Herentals - Bloso

Ben je van plan een route rijden? Problemen gehad met de bewegwijzering? Wat is de moeilijkheidsgraad van het parcours? Hoe ligt de route er bij na regenval?
MaartenW
Mountainbiker
Location: Canyon ES5,Fondriest Domino plus, Colnago Master, Schauff Track, Diamant Cross

Post by MaartenW »

FORZA LUC wrote:Afgelopen dinsdag samen met enkele leden van de club ons wekelijks trainingske gaan biken op dit parcour. Ter hoogte van de single-track te Lichtaart (in de zooo lekker ligende kombochten)doemden plotseling twee bikers op die het parcour in de verkeerde richting aan het biken waren.Niet te geloven !!! Na een uitwijkmaneuver botsten wij "slechts" lichtjes, met enkele blauwe plekken en wat schaafwonden tot gevolg. Dit had veel erger kunnen zijn. In de eerste plaats deden zij of ze niet wisten dat ze in de verkeerde richting aan het rijden waren maar blijkbaar had een andere biker een twee-tal minuutjes voordien reeds verteld dat ze in de verkeerde richting aan het biken waren. Toen deze terug vertrokken hadden ze het lef nog van weer in de tegengestelde richting te rijden, hey riepen we nog maar ze zeiden dit kleine stukje nogmaar. Ze waren dus verdomd bekend in de streek. Jongens dat doe je toch echt niet!!!
Hmm

Nergens staat er dan eenrichtingsverkeer is. Zij moeten opletten voor jou maar jij ook voor hen, wandelaars spelende kinderen dieren. Het bos meot je delen jij hebt er niet meer recht op dan een biker die een zelfgekozen route volgt.
daelman
Mountainbiker

Post by daelman »

Anakin wrote:Moet dan toch van een organisatie uit de buurt zijn
deze zijn van de tt in lichtaart op...(wetikveel wanneer). tijd dat ze die pijle weghalen (ik denk dat ze vandaag weg waren, ben nie zeker. ik had men bril niet op.)

Hmm

Nergens staat er dan eenrichtingsverkeer is. Zij moeten opletten voor jou maar jij ook voor hen, wandelaars spelende kinderen dieren. Het bos meot je delen jij hebt er niet meer recht op dan een biker die een zelfgekozen route volgt.

gij waart er ene van zeker? flauwe. de pijltjes dient ge te volgen maat. anders was er daar helemaal geen bloso! :evil:
Sjoerie
Mountainbiker

Post by Sjoerie »

Ge moogt in kasterlee-herentals niet afwijken van de route dus...
daelman
Mountainbiker

Post by daelman »

SjoerieMoerie wrote:Ge moogt in kasterlee-herentals niet afwijken van de route dus...
ge vergeet lichtaart (dat boerengat met da groot gat in't midden, aan de floreal) daar moogt ge ook niet van het parcour afwijken, alleen aan de put. 8)
de vallende mountainbiker
Mountainbiker

Post by de vallende mountainbiker »

daelman wrote:
SjoerieMoerie wrote:Ge moogt in kasterlee-herentals niet afwijken van de route dus...
ge vergeet lichtaart (dat boerengat met da groot gat in't midden, aan de floreal) daar moogt ge ook niet van het parcour afwijken, alleen aan de put. 8)

de keren dat ik ergens van het parkoer afwijk staat er gewoonlijk een boom in de weg... :( :( :roll:
Sergeke
Mountainbiker

Post by Sergeke »

Waarom zijn er altijd van die mensen die anders moeten doen dan 99.99% van de bikers ??
Zondagmorgen gaan we voor onze 2 de keer het parcour doen,wij zijn echte beginnelingen (maar dan wel echte he) en wij weten de juiste richting :lol: :bounce: 8)
Ik hoop dat ik geen tegenliggers tegenkom want ik ben nog niet stuurvast dus watch out ...

