15/08/07 Mountainbike XL - Poperinge

Een marathon (waarvan je kan spreken eenmaal je boven de 60km gaat), een rit tegen de tijd of een wedstrijd is toch iets gans anders dan een doordeweekse toertocht. Daarom dit apart forumonderdeel...

Wie kent de Casselberg?

Poll ended at Wed 22 Aug 2007 22:01

Nog nooit van gehoord (of is die dezelfde als de Cats?)
24
27%
Ja, al een paar keer beklommen. Niet mis...
27
31%
Echt chic, moet je doen.
32
36%
Ooit eens beklommen maar niet speciaals.
5
6%

Total votes: 88

tram4
Mountainbiker

Post by tram4 »

Zotte Maarten wrote:Daar zat ik inderdaad bij (rode shirt), ik zat achter hem en moest alles dichtgooien of ik lag erbij.
Hij is met zijn pedaal tegen een grote steen geknald. Hij bleef even liggen, maar heeft toch nog de 100 uitgereden. Bij de aankomst begon hij het wat te voelen, wat geschaafd, dacht ik, meer niet.
Viel dus heel goed mee, ondanks dat hij geen helm ophad.
Hmm die helm, het was ik die daarover begon :oops: . Hopelijk zal hij er een dragen voor het te laat is. IK was degene met het nieuwsbladpakje :P
lok 36000
Mountainbiker

Post by lok 36000 »

In die bewuste afdaling ben ik ook met mijn bar-ends in de afsluiting blijven haken, ik ben er echter wel recht gebleven. Er is echter nog iets: " in die bewuste afdaling heb ik een bril gevonden en meegenomen". Op het eind van de rit heb echter totaal niet meer aan de bril gedacht om hem eventueel aan de organisatie te overhandigen.
Is er echter iemand die een bril mist en die mij een correcte omschrijving kan geven; dan kan er alsnog iets worden afgesproken om hem te laten terechtkomen.
tarzan2
Mountainbiker

Post by tarzan2 »

Een pracht van een marathon! Het was lang geleden dat ik nog in deze streek was gaan biken, de laatste keer moet één van de allereerste edities van de LCMT geweest zijn, toen die nog startte in Gulpen en aankwam aan de Belgische kust. En het moet gezegd, het was een prettig weerzien. Door een noodzakelijke sanitaire verpozing :drunk: was ik een 5-tal minuten te laat voor het forumtreintje. Dan maar op't gemakske alleen gestart, de Bataille van zondag zat nog in de benen. In het begin veel asfalt maar al snel doemde het echte mtb-werk op: lekker technische afdalingen en klimmetjes. Vlak voor de eerste bevoorrading kwam ik de achterhoede van het forumtreintje tegen. Na de eerste bevoorrading dan maar de pees er op gelegd want het was veel beukwerk tegen de wind in en dat hebben de beentjes niet graag, beter dat je er dan zo snel mogelijk van af bent :wink:
De Cats en de Casselberg deed mij bij wijlen denken aan de Ardennen of zelfs een Zuid-Frans dorpje. Het lukte zelfs om het steile klimmetje op de Cats met een trapje in op te raken. De daarop volgende afdaling met de trappen was heerlijk!
In de afdaling van de Zwarteberg heb ik ook even het hekwerk van nabij kunnen bestuderen, het ideale spoor liep vlak langs de draad en mijn bar-end wilde ff intiem doen met de draad. Gevolg: 'slechts' een beetje schaafwonden. Blijkbaar was ik niet de enigste die dit heeft meegemaakt.
De Kemmel was een laatste serieuze kuitenbijter, onvoorstelbaar dat de coureurs daarop, en nog onvoorstelbaarder, daaraf moeten.
Ik kon helaas niets meer komen drinken want 't vriendinnetje stond mij op te wachten (hoewel ik geloof dat de meesten dat niet erg zouden gevonden hebbn als ze mee kwam :bounce: ).
Uiteindelijk heb ik een kleine 6u gereden, exact 7u inclusief de bevoorradingen. Spijtig dat de tussenstukken tussen de verschillende bergen soms wat lang waren maar het kan niet overal de Ardennen zijn he. :wink:
Slotconculsie: een dagje zalig biken en veel nieuwe mensen leren kennen (waarvan ik de meeste hun forumnaam ben vergeten te vragen), what more do you want?

