Camelback: welke?
Op zoek naar een windjack of camelback, de kenmerken van schoenen of brillen. Post hier jouw vragen en opmerkingen
-
Mister No Chaïn
- Mountainbiker
Post by Mister No Chaïn »
Ook ik ben van plan een camelback te kopen, aleja eigenlijk eentje van Vaude met het Aquarius-drinksysteem.
Iemand ervaring met 1 van hun modellen??
Iemand ervaring met 1 van hun modellen??
-
Antonio's pizza
- Mountainbiker
Post by Antonio's pizza »
Ik vul die zak zoveel mogelijk op met jsblokjes trouwens, dan heb ik toch fris water voor een uurtje of 5 zelfs al is het heet.newbiker wrote:yep, ik pomp er 3 l drank in, neem geen drinkbus meer mee en alle materiaal (pomp, biba, plakkers, multitool, regenvest, bars)Isa'tse wrote:[
En wat ik vooral zo tof vind: die rugzak - hoe vol hij ook zit - blijft perfect op de rug zitten, hoe hobbelig het parcours ook is!
En die beweegt geen mm, en je weet zelfs niet dat je er een op je rug hebt.
Wat ik wel doe, is de waterzak na het vullen ondersteboven houden en de lucht eruit halen. Dan "klotst" zelfs het water in de zak niet.
-
wannesvda
- Mountainbiker
Na lang aarzelen en veel research heb ik volgende combinatie gekocht:

Getest op reis in Zwitserland en zeer tevreden over. Rugzak blijft goed zitten, riem om het middel geeft geen irritatie en het water blijft altijd koel.
Ik ben nog van de oude stempel en draag dus liever alles wat mijn vriendin en ik nodig hebben zelf ipv het te verdelen, vandaar dat het een grote rugzak moest zijn... De Mule vond ik een beetje te klein voor bijv een dagtocht met proviand voor 2 en reservemateriaal en de HAWG kon ik nergens meer vinden voor een mooie prijs. Uiteindelijk bij AS Adventure deze combinatie zelf samengesteld voor alles samen 105 euro.

Getest op reis in Zwitserland en zeer tevreden over. Rugzak blijft goed zitten, riem om het middel geeft geen irritatie en het water blijft altijd koel.
Ik ben nog van de oude stempel en draag dus liever alles wat mijn vriendin en ik nodig hebben zelf ipv het te verdelen, vandaar dat het een grote rugzak moest zijn... De Mule vond ik een beetje te klein voor bijv een dagtocht met proviand voor 2 en reservemateriaal en de HAWG kon ik nergens meer vinden voor een mooie prijs. Uiteindelijk bij AS Adventure deze combinatie zelf samengesteld voor alles samen 105 euro.
- BBstijntje
- Mountainbiker
Post by BBstijntje »
uit mijn rockriderdrinkzak de plastieksmaak al een beetje kunnen wegkrijgen door een dagje of 2 te laten staan met steradent tabletten
- De_sprinter
- Mountainbiker
Post by De_sprinter »
Dat jullie er ijsblokken ingooien weet ik al, Maar kan je er ook warme drank in houden thee of gluhwein

Enkel voor water of ook voor tools?sanchez wrote:welke camelback zou je mijn aanraden?
hoeft geen topmodel te zijn, gewoon iets wat goed zit en waar wat meer water inkan als in mijn bedonneke.
Als vervanger voor een drinkfles zou ik gaan voor een Slipstream of Rogue of zelfs een Hydrobak als je geen opbergruimte nodig hebt.
Of hier op het forum voor deze nieuwe Rocket gaan. Heel mooie prijs! Heb zelf ook zo ene gehad en qua pasvorm zijn die modellen perfect! Je krijgt er alleen niet zoveel materiaal in. Een pomp, een biba en een powerbar, meer zal niet lukken.
Wil je wat meer materiaal meesleuren en ook een extra regenjasje ofzo raad ik je de Mule aan, deze heb ik ook en vind die perfect.
Ik heb mijn via onze sportsectie op 't werk gekocht.
Ik weet niet dadelijk waar ze Camelbak verdelen in onze buurt, maar bij Janssen in Genk hebben ze Camelbak. En hun prijzen zijn volgens mij niet verkeerd.
Een Rogue voor 58€, een Mule voor 88€ en een Hydrobak voor 35€.
Misschien zijn er forumleden die ze goedkoper weten te vinden, online misschien?
Ik weet niet dadelijk waar ze Camelbak verdelen in onze buurt, maar bij Janssen in Genk hebben ze Camelbak. En hun prijzen zijn volgens mij niet verkeerd.
Een Rogue voor 58€, een Mule voor 88€ en een Hydrobak voor 35€.
Misschien zijn er forumleden die ze goedkoper weten te vinden, online misschien?