@ sjoeriemoerie , is er nog nieuws van Bart ?? langs deze weg spoedig herstel Bart !!
Sjoerie
Mountainbiker

Post by Sjoerie »

Sergeke wrote: @ sjoeriemoerie , is er nog nieuws van Bart ?? langs deze weg spoedig herstel Bart !!
Zijn draadjes zijn er uit.. binnen 3 weken is zijn kaak ook beter dacht ik :-) Voor meer details moet je bij bart zelf zijn

Volgende week begin ik terug met verkennen waarschijnlijk al zal het voorlopig wel op mijn eentje moeten zeker
Strikybart
Mountainbiker

Post by Strikybart »

SjoerieMoerie wrote:
Sergeke wrote: @ sjoeriemoerie , is er nog nieuws van Bart ?? langs deze weg spoedig herstel Bart !!
Zijn draadjes zijn er uit.. binnen 3 weken is zijn kaak ook beter dacht ik :-) Voor meer details moet je bij bart zelf zijn

Volgende week begin ik terug met verkennen waarschijnlijk al zal het voorlopig wel op mijn eentje moeten zeker
Ik zal zelf even nog wat meer toelichten ;)

Alles verloopt heel goed eiglek.
De draadjes zijn er overal uit ondertussen en de hechtingen zijn al schoon aant genezen.
Mijn tanden staan nog wel met een soort beugel op elkaar zodat mijn kaak niet kan bewegen.
Alles moet dus in vloeibare vorm naar binnen gewerkt worden :-?
Dit moet nog een kleine 3 weken zo blijven (ik hoop vroeger maar tzal nie waar zijn denk).
Drinken gaat al sinds zaterdag uit een glas of fleske dus rietjes zijn al nie veel meer nodig.

Ik heb al een paar keer trug op de fiets gezeten maar doordat ik mijne mond nie open krijg, kan ik geen grote inspanninge levere, te weinig zuurstof.
Echt trainen zal er dus enkele weken nog nie bij zijn :(

Als eenmaal mijne mond trug open kan, zit mijn conditie volledig aan de grond en zal ik heel wa kilo's kwijt zijn (en ik had er al nie veel over :-?)
Een heel jaar trainen naar de vaantjes maw. #-o

Dinsdag wordt er opnieuw een foto gemaakt en dan weet ik hoe de breuk zelf al genezen is.
Dan kan er met zekerheid gezegd worden of ik effectief de volle 4 weken de tanden opeen moet houden of dat het misschien toch iets vroeger open mag [-o<

Afwachten en hopen dat die 3 weken snel voorbij zijn, meer kan ik op dit moment niet doen :(

Grtz
Sunn Xtreme
Expert

Post by Sunn Xtreme »

die 'tegen de richting in' rijden, zijn vaak mensen uit de streek.

tis zo dat ze vaak een stuk van het oude traject nemen en dat loopt inderdaad tegen de huidige richting in.
verder nemen ze vaak ook oude (lang voor Bloso begon af te pijlen) trajecten.
meestal volgen zij geen vastgelegde routes, maar rijden de oude trajecten af (liggen vaak zwaarder en mooier)

principieel mag je niet afwijklen. anderzijds staat er nergens een eenrichtingsbord (zou belachelijk zijn in een bos) en dienen de mensen in beide richtingen op te passen.

in de winter ga je dat soort dingen nog veel vaker tegenkomen.

intussen word het echt tijd dat de huidige route veranderd word. In de buurt van de Floreal (camping) is het geen paadje meer maar bijna een autostrade breed geworden. ook andere stukken zijn gewoon afgereden.
verder zijn er nogal klagende bikers die zelf niet op het pad (wat ervan overschiet) blijven, dan bedoel ik vooral die ipv overal mee de bochtjes tussen de bomen nemen, de bochtjes konstant liggen af te snijden.

zo is er een stuk dat vroeger een mooie slingerende singeltrack was, en na een tijd was die slingerende track kapotgereden door die mensen die te lui zijn om te sturen en alles afsneden / snijden.

de huidige route ligt er al langer dan de vorige, en gezien de recente ontbossingen met bijkomende schade aan de route, de afgereden paden (lees autostrades) enz hebben een nogal vrij zware schade achtergelaten momenteel.
devil biker
Mountainbiker

Post by devil biker »

wie is eigenlijk de peter van deze route ?
die kan het normaal gezien aankaarten (zie bloso lille dat geweizigd gaat worden)
Post Reply