Greetz, de 'gouden-bike' man 8)
tram4
Mountainbiker

Post by tram4 »

@tarzan2
jij was de man met wie ik toegekomen ben :P Ik had ook het treintje gemist.Heb je dan moeten laten rijden aan de kemmel, haalde je dan terug bij omdat je aan het telefoneren was en op het laatste kwam jij me terug bijhalen. Sterke man die tarzan. =D>
dhoop
Mountainbiker
Location: http://www.wielertoerist.be/dhoop/;TREK 8500;GIANT defy1

Post by dhoop »

superrit volgend jaar zeker meedoen of toch proberen voor de 120km :drunk:
witje
Kerstman

Post by witje »

twas lang geleden dat ik nog eens met het treintje vertrokken was. Hansi en jocca konden zich niet lang inhouden, en al vlug lag het tempo boven de 30 km/uur, bij de eerste beklimming van de boeschepeberg heb ik maar wijs gekozen voor mijn eigen tempo en mij aangesloten bij de overige wagonnetjes :wink:
boven op de cassel begonnen de eerste stemmetjes al op te gaan om het wat trager aan te doen [-o< bij de volgende bevoorrading waren er al een paar die het niet meer zagen zitten (twas dan nog 50 km).
ik ben op eigen tempo verder gereden en heb de laatste 30 km met hansi gereden, denk dat we uiteindelijk maar met een 4-tal de 125 uitgereden hebben :oops: verder geen opmerkingen over de organisatie of bevoorradingen, denk dat dit mij 7e deelname was, heb er van genoten. =D>
Lichterveldenaere
Mountainbiker

Post by Lichterveldenaere »

tram4 wrote: IK was degene met het nieuwsbladpakje :P
Op de top van de Cassel heb ik even gesproken met iemand in Nieuwsbladtenue (donker haar). Tijdens de weg ben ik die persoon ook nog een keer of twee tegengekomen, meestal toen die me inhaalde. Ik weet niet of jij dat was? Ikzelf reed in Landbouwkrediettenue.
mtbkris
Mountainbiker

Post by mtbkris »

@organisatie:
Hoeveel deelnemers/afstand ongeveer?
De flyers waren toch ook van de mooiste en interessantste die ik ooit zag.
cowboy peter
Mountainbiker

Post by cowboy peter »

gisteren dus volle moed vertrokken voor de 120km, met het gedacht desnoods af te draaien voor de 100km. Bij het begin nog stramme spieren van het vorig weekend, en toen hanzi, jocca en witje versnelden hebben wij, slijkcrossertje en jodelaitie , verstandig als we zijn :^o deze laten rijden. Na een 6tal deelnames weten we ondertussen al, wat er allemaal op ons af zou komen. Mij leek het alsof er aan de eerste 45km en de zone rond cassel flink wat gesleuteld was, in ieder geval het voelde lastiger aan dan de vorige jaren. Vooral in de zone cassel had ik nogal wat last om overal even goed omhoog te rijden. Mede door de vele steenbrokken heb ik hier toch op verschillende plaatsen voet aan grond moeten zetten. In de terugtocht van cassel kwam na een 60tal km een eerste keer kramp op, ondanks dat ik niets anders deed dan drinken, en we naar mij gevoel nog niet rap gereden hadden. Na de derde bevoorrading, start licht bergop en onmiddelijk naar mijne kleine plateau, de benen volledig verzuurd, en toen Jocca suggereerde van terug te keren, heb ik de weg van de minste weerstand genomen [-X : bergaf en wind mee, langs de grote baan naar Poperinge. Uiteindelijk gearriveerd met 87km. Jammer dat ik eigenlijk de mooiste stukken van de tocht niet gereden heb, maar de benen wilden niet mee. Zo was ik eigenlijk nog vrij fris aan de aankomst om te kijken hoe mijn compagnions één voor één over de aankomst kwamen. 'k was eigenlijk nog het meest onder de indruk van Klein Plateautje en Furious: 60km en arriveren alsof ze nog maar just opgewarmd waren =D> . Slijkcrossertje als eerste (had ik eigenlijk wel verwacht), en dan Hanzi (opgeblazen: dat hadden we ook verwacht) samen met witje, en dan Jodelatie, die blijkbaar 100keer meer karakter heeft dan ikzelf.
Hopelijk zijn we tegen dit weekend wat beter in vorm en kunnen we misschiens eens de limburgse terrils gaan verkennen;(nog efkens afwachten want we zitten met een spier in het bovenbeen die een beetje tegenwerkt). Als er nog liefhebbers zijn geef anders een seintje, dan kunnen we eventueel samenrijden.
tram4
Mountainbiker

Post by tram4 »

Lichterveldenaere wrote:
tram4 wrote: IK was degene met het nieuwsbladpakje :P
Op de top van de Cassel heb ik even gesproken met iemand in Nieuwsbladtenue (donker haar). Tijdens de weg ben ik die persoon ook nog een keer of twee tegengekomen, meestal toen die me inhaalde. Ik weet niet of jij dat was? Ikzelf reed in Landbouwkrediettenue.
Als die ook een zwart rugzakje aanhad zal het ik wel geweest zijn :wink:
Post Reply