@Jef Dries:over je houding op die steile klimmen.
Schakel liever te klein,dan te groot.
Opschakelen in volle krachtinspanning is heel wat moeilijker dan afschakelen!
Grijp de" koe"maar bij de hoorns(als er op staan),ga vooraan op je zadel zitten om je gewicht naar voor te verplaatsen.
En breng je romp platter,zo komt er ook meer gewicht naar voor.
Geef extra kracht door te trekken aan je stuur met je voorarm-spieren.
Ga in geen geval van je zadel omhoog,om de druk op je achterwiel te behouden.
Maar misschien zit het probleem wel bij je fiets ;zadel dat te ver naar achteren staat of een te korte stem heeft opstaan?
En vooral,veeel oefening baart kunst.
11de oetermarathon op 19 augustus 2007
Een marathon (waarvan je kan spreken eenmaal je boven de 60km gaat), een rit tegen de tijd of een wedstrijd is toch iets gans anders dan een doordeweekse toertocht. Daarom dit apart forumonderdeel...
-
zwiebertje
- Mountainbiker
-
zombie
- Mountainbiker
Goed geamuseerd in Opoeteren!
Het parkoers was gewoonweg prachtig en afwisselend, de terrils een mooi intermezzo om naar uit te kijken. De eerste 2 zijn goed te doen , die derde niet natuurlijk maar naar mijn mening mag dat wel bij het MTB'en.
Ik heb 4.05 gereden op de 97.5 km (23.8km/h ) en dat was beter dan verhoopt. Het gaat hier wel om de gereden tijd dus de bevoorrading niet inbegrepen...
Enige minpunt vond ik de bepijling is de afdalingen...ben verscheidene keren verkeerd gereden...
Voor de rest, niets dan lof, keigoeie organisatie.
Volgend jaar kom ik zeker terug...
Zou een chrono hier niet op zijn plaats zijn ?
Het parkoers was gewoonweg prachtig en afwisselend, de terrils een mooi intermezzo om naar uit te kijken. De eerste 2 zijn goed te doen , die derde niet natuurlijk maar naar mijn mening mag dat wel bij het MTB'en.
Ik heb 4.05 gereden op de 97.5 km (23.8km/h ) en dat was beter dan verhoopt. Het gaat hier wel om de gereden tijd dus de bevoorrading niet inbegrepen...
Enige minpunt vond ik de bepijling is de afdalingen...ben verscheidene keren verkeerd gereden...
Voor de rest, niets dan lof, keigoeie organisatie.
Volgend jaar kom ik zeker terug...
Zou een chrono hier niet op zijn plaats zijn ?
Parcours was toppie, ze hebben echt het beste uit de streek gehaald. Proficiat. Enkel het stuk tussen de 100 en 115 was wat saai, maar daar klaag ik niet over gegeven de rest.
Ik weet niet of het wel zo een goed idee is om de terrils nog op te nemen in het parcours. Ikzelf vind ze geweldig om te berijden, maar ik ben gisteren bijna in het hospitaal beland omdat sommigen de afdalingen niet serieus aanpakken...
In de afdaling van de tweede terril waren er twee idioten (sorry voor taalgebruik, maar het is simpelweg zo) die het in hun hoofd haalden om mensen voorbij te steken... Mijn kameraad achter mij is daardoor gevallen. Ik riep letterlijk nog "ik denk niet dat het een goed idee is om hier voorbij te steken..." Wat denk je nu dat ze deden??? Voorbijsteken natuurlijk, en dat zonder waarschuwing te geven aan mij. Gevolg: De tweede die mij voorbijstak raakte mij aan (logisch,want het is daar heel smal), ik ga zwaar onderuit, mijn stuur was 2(!!) keer rond mijn kader gedraaid! Deuk in mijn kader, en ik die de ganse marathon met een gezwollen scheenbeen heb moeten uitrijden. Die gast is dus gewoon doorgereden...
Ik vind het jammer dat er op toertochten toch altijd mensen zijn die menen dat ze altijd moeten vlammen, ten koste van de gewone mtb'ker die gewoon eens een goede toertocht willen rijden met zijn kameraden.
Ik weet niet of het wel zo een goed idee is om de terrils nog op te nemen in het parcours. Ikzelf vind ze geweldig om te berijden, maar ik ben gisteren bijna in het hospitaal beland omdat sommigen de afdalingen niet serieus aanpakken...
