15/08/07 Mountainbike XL - Poperinge

Een marathon (waarvan je kan spreken eenmaal je boven de 60km gaat), een rit tegen de tijd of een wedstrijd is toch iets gans anders dan een doordeweekse toertocht. Daarom dit apart forumonderdeel...

Wie kent de Casselberg?

Poll ended at Wed 22 Aug 2007 22:01

Nog nooit van gehoord (of is die dezelfde als de Cats?)
24
27%
Ja, al een paar keer beklommen. Niet mis...
27
31%
Echt chic, moet je doen.
32
36%
Ooit eens beklommen maar niet speciaals.
5
6%

Total votes: 88

Tambar
Mountainbiker

Post by Tambar »

sean braire wrote:Even over de bevoorradingen. Dit is een punt die we telkens weer goed willen verzorgen. We kopen daarvoor hopen peperkoek, cake, broