welke mtb,ongeveer 3000€

Meningen verschillen (al goed:-) maar toch kan je hier jouw ervaring kwijt over een bepaalde bike.
bikegirl
Mountainbiker

Post by bikegirl »

kawa wrote:
bikegirl wrote:die niet,maar deze vind ik wel knap
http://www.bikesport.be/index.php/catal ... /pid=1448/
Da's dezelfde fiets he :roll:

Je moet maar eens via hun site gaan kijken, je kan de kleur zelf kiezen bij "customize your bike"

De kleur van het frame en de bestickering kan je naar wens bestellen, zo kan je echt wel mooie combinaties maken.

Zo'n fiets gaat iig meer in het oog springen dan een Speci, Scott of Trek. :wink:
ja,zelfde mtb maar niet het zelfde kleur :wink: en dat bedoelde ik eigelijk.dat groen [-X niet voor mij
zijn mooie mtb's,maar wel onderdelen op die ik niet ken.
die vork bv,magura menja is dat een goeie vork.
en de xt of x9 kost 2480€, de xtr of x.0 3280€,is het die meerprijs waard of ben ik beter met een xt.
bikegirl
Mountainbiker

Post by bikegirl »

Dennis wrote: Ik zou dus voor de Scale gaan, viel dit op :wink:
eigelijk wel :wink: maar het is idd een knappe mtb voor een scherpe prijs.
BikingBrecht
Mountainbiker

Post by BikingBrecht »

kawa wrote:
WoodWheel wrote: Momenteel heeft cannondale enkel inter-season modellen, waaronder de Rush 4 Carbon. Deze fietsen worden binnen de week geleverd.
Is dat niet gewoon een 2008 model?? Maar wel heel mooi, enkel de vork zou een Lefty moeten zijn vind ik.
Waarschijnlijk zal dit model in 2008 nog verkrijgbaar zijn. Maar de echte 2008 modellen worden maar bekend gemaakt in de beurs in friedrichshafen.

De reden waarom deze modellen een fox-vork hebben, is het drukken van de prijs.
kawa
Mountainbiker

Post by kawa »

bikegirl wrote:
kawa wrote:
bikegirl wrote:die niet,maar deze vind ik wel knap
http://www.bikesport.be/index.php/catal ... /pid=1448/
Da's dezelfde fiets he :roll:

Je moet maar eens via hun site gaan kijken, je kan de kleur zelf kiezen bij "customize your bike"

De kleur van het frame en de bestickering kan je naar wens bestellen, zo kan je echt wel mooie combinaties maken.

Zo'n fiets gaat iig meer in het oog springen dan een Speci, Scott of Trek. :wink:
ja,zelfde mtb maar niet het zelfde kleur :wink: en dat bedoelde ik eigelijk.dat groen [-X niet voor mij
zijn mooie mtb's,maar wel onderdelen op die ik niet ken.
die vork bv,magura menja is dat een goeie vork.
en de xt of x9 kost 2480€, de xtr of x.0 3280€,is het die meerprijs waard of ben ik beter met een xt.
Ik zou er de meerprijs niet voor over hebben, geef mij maar een goede XT fiets voor zoveel minder geld....
kawa
Mountainbiker

Post by kawa »

WoodWheel wrote:
kawa wrote:
WoodWheel wrote: Momenteel heeft cannondale enkel inter-season modellen, waaronder de Rush 4 Carbon. Deze fietsen worden binnen de week geleverd.
Is dat niet gewoon een 2008 model?? Maar wel heel mooi, enkel de vork zou een Lefty moeten zijn vind ik.
Waarschijnlijk zal dit model in 2008 nog verkrijgbaar zijn. Maar de echte 2008 modellen worden maar bekend gemaakt in de beurs in friedrichshafen.

Het gaat dus wel degelijk om een 2008 model. Staat zelfs duidelijk bij de link van bikefun, en ook bij Akkermans spreekt met van een 2008 model.