In de afdaling van de tweede terril waren er twee idioten (sorry voor taalgebruik, maar het is simpelweg zo) die het in hun hoofd haalden om mensen voorbij te steken... Mijn kameraad achter mij is daardoor gevallen. Ik riep letterlijk nog "ik denk niet dat het een goed idee is om hier voorbij te steken..." Wat denk je nu dat ze deden??? Voorbijsteken natuurlijk, en dat zonder waarschuwing te geven aan mij. Gevolg: De tweede die mij voorbijstak raakte mij aan (logisch,want het is daar heel smal), ik ga zwaar onderuit, mijn stuur was 2(!!) keer rond mijn kader gedraaid! Deuk in mijn kader, en ik die de ganse marathon met een gezwollen scheenbeen heb moeten uitrijden. Die gast is dus gewoon doorgereden...
Ik vind het jammer dat er op toertochten toch altijd mensen zijn die menen dat ze altijd moeten vlammen, ten koste van de gewone mtb'ker die gewoon eens een goede toertocht willen rijden met zijn kameraden.
- lok 36000
- Mountainbiker
En met zo'n marathon laat mijn wagen mij in steek. Blijkbaar vuil in de zuiger geraakt van rem (links achter) en rem dus blijven slepen. Met als gevolg aan de ene kant remblokken helemaal wel en ook de remschijf beschadigd. Ik zal hem dus op de verlanglijst van 2008 moeten zetten.
En met deze niets dan lovende kritieken zal het dus de moeite zijn de verplaatsing te maken. De komende weken zal ik dan nog enkele keren de Noord-Franse terrils gaan proeven als alternatief. Daar liggen er zeer veel in alle soorten en maten.
En met deze niets dan lovende kritieken zal het dus de moeite zijn de verplaatsing te maken. De komende weken zal ik dan nog enkele keren de Noord-Franse terrils gaan proeven als alternatief. Daar liggen er zeer veel in alle soorten en maten.
- Angelo.
- Mountainbiker
Verhuizen mijn beste.lok 36000 wrote:En met zo'n marathon laat mijn wagen mij in steek. Blijkbaar vuil in de zuiger geraakt van rem (links achter) en rem dus blijven slepen. Met als gevolg aan de ene kant remblokken helemaal wel en ook de remschijf beschadigd. Ik zal hem dus op de verlanglijst van 2008 moeten zetten.
- lok 36000
- Mountainbiker
Ge bedoelt naar Noord-Frankrijk of naar het noord-oosten van België? BTWje moet maar eens kijken op volgende site http://www.deforumbikers.be om even de sfeer te proeven van onze Noord-Franse uitstapjesAngelo. wrote:Verhuizen mijn beste.lok 36000 wrote:En met zo'n marathon laat mijn wagen mij in steek. Blijkbaar vuil in de zuiger geraakt van rem (links achter) en rem dus blijven slepen. Met als gevolg aan de ene kant remblokken helemaal wel en ook de remschijf beschadigd. Ik zal hem dus op de verlanglijst van 2008 moeten zetten.
- kleinboy
- Mountainbiker
@Ramboke:
De terrils mogen er voor mij wel inblijven. Maar misschien "gevaarlijke afdaling" vermelden met bijschrift: NIET INHALEN / SPOORVORMING.
Maar er zijn altijd van die felle die menen te laten zien hoe roekeloos, egoïstisch en stoer ze kunnen rijden. Bij toertochten is er volk op de been, hou hier altijd rekening mee. Wil je je limieten of je "durf" grens opzoeken, raad ik aan dit alleen te doen, niet op toertochten...
Zeer spijtig van je kwetsuren en schade. Hopelijk toont de dader toch een beetje berouw, dan zou het hem schoon staan zich op z'n minst te verontschuldigen of contact te nemen...
De terrils mogen er voor mij wel inblijven. Maar misschien "gevaarlijke afdaling" vermelden met bijschrift: NIET INHALEN / SPOORVORMING.
Maar er zijn altijd van die felle die menen te laten zien hoe roekeloos, egoïstisch en stoer ze kunnen rijden. Bij toertochten is er volk op de been, hou hier altijd rekening mee. Wil je je limieten of je "durf" grens opzoeken, raad ik aan dit alleen te doen, niet op toertochten...
Zeer spijtig van je kwetsuren en schade. Hopelijk toont de dader toch een beetje berouw, dan zou het hem schoon staan zich op z'n minst te verontschuldigen of contact te nemen...
Inderdaad, volledig mee eens. Op wedstrijden kan ik dit gedrag volledig begrijpen, maar op gewone toertochten totaal niet. Maarja, dat is het risico van het vak zeker...kleinboy wrote:@Ramboke: