15/08/07 Mountainbike XL - Poperinge

Een marathon (waarvan je kan spreken eenmaal je boven de 60km gaat), een rit tegen de tijd of een wedstrijd is toch iets gans anders dan een doordeweekse toertocht. Daarom dit apart forumonderdeel...

Wie kent de Casselberg?

Poll ended at Wed 22 Aug 2007 22:01

Nog nooit van gehoord (of is die dezelfde als de Cats?)
24
27%
Ja, al een paar keer beklommen. Niet mis...
27
31%
Echt chic, moet je doen.
32
36%
Ooit eens beklommen maar niet speciaals.
5
6%

Total votes: 88

sean braire
Mountainbiker

Post by sean braire »

mtbkris wrote:@organisatie:
Hoeveel deelnemers/afstand ongeveer?
De flyers waren toch ook van de mooiste en interessantste die ik ooit zag.
We moeten de inschrijvingskaartjes nog verwerken. 'k laat iets weten.
ivca
Mountainbiker

Post by ivca »

hoi,ben ook terug van de partij geweest het treintje volgen was voor mij iets te zwaar dus heb ik gekozen voor de 80km de benen waren goed en alles liep vlot in de beklimmingen tot 2km na de eerste stop langst een beekje waar het bijna niet te rijden was (denk rond 9.45u) lag er plateau van balken ik dacht daar kan ik wel over rijden maar tot mijn verbazing lag in het slijk een nogal diepe put voor het plateau met als gevolg een tuimelpaard over het stuur met als gevolg gekneusde ribben(rechterkant) en een dikke elleboog en kraantje camelbak afgebroken dus zonder drinken gelukkig waren schoonbroer met zijn gebuur erbij en kon ik drinken van hen lenen =D> aan de tweede stop heb ik de 60km gevolgd had het nogal lastig bij het diep ademhalen vogend zijn we terug van de partij en hoplijk met minder tegenslag ook een proficiat voor de inrichters het is trouwens de 6 maal dat ik heb meegedaan en iedere keer content geweest (o)
Stivie
Mountainbiker

Post by Stivie »

@Tarzan2

Was jij diegene met die goudkleurige fiets? Ik heb een eind meegereden
met jou. Ik was diegene met de zwarte Scalpel.
In de afdaling van de Cassel moest ik je even laten. Ben je niet verkeerd gereden? Je was te ver weg om mij te horen roepen. Ik dacht dat je mij
nog ging inhalen maar heb je niet meer gezien.
Lichterveldenaere
Mountainbiker

Post by Lichterveldenaere »

tram4 wrote: Als die ook een zwart rugzakje aanhad zal het ik wel geweest zijn :wink:
Dat is 'em. Nog een forumnaam waar ik nu een gezicht op kan plakken.
BikingBrecht
Mountainbiker

Post by BikingBrecht »

Alhoewel ik eerst van plan was om de chrono in Geraardsbergen te rijden, heb ik op het laatst toch beslist om voor de tweede maal de 120 km in Poperinge te gaan rijden.
Ik ben rond 8u20 gestart en ik heb er blijkbaar iets langer over gedaan dan de meesten hier op het forum. Een 8-tal uurkes met stops inbegrepen.

Zoals reeds door velen gemeld, was de organisatie weer dik in orde.
Over de bevoorradingen valt niets aan te merken. Al miste ik wel een bevoorrading met alpro-yoghurtjes. Als je de 120km doet, dan is dat een fijn tussendoortje. Maar ja, we kunnen niet elk jaar super verwend worden. De ice-tea vond ik eens iets anders. Maar smaken verschillen natuurlijk.

Het parcours was ook weer in orde. Stevige beklimmingen. Vooral rond de Casselberg waren er een aantal steile stukken, al dan niet na een korte bocht.

Tussen de eerste bevoorrading en de Casselberg, ben ik wel bijna tegen een boom gekwakt. Dat was bij een doorgang met aan de ene kant een houten hekje en aan de linkerkant een soort boomstronk die omhoog hing. Blijkbaar had ik de doorgang slecht ingeschat en haperde ik nog met mijn stuur. Gelukkig heb ik mezelf kunnen corrigeren en op tijd tot stilstand kunnen brengen.
Net voor de Kemmelberg voelde ik de krampen opkomen. Gelukkig zijn ze niet doorgebroken en heb ik de rit uitgereden.

Kortom, Poperinge was weer een super TT en ik heb ervan genoten!!

Ik ben verder wel benieuwd hoeveel deelnemers zich voor de 120km hadden ingeschreven.
Pureestoemperke
Mountainbiker

Post by Pureestoemperke »

Als parcoursbouwer kan ik u melden dat die 'boomstronk' deel uitmaakt van de 'Quaestraete': een oud-Vlaamse benaming voor 'Kwade straat' voor een mini-arboretum, een aanplanting met diverse boomsoorten. Het is eigenlijk een wandelpad waar "oogluikend" bikers ook mogen passeren... en vaak een echte oaze op hete zomerdagen. Die boomstronk hebben we vorig jaar wat afgezaagd en ook dit jaar meermaals met fluo-oranje linten gesignaleerd maar onze vrienden-wandelaars hebben het niet altijd zo begrepen daarop... Om een voorbeeld te geven: bij het ophalen van onze pijlkes deze namiddag een kinderrijke familie tegengekomen fier als een gieter getooid met stokken, pijltjes én lint. Twee reacties mogelijk: beginnen schelden ofwel eens monkelen en vragen om zeker niets weg te gooien, we hebben voor de 2e optie gekozen... dit in het besef dat we zowat ieder jaar 20-25 % van ons materiaal kwijtspelen !
De zone Cassel was dit jaar effectief zwaar vooral met dat extra stuk onverhard (privé) in de eerste klim maar dit proberen we dan ook als extra uitdaging aan te bieden... volgend jaar zal het zowat weer hetzelfde tracé zijn, dus voor de net-niet mannen: er komt nog een kans !
frawiwi
Mountainbiker
Location: Blur Santacruz en F 500 c'dale special tuned by Duck bikes ,zonder f.cking fattyveer

Post by frawiwi »

frawiwi
Mountainbiker

Mijn bike: c'dale

Mijn eerste marathon zit erop. Jammer dat we pas om 9 uur konden starten voor de 123km, door omstandigheden pas laat kunnen vertrekken uit ons lokaal, ge moet daarvoor je klok zetten om 6.15
Samen met onze babe Fanny gestart en ook afgesproken dat ik bij haar zou blijven Na de 2 de bevoorrading boven de Cassel was fanny in glas gereden (het lag er vol van in de off road beklimming) Dus bandje moeten herstellen. Zo kwam het dat we extra laat waren, we reden ook nog enkele keren verkreerd en moesten zo 2 x meer de cassel op. Het ligt echter niet aan de bepijling, maar aan de hunker naar snel afdalen. In totaal reden we ongeveer 5 keer verkeerd, teveel he. Ook verwarrend waren de pijlen die dienden voor de motorrit. Dit terzijde gelaten hebben we on fantastisch kunnen uitleven, het blijft 1 van mijn favoriete bikeplaatsen. Dikke pluim voor de organisatie , zoiets organiseren is niet niks, op iedere bevoorrading was er herstelmateriaal en banden voorzien. Voor mij een klein mispuntje, hier misschien al geschreven: Er werd gestoeft vooraf over de rijkelijke bufetten, die hebben wij niet gezien, een rit van 112km ( onze afstand) rij je niet op een stukje fruit en wat cake, ik had verwacht dat er meer ging voorzien zijn, misschien lag het eraan dat we laat waren?De sportdrank was echt nie te zuipen, maar ik was wel blij dat ik iets in mijn 'pulle' kon doen, als je echt dorst hebt drink je zelf 'kamelezeke'. Tenslotte we gaan nie biken om onze buik rond te eten aan taartjes enz.,... Sportdrank hoeft ook nie lekker te zijn, je favoriet kan je ook in poedervorm van thuis meebrengen. Ik wil dus deze tt niet beoordelen op het buffet, dit zou deze tocht oneer aandoen.
10/10 vriendelijkheid van de medewerkers
10/10 parcours
10/10 aanduiding lintjes, anders ware wij nog veel verder verkeerd gereden
8/10 voor t weer
Tenslotte nog dit Proficiat aan onze Fanny, pas gestart in maart en zij reed deze rit uit op een fietsje die piept en kraakt langs alle kanten, da s nogal eens een babe he . Volgende week rijden we Westouter + extra km
De week erop mag ik naar de Vogezen, jihaa
8 september rijden de LA bikers in Daun de Vulcanbike marathon, da zijn nogal eens hoogdagen.
Dit nog eens zeggen : prijs poperinge: 7,50€
prijs Daun : 35€
tot volgend jaar, maar dan start ik vroeger en rij de volle 123 km
bedankt oragisatie
onze cijfers:
112km
15 km / u AV
8.30U onderweg
tarzan2
Mountainbiker

