heeft maar hou het wel deftig.
Antonio's pizza
Mountainbiker

Post by Antonio's pizza »

newbiker wrote:
Antonio's pizza wrote:]Maar gij betaalt er wel voor via uw belastingen :wink:
denk je dat wij (militairen) geen belastingen betalen?
Neen, enkel dat de 'gewone' werknemers teveel belastingen moeten betalen die gebruikt worden voor nutteloze dingen zoals veel te veel ministers, bureaucratie, administratie, militairen die niets te doen hebben behalve playstationnen, . Ik heb niets tegen militairen hoor maar ik vind het maar dom te betalen om mensen op te leiden om in het buitenland te gaan niksen, dan hou je ze beter in Belgie.
sanchez
Mountainbiker

Post by sanchez »

echt nikse zou ik da toch niet noemen...

en die gewone werknemers mogen ook bij het leger gaan , niemand die ze tegen zal houden ..
Last edited by sanchez on Mon 20 Aug 2007 17:26, edited 2 times in total.
davidS
Mountainbiker

Post by davidS »

Antonio's pizza wrote:Ik heb niets tegen militairen hoor maar ik vind het maar dom te betalen om mensen op te leiden om in het buitenland te gaan niksen, dan hou je ze beter in Belgie.
je weet toch dat de militairen niet in Afganistan zitten om tegen de Taliban te vechten, maar om de aardgaslijn te beschermen die door Afganistan naar Pakistan loopt....en daar door de amerikanen en fransen in tankers geladen wordt.

Shell, Elf-Aquitaine geven geen snars om de taliban of 9/11 maar wel dat ze door het dreigen van de Taliban om de lijn af te sluiten zonder dat aardgas zouden zitten.

Daarom zitten wij daar.
kawa
Mountainbiker

Post by kawa »

Antonio's pizza wrote:Ik heb niets tegen militairen hoor maar ik vind het maar dom te betalen om mensen op te leiden om in het buitenland te gaan niksen, dan hou je ze beter in Belgie.
Als je niet weet wat de militairen in het buitenland gaan doen kan je beter zwijgen dan zo'n stelling te verdedigen....

Kom maar ne keer mee, en dan alles meedoen wat wij er moeten doen he.... buiten de playstation en internet zijn er toch wel enkele zaken die de moeite zijn en ik ben er zeker van dat er velen onder de indruk zullen zijn.

En voor degene die denken dat het daar een paradijs is....

We leven daar 4 maanden met 2/3 personen in een container van 2 op 5. Ik kan je garanderen dat een priveleven heel wat anders is....
Ja, we hebben daar een beetje luxe en daar is niks mis mee, ga jij maar eens 4 maanden van huis weg en laat je vrouw, kinderen, familie en vrienden maar achter.
Internet op de kamer, playstation, fitnesszaal, kleine restaurantjes.... ze zijn er voor de vrije tijd te doen voorbij gaan. Of wil je dat we er 24u per dag posten bezetten? Een mens heeft rust en ontspanning nodig, zeker in zo'n sitiuatie.
Last edited by kawa on Mon 20 Aug 2007 18:55, edited 1 time in total.
pikethebike jr
Mountainbiker

Post by pikethebike jr »

Antonio's pizza wrote:
newbiker wrote:
Antonio's pizza wrote:]Maar gij betaalt er wel voor via uw belastingen :wink:
denk je dat wij (militairen) geen belastingen betalen?
Neen, enkel dat de 'gewone' werknemers teveel belastingen moeten betalen die gebruikt worden voor nutteloze dingen zoals veel te veel ministers, bureaucratie, administratie, militairen die niets te doen hebben behalve playstationnen, . Ik heb niets tegen militairen hoor maar ik vind het maar dom te betalen om mensen op te leiden om in het buitenland te gaan niksen, dan hou je ze beter in Belgie.
Daar is geen cent van jou bij, aangezien je in de USA woont.
Volgens mij geen recht van spreken dus. [-X

Daarbij komt nog dat de opdrachten die wij uitvoeren praktisch uitsluitend gericht zijn op het verlichten van menselijk leed overal ter wereld.
Dat verbetert de stabiliteit in bepaalde regio's, wat op zijn beurt zorgt dat onze eigen medeburgers veilig en comfortabel kunnen leven.
Daar betalen ze ons voor, net zoals ze de behanger betalen om hun huis op te knappen, elk zijn stiel...

pike
Brunox
Mountainbiker

Post by Brunox »

AP woont maar tijdelijk in de US, hij mag zijn steentje ook aan vader staat bijdragen....... :wink:
Max Power
Mountainbiker

Post by Max Power »

pikethebike wrote: Daar is geen cent van jou bij, aangezien je in de USA woont.
Volgens mij geen recht van spreken dus. [-X
moest iedereen die een mening heeft over Bush en het bestuur van Amerika daadwerkelijk ook belasting betalen aan Amerika, dan zou er ginder waarschijnlijk champagne uit de kraan komen en zouden de banken er grotere gebouwen nodig hebben dan de hele vliegtuigindustrie samen om al hun geld op te slaan denk ik.

