Herentals - Bloso

Ben je van plan een route rijden? Problemen gehad met de bewegwijzering? Wat is de moeilijkheidsgraad van het parcours? Hoe ligt de route er bij na regenval?
Strikybart
Mountainbiker

Post by Strikybart »

devil biker wrote:wie is eigenlijk de peter van deze route ?
die kan het normaal gezien aankaarten (zie bloso lille dat geweizigd gaat worden)
Een bos is en blijft een openbare plaats. Een Bloso route verandert daar niks aan hoor.
Bovendien kan je niemand verplichten om de Bloso toer te volgen.
Zolang mountainbiken in een bos niet verboden is mag je er op elke mogelijke manier doorrijden, pijlen van een vaste route of niet.

De bikers die tegen de Bloso route inreden hadden dus net zoveel recht om daar te zijn als FORZA LUC die de Bloso aan het rijden was.

Grtz
devil biker
Mountainbiker

Post by devil biker »

daar heb ik t niet over.
en elke bloso heeft toch een peter, en die kunnen in samenspraak met de gemeentes de route weizigen volgens mij (bloso herentals heeft zijn beste tijd gehad en is aan herstelling toe )
Kr1stof
Mountainbiker

Post by Kr1stof »

Strikybart wrote:
devil biker wrote:wie is eigenlijk de peter van deze route ?
die kan het normaal gezien aankaarten (zie bloso lille dat geweizigd gaat worden)
Een bos is en blijft een openbare plaats. Een Bloso route verandert daar niks aan hoor.
Bovendien kan je niemand verplichten om de Bloso toer te volgen.
Zolang mountainbiken in een bos niet verboden is mag je er op elke mogelijke manier doorrijden, pijlen van een vaste route of niet.

De bikers die tegen de Bloso route inreden hadden dus net zoveel recht om daar te zijn als FORZA LUC die de Bloso aan het rijden was.

Grtz
Ik denk ni da ge zomaar overal in de bossen Kasterlee-Lichtaart-Herentals moogt gaan zitten rondrijden met uwe mountainbike zelle... Ge moet wel degelijk op de voorziene paadjes blijven... Openbare plaats of niet, ge zijt weldegelijk aan regels gebonden. Anders gaade nogal wa zien denk: mensen met paarden die rustig de singletrack is komen doen enzo :p. Iedereen heeft zijn plaats in bos!

Nu, die mensen die in de tegengestelde richting reden, deden dan wel nx fout, aangezien ze wel degelijk op het mountainbike-pad reden! Ma tis en blijft wel onnozel van die mensen, toch zeker as ze een paar minuten van te voren al gewaarschuwd waren...
Sjoerie
Mountainbiker

Post by Sjoerie »

Idd zoals ik al eerder zei moogde officieel niet van de bloso route afwijken..

MAAR de blosoroute is wel in één richting afgepijld en ni in 2 eh

Ge kunt wel is tegen de richting in rijden (hebben wij met de meeting ook een stuk gedaan) maar dan wel op paden waar ge elkaar kunt kruisen eh ni op ne singletrack #-o
FORZA LUC
Mountainbiker

Post by FORZA LUC »

Voor alle onduidelijkheden uit de wereld te helpen, ik heb de vraag rechtstreeks aan bloso gesteld, hierbij hun antwoordt :

De mountainbikeparcours zijn in een richting uitgestippeld en
bewegwijzerd.
Maar iedereen is volgens mij vrij om te kiezen in welke richting je een
parcours aflegt. De richting is niet in een verkeersregel opgenomen, er
zijn geen verkeersborden met een verplichte richting,...
De wegen zijn bovendien openbaar en toegankelijk voor iedereen, ook voor
fietsers die het parcours niet afleggen.

Wie in het geval aansprakelijk zou zijn, zal afhangen van de
omstandigheden. Had dit kunnen gebeuren met een biker die normaal en
zorgvuldig handelde/fietste? Had het ongeval kunnen vermeden worden,...

U zou een fout moeten kunnen bewijzen die schade heeft veroorzaakt. Dit
is niet eenvoudig. Indien er een fout zou zijn in hoofde van de andere
biker dan dient hij de schade te vergoeden.

Dus bij deze bent u gewaarschuwd !!!
daelman
Mountainbiker

Post by daelman »

WTF! :-? we zullen ook is over de wandelpaadjes gaan crossen seg...dan liggen ze ons af te zeiken.
Sergeke
Mountainbiker

Post by Sergeke »

Vandaag hebben we voor onze 2 de maal de 3 bloso routes gereden , moet zeggen vroeger hoorde ik telkens praten over de man met de hamer.Vandaag had diezelfde man een afgezaagde boom vast :bounce: :bounce:
Wat ik nu wel weet is dat mijn lbs waarschijnlijk weeral gelijk had , na enkele tijd de fiets is binnenbrengen om alles na te kijken... ik dacht ja da zal wel zijn ... geldgewin. Neenee mijn lbs had gelijk,vandaag schakelapparaat serieuze kuren,schakelen wanneer ik er niet om vroeg , en niet schakelen wannee ik wel om vroeg ....
Ja dit voorval zal ik dan stockeren onder beginnersfouten he ... morgen fiets binnen brengen om alles te laten afregelen want zelf aan beginnen lijkt mij onbegonnen werk
Moet gezegt zijn parcour lag er fantastisch bij en het is daar schitterend biken !!
Onze volgende trip is richting Oud-Heverlee.
Tot op een of ander parcour doei
Serge
Kr1stof
Mountainbiker

Post by Kr1stof »

Tis weer "leuk" ploeteren daar... :roll:
thomasmb
Mountainbiker

Post by thomasmb »

Kr1stof wrote:Tis weer "leuk" ploeteren daar... :roll:
Wie van jullie stopt er soms aan de " lork " het diepe gat op het einde van de groen piste :p
Want als ik daar wat aan het freeride ben zie'k zoveel xcers passeren en vraag ik mezelf af " wie zou daarvan op mtb.be zitten :o " :p
kristof_d
Mountainbiker

Post by kristof_d »

Ik stop ook altijd eventjes aan de put. Om dan ook een paar keer naar beneden te rijden en weer omhoog te kruipen :oops: .
Post Reply