Post by tarzan2 »

tram4 wrote:@tarzan2
jij was de man met wie ik toegekomen ben :P Ik had ook het treintje gemist.Heb je dan moeten laten rijden aan de kemmel, haalde je dan terug bij omdat je aan het telefoneren was en op het laatste kwam jij me terug bijhalen. Sterke man die tarzan. =D>
Stivie wrote:@Tarzan2

Was jij diegene met die goudkleurige fiets? Ik heb een eind meegereden
met jou. Ik was diegene met de zwarte Scalpel.
In de afdaling van de Cassel moest ik je even laten. Ben je niet verkeerd gereden? Je was te ver weg om mij te horen roepen. Ik dacht dat je mij
nog ging inhalen maar heb je niet meer gezien.
@ Tram4: jouw naam ben ik niet vergeten hoor, het was een aangename kennismaking, ik wist ook je aanmoedigingskreet op de Kemmel te appreciëren. [-o<

@ Stivie: Jep, da was ik. Na de Cassel ben ik inderdaad even verkeerd gereden, vlak daarna nog een keer met een aantal mensen, dan heb ik het ook wat rustiger aan gedaan om richting Zwartberg terug een versnelling hoger te schakelen.

Wie gaat er zondag naar Opoeteren? Ik twijfel nog tussen Opoeteren en een xc wedstrijd in Butgenbach....
Survival
Mountainbiker

Post by Survival »

Eergisteren samen met mijn ventje Transalp en Bing gestart met als doel de 120 uitrijden en er een leuke dag van maken (misschien nog het allerbelangrijkste)...

Een pracht van een marathon (zo moesten er meer zijn) die in vergelijking met twee jaar geleden in omgekeerde richting moest gereden worden wat het er niet makkelijker op maakte....

De zone Cassel was prachtig, wel zwaar uiteraard maar daarvoor doen we het zeker?

De kemmel mocht er trouwens ook best wezen, na 100 km begint dat toch serieus door te wegen...

De bevoorradingen waren voor mij voldoende, een echt buffet hadden we niet meer, maar ik vond de watermeloen gewoonweg super, net als de appeltjes....meer moet dat niet zijn, dat samen met een stukje cake doet wonderen ;-)

Wij zijn ook een paar keer verkeerd gereden, ik meen me te herinneren dat na de 4de maal cassel (als je boven kwam) er geen pijltjes meer stonden....

Er was ook redelijk veel wind maar gelukkig tegenwind in het begin....

Wij hadden in totaal 124 km op onze teller, moe maar voldaan reden we het podium op ;-)

tot volgend jaar

en bedankt aan Transalp en Bing voor het gezelschap ;-)
sliekske
Mountainbiker

Post by sliekske »

@ sean braire
Onderweg ben ik een paar keer geflitst #-o
Omdat het gene witte fiets met blauwe streep betrof veronderstel ik dat de foto's niet opgestuurd zullen worden.
Waar kunnen deze terug gevonden worden?
Post Reply