Ik ben geen nazi, geen duitser en geen jood en toch heb ik mijn mening over Hitler... Elk heeft recht op een mening. Het enige wat je hem zou kunnen verwijten is dat hij geen kennis terzake heeft, maar buiten de beroepsmilitairen denk ik dat niemand echt kan zeggen wat daar allemaal gebeurt...
Rikske
Mountainbiker
Location: Merida Mission Carbon Team, Reba Team, full XT //// Merida Matts Speed LX gold edition

Post by Rikske »

kawa wrote:
Als je niet weet wat de militairen in het buitenland gaan doen kan je beter zwijgen dan zo'n stelling te verdedigen....

Kom maar ne keer mee, en dan alles meedoen wat wij er moeten doen he.... buiten de playstation en internet zijn er toch wel enkele zaken die de moeite zijn en ik ben er zeker van dat er velen onder de indruk zullen zijn.

En voor degene die denken dat het daar een paradijs is....

We leven daar 4 maanden met 2/3 personen in een container van 2 op 5. Ik kan je garanderen dat een priveleven heel wat anders is....
Ja, we hebben daar een beetje luxe en daar is niks mis mee, ga jij maar eens 4 maanden van huis weg en laat je vrouw, kinderen, familie en vrienden maar achter.
Internet op de kamer, playstation, fitnesszaal, kleine restaurantjes.... ze zijn er voor de vrije tijd te doen voorbij gaan. Of wil je dat we er 24u per dag posten bezetten? Een mens heeft rust en ontspanning nodig, zeker in zo'n sitiuatie.
Ik heb zelf ook lang getwijfeld aan een loopbaan bij onze strijdkrachten, ook omdat ik mij van kindsbeen af al geintresseerd heb in alles wat met het leger te maken had (en nu nog steeds eigenlijk).

Maar al die dingen die kawa opsomt van hun buitenlandse missies zijn nu net de dingen die mij ervan weerhouden hebben om bij het leger te gaan. Ik zou mijn zoontjes en mijn vrouwke in elk geval niet zo lang kunnen missen.

Ik heb in elk geval respect voor mensen die dit wel kunnen en willen doen, chapeau =D> .

En nu nog vlug even on-topic, ik werk in het Imelda ziekenhuis in Bonheiden als medewerker interne logistiek. En ik hoop daar niemand van hier tegen te komen, want meestal is het geen goed teken als je daar moet zijn :wink: .
Antonio's pizza
Mountainbiker

newbiker wrote:
je weet toch dat de militairen niet in Afganistan zitten om tegen de Taliban te vechten, maar om de aardgaslijn te beschermen die door Afganistan naar Pakistan loopt....en daar door de amerikanen en fransen in tankers geladen wordt.

Shell, Elf-Aquitaine geven geen snars om de taliban of 9/11 maar wel dat ze door het dreigen van de Taliban om de lijn af te sluiten zonder dat aardgas zouden zitten.

Daarom zitten wij daar.
OK, ik had het moeten weten dat iedereen het verkeerd ging opvatten. Enkele posts hierboven sprak iemand over een kennis in 't leger die eigenlijk niets anders had te doen dan zijn broek te verslijten in Afghanistan zonder er iets nuttig te doen. Daarover had ik het, en niet over alle belgen in het leger. :wink:

Ik heb nergens gezegd dat IEDEREEN in Afghanistan of IEDEREEN in 't leger zijn broek zit te verslijten en helemaal niets nuttigs doet. Ik heb het enkel over diegene die wel helemaal niets doen. Net als alle anderen bij de staat die er niets zitten te doen.

Dus, geen reden om jullie zo aangevallen te voelen. Tenzij jullie natuurlijk ook helemaal niets zitten te doen :wink:
Antonio's pizza
Mountainbiker

Brunox wrote:AP woont maar tijdelijk in de US, hij mag zijn steentje ook aan vader staat bijdragen....... :wink:
Ik ben niet tijdelijk en betaal dan ook helemaal niets aan vadertje staat (geen belastingen, geen sociale zekerheid). Enkel aan Uncle Sam. :wink:
Post Reply