Volgens Probike zijn het "early intro models"
Rush2008

En de keuze van de Fox vorken.... wellicht om de prijs te drukken, nu kunnen ze beter concurreren met de rest maar toch spijtig om na de Prophet reeks in 2007 nu ook de Rush reeks voor 2008 zonder Lefty te zien.... Ben benieuwd hoe lang het nog gaat duren vooraleer ze de hardtails en de Scalpel zonder Headshok gaan afmonteren.
Als het zo doorgaat gaan enkel de duurste uitvoeringen nog met een Lefty of Fatty geleverd worden... :(
snellebeentjes
Mountainbiker

Post by snellebeentjes »

Nog iets waar je rekening, kan, mss wel moet mee houden! Is het comfort als vrouw...allé aan de naam te zien ben je een vrouw :wink:! Tis zo dat een scott qua zithoudig niet altijd zo comfortabel is..en als je een kmaantal van 6 à 7000 km wil hebben moet je hier toch een beetje op letten! Dat is ook het geen kawa tracht duidelijk te maken!!!!
Kevindn
Mountainbiker

Post by Kevindn »

kawa wrote:
WoodWheel wrote:
kawa wrote: Is dat niet gewoon een 2008 model?? Maar wel heel mooi, enkel de vork zou een Lefty moeten zijn vind ik.

Het gaat dus wel degelijk om een 2008 model. Staat zelfs duidelijk bij de link van bikefun, en ook bij Akkermans spreekt met van een 2008 model.

Volgens Probike zijn het "early intro models"
Rush2008

En de keuze van de Fox vorken.... wellicht om de prijs te drukken, nu kunnen ze beter concurreren met de rest maar toch spijtig om na de Prophet reeks in 2007 nu ook de Rush reeks voor 2008 zonder Lefty te zien.... Ben benieuwd hoe lang het nog gaat duren vooraleer ze de hardtails en de Scalpel zonder Headshok gaan afmonteren.
Als het zo doorgaat gaan enkel de duurste uitvoeringen nog met een Lefty of Fatty geleverd worden... :(
Alle modellen die met een Fox vork zijn uitgerust zullen ook verkrijgbaar zijn met een Lefty (mits meerprijs). Vanaf 2008 zullen er geen scalpels meer zijn met een fatty enkel met Lefty, de reden daarvoor is dat de scalpels 2008 achteraan een veerweg zullen hebben van 100mm i.p.v. 80mm...
Ik denk dat dit verhaal over de cannondale's 2008 beter zijn verloop kent in het topic over de 2008 modellen van c'dale :wink:
kawa
Mountainbiker

Post by kawa »

Kevindn wrote: Alle modellen die met een Fox vork zijn uitgerust zullen ook verkrijgbaar zijn met een Lefty (mits meerprijs). Vanaf 2008 zullen er geen scalpels meer zijn met een fatty enkel met Lefty, de reden daarvoor is dat de scalpels 2008 achteraan een veerweg zullen hebben van 100mm i.p.v. 80mm...
Lijkt me logisch dat je ze mits meerprijs kan krijgen met Lefty... Een Lefty zal nog altijd passen in het frame...
Vind het gewoon spijtig dat ze niet automatisch met Lefty gemonteerd worden.

Naar mijn weten is een Scalpel altijd 67mm geweest ipv 80mm
bikegirl
Mountainbiker

Post by bikegirl »

ff een vraagje,
zit er veel verschil in een alu frame HT of carbon frame van speci kwa stijfheid en gewicht.
eigelijk is het de meerprijs waard?lbs heeft er nog 2 staan dacht ik,misschien dat ik die nog wat goedkoper kan krijgen.
deze vind ik ook wel knap maar ik weet niet goe het zit met de 2de hands garantie,normaal heb je die niet meer dacht ik .
http://forum.mountainbike.be/viewtopic.php?t=37651
kawa
Mountainbiker

Post by kawa »

bikegirl wrote:ff een vraagje,
zit er veel verschil in een alu frame HT of carbon frame van speci kwa stijfheid en gewicht.
eigelijk is het de meerprijs waard?lbs heeft er nog 2 staan dacht ik,misschien dat ik die nog wat goedkoper kan krijgen.
deze vind ik ook wel knap maar ik weet niet goe het zit met de 2de hands garantie,normaal heb je die niet meer dacht ik .
http://forum.mountainbike.be/viewtopic.php?t=37651
Als die fiets de juiste maat is zou ik hem zeker kopen.... zo spaar je nog 900€ budget uit ook....
Qua garantie valt er wel wat te regelen, desnoods maak je een afspraak met de verkoper dat hij met een "eventueel beschadigd" frame terug naar de winkel gaat.
Post Reply