11de oetermarathon op 19 augustus 2007
Een marathon (waarvan je kan spreken eenmaal je boven de 60km gaat), een rit tegen de tijd of een wedstrijd is toch iets gans anders dan een doordeweekse toertocht. Daarom dit apart forumonderdeel...
De NN zijn beter maar de vraag is of je de terril wel op geraakt. 't Is behoorlijk stijl en bij de eerste terril valt bijna iedereen in de laatste bocht stil. De tweede terril is dan weer doenbaar met de NN. Denk ook aan de andere 114.8 km. Die zou ik doen met de RR's, kwetsie van niet te veel energie in de banden te steken. Ik heb mijn minimum-rolweerstand-bandenset op liggen. Als ik gedaan heb weet ik of het de juiste keuze was.zombie wrote: ps : raak ik die terrils op met een RR of toch maar een NN vanachter ?
gr
zombie
En de plannen zijn veranderd. Omdat het vanaf de middag zou kunnen beginnen regenen, vertrekken we om 8u.
- Deere Power
- Mountainbiker
Post by Deere Power »
Die terrils zijn blijkbaar toch wel een serieus stukske klimmen. Hoeveel HM is zo'n terril ongeveer? Hoe lang is die beklimming dan?
De 600 HM op de 80 km is dat dan inclusief de terrils of zonder?
Peter
De 600 HM op de 80 km is dat dan inclusief de terrils of zonder?
Peter
Ik doe mijn petje af voor diegenen die het klaarspelen om alle 3 de terrils te beklimmen zonder ergens af te stappen
ik geloof niet dat dit iemand zal lukken)
Mij is het althans nooit gelukt :
De 3 terrils zitten in alle marathon afstanden ( 75 - 100 - 115 km)
Als je de eerste bevoorrading voorbij zijt , volgen er enkele steile opwarmertjes de volgende km's en daarna zul je de terrils in al hun glorie al zien liggen ( recht voor je of even later rechts van je achter den draad).
Succes to everybody!
Mij is het althans nooit gelukt :
De 3 terrils zitten in alle marathon afstanden ( 75 - 100 - 115 km)
Als je de eerste bevoorrading voorbij zijt , volgen er enkele steile opwarmertjes de volgende km's en daarna zul je de terrils in al hun glorie al zien liggen ( recht voor je of even later rechts van je achter den draad).
Succes to everybody!
98.3 km, 19.7 avs en 770 hm gemaakt. Voor m'n eerste toch van meer dan 70km toch wel de moeite vind ik.
De routes waren heel goed uitgepijld. Enkel in Maasmechelen het pijltje terug het bos in niet gezien maar dat kwam vanwege het babbelen en de voorliggers die ook door reden. De bevoorrading was perfect. Alles voldoende.
Een kleine opmerking over de bevoorrading op den terril. De weg er naar toe was een beetje stijl. Zelfs te voet hadden sommigen daar problemen. 'k Heb dit ook van anderen gehoord. Maar buiten dat een perfecte tocht!!! Tot volgend jaar.
De routes waren heel goed uitgepijld. Enkel in Maasmechelen het pijltje terug het bos in niet gezien maar dat kwam vanwege het babbelen en de voorliggers die ook door reden. De bevoorrading was perfect. Alles voldoende.
ook weer flink genoten
,heb de 100km gedaan ,uitpijling top en bevooraading was dik inorde!.het was me weer niet gelukt om de drie terrils zonder afstappen /vallen te halen,
vooral de laatste terril lijkt me gewoon onmogelijk om te halen !de omstandigheden waren nochtans ideaal :het weer was goed ,droog ,niemand voor me die me kom hinderen .ik ben dan ook heel benieuwd of er iemand is die hem dat wel flikt!
Last edited by hanzl on Sun 19 Aug 2007 17:28, edited 1 time in total.
straks, of één dezer, wel een deftig verslagske op de site van de club, maar toch al dit : echt een heel fijn dagje gehad, zo door het groene bos.
Ik heb me op die 115km geen enkel moment verveeld, zelfs niet in de wat "mindere" kilometers die van 100 de 115 maakten.
En ja, ik was eigenlijk wel kontent dat ik mijn fullieke bij had, op die wortelkes en stenenkens en afdalingskens en scherpe hellingskens wast toch altijd lekker thrillen met de bike. Nat was het ook al niet, je kon telkens langs de plas, of achter den boom die langs de plas stond. En regen ? Welke regen ? da bestaat niet op een zondagvoormiddag in de limburg !!! lol.
De derde terril, daar valt imho absoluut niet op te rijden, no way. Misschien toch maar best de andere kant nemen de volgende keer, er zijn al zo weinig hoogtemeters, dan ist toch jammer dat we er moeten op stappen.
De andere twee terrils, daar valt absoluut wel op te rijden, ik kan het weten want heb het gedaan. De eerste terril wel op mijn max hartslag van 186, maar boven ben ik geraakt. Was wel belangrijk om op de iets minder steile stukken wat te temporiseren, maar tis gelukt.
Ik heb me op die 115km geen enkel moment verveeld, zelfs niet in de wat "mindere" kilometers die van 100 de 115 maakten.
En ja, ik was eigenlijk wel kontent dat ik mijn fullieke bij had, op die wortelkes en stenenkens en afdalingskens en scherpe hellingskens wast toch altijd lekker thrillen met de bike. Nat was het ook al niet, je kon telkens langs de plas, of achter den boom die langs de plas stond. En regen ? Welke regen ? da bestaat niet op een zondagvoormiddag in de limburg !!! lol.
De derde terril, daar valt imho absoluut niet op te rijden, no way. Misschien toch maar best de andere kant nemen de volgende keer, er zijn al zo weinig hoogtemeters, dan ist toch jammer dat we er moeten op stappen.
De andere twee terrils, daar valt absoluut wel op te rijden, ik kan het weten want heb het gedaan. De eerste terril wel op mijn max hartslag van 186, maar boven ben ik geraakt. Was wel belangrijk om op de iets minder steile stukken wat te temporiseren, maar tis gelukt.
- Bijterke
- Mountainbiker
- Location: Cube LTD Team 2007 LX Disc, Ridley Icarus full Ultegra
Vandaag na het feestje van gisteren en met maar 4 uurtjes slaap en niet zo'n goede benen door het alcoholgebruik
maar voor de 75 km gekozen en zelfs die deden pijn (vooral dan de laatste 10, al waren die vooral vlak). In het begin vond ik de bepijling maar magertjes maar het verbeterde vrij snel. Bevoorradingen OK. Mijn VDO gaf als steilste stijgingspercentage op de 3de terril 38% aan. Denk niet dat daar iemand naar boven kan. Anyway, was weer een leuk tochtje die ik volgend jaar hopelijk beter kan voltooien.