Vernieuwde Grand raid cristalp

Info over de Transalp, marathons, leuke routes in onze buurlanden, mogelijkheden om te biken in je vakantiebestemming,... je vindt het hier!
router
Mountainbiker

Post by router »

Kan helaas niet vertrekken wegens het overlijden van m'n moeder deze nacht :( :oops:
roger
Mountainbiker

Post by roger »

router wrote:Kan helaas niet vertrekken wegens het overlijden van m'n moeder deze nacht :( :oops:
Men innige deelneming en veel sterkte.
Xes
Mountainbiker

Post by Xes »

Innige deelneming router !

Ik vertrek deze avond se (achterbrug toch nog binnegekome en wordt nu gemonteerd)
Tot ginder en succes aan iederen
Xes
Mountainbiker

Post by Xes »

I DID IT :-D

Men eerste Cristalp tot een goed eind gebracht, en fier dak ben op men eigen (en op men pa, want diene heeft em ook uitgereden)
Met een bang hartje vertrokke in Verbier, maar alles ging vlotjes tot de klim naar La Vieille. Daar ben ik een paar keer ne serieus grote hamer tege gekomen, maar ben er toch geraakt met 35minuten overschot !
Daar gewacht op de papa die er om kwart voor vier door kwam en dan samen het laatste stuk gedaan. Heeeeeeel rustig, geniete van de natuur, bijprate over de laatste 8uur en zo samen over de finisch gereden !

Was een zeer leuke ervaring en ik zal er zeker nog eens komen, maar dan met de bedoeling van onder de 10uur te gaan !
Greetz en tot volgend jaar :)
pv007
Mountainbiker

Post by pv007 »

prachtige raid! veel mooier dan eigerbike! (maar dat lag waarschijnlijk ook aan de epische weersomstandigheden!!) Een aanrader voor iedereen, een must do voor elke mountainbiker!!

wel heel veel pech gehad... ketting is 3 keer gebroken, kettingreparatiekit gebroken, meer dan een uur verloren aan technische problemen...
roger
Mountainbiker

Post by roger »

Xes wrote:I DID IT :-D

Men eerste Cristalp tot een goed eind gebracht, en fier dak ben op men eigen (en op men pa, want diene heeft em ook uitgereden)
Met een bang hartje vertrokke in Verbier, maar alles ging vlotjes tot de klim naar La Vieille. Daar ben ik een paar keer ne serieus grote hamer tege gekomen, maar ben er toch geraakt met 35minuten overschot !
Daar gewacht op de papa die er om kwart voor vier door kwam en dan samen het laatste stuk gedaan. Heeeeeeel rustig, geniete van de natuur, bijprate over de laatste 8uur en zo samen over de finisch gereden !

Was een zeer leuke ervaring en ik zal er zeker nog eens komen, maar dan met de bedoeling van onder de 10uur te gaan !
Greetz en tot volgend jaar :)

Wil je proficiat aan je vader wensen van Roger,ik heb jullie beide rechtstreeks gevolgd via de site van Datasport.ik zag dat je voldoende tijd over had in Evolene,ook je vader , maar nadien was ik wel wat ongerust dat je la Veille niet zou gehaald hebben en effectief je was daar maar 12 minuten vroeger dan je vader,dan moet ge nogal ne klop van de hamer gehad hebben.Dan heb ik nog gedacht die 2 gaan zeker samen over de aankomst bollen en dat hebben jullie dan ook gedaan.nen dikke proficiat.Gezien dat er een 66 jarige het gedaan heeft in 9u44min,amaai,misschien moet ik het volgend jaar nog maar eens proberen.
neeskens
Mountainbiker

Post by neeskens »

Proficiat!
En hoeveel km en hoogtemeters waren het nu eigenlijk?
SKimmie
Mountainbiker

Post by SKimmie »

Godverd...
Pech onderweg...
Na 35km kader gebroken... en dat was niet te repareren
Heb nog 15km gelopen naar de volgende TC in Veysonnaz,
maar dat hielp niet...

3 jaar op rij pech gehad:
1ste jaar sella italia verloren op Mandelon,
en stoppen door sneeuw in La Vieille na 7u
2de jaar continu regen,
en ketting gebroken bij aanvang afdaling pas de lona,
toch op 10u12 binnen
3de jaar kader gebroken,
en ik was in Nendaz al 30min voor tov vorig jaar
Dat is de 2de kader op 2 jaar in garantie...

We zullen volgend jaar maar even veel trainen als dit jaar...
Xes
Mountainbiker

Post by Xes »

roger wrote:
Wil je proficiat aan je vader wensen van Roger,ik heb jullie beide rechtstreeks gevolgd via de site van Datasport.ik zag dat je voldoende tijd over had in Evolene,ook je vader , maar nadien was ik wel wat ongerust dat je la Veille niet zou gehaald hebben en effectief je was daar maar 12 minuten vroeger dan je vader,dan moet ge nogal ne klop van de hamer gehad hebben.Dan heb ik nog gedacht die 2 gaan zeker samen over de aankomst bollen en dat hebben jullie dan ook gedaan.nen dikke proficiat.Gezien dat er een 66 jarige het gedaan heeft in 9u44min,amaai,misschien moet ik het volgend jaar nog maar eens proberen.
Ik zal het hem zeggen :)
En ik heb daar idd zeer veel tijd verloren !
Paar keer moete gaan zitte, stappe, dan weer wat fietsen, tot ik vroeg aan iemand hoever het nog was en blijkbaar zate we toen net onder het dorp ... ben nog nooit met zoveel plezier terug op men fiets gestapt :-D
Denk da het lag aan het feit da ik niet genoeg meer heb gegeten. Vanaf Eison had ik niets meer mee om te eten en was toen met gellekes bezig ... maar da weet ik dan weer voor volgend jaar!
Enfant terrible
Mountainbiker

Post by Enfant terrible »

M'n eerste Cristalp zit erop zie, en uitgereden. Dat was niet zeker van op voorhand, want behalve de 'Ardennes trophy', 'Bouillon (90km)', 'La bataille...', en andere Belgische tochtjes, is 'Black forest ultra' het enige wat ik al gedaan heb in het buitenland.
Ik heb rustig maar continu (niet stoppen) gereden tot in La Vieille, waar ik na 8u51 ben aangekomen. Mijn doel was bereikt en ik had het zo gepland om de rest echt op 't "gemakske" te doen en te genieten. Dat heb ik trouwens niet anders gekund : mijn tikker vond dat het welletjes geweest was en door buikpijn heb ik ook 't "gemakske' een paar keer moeten gaan bezoeken...

:off: Kan iemand me eens zeggen wat nu het lastigste is, de Cristalp (met zijn continue, niet technische klims), of 160Km Bouillon (waar je bij het klimmen constant het beste traject moet kiezen, schakelen, ploeteren) ? Wie deed beiden ?
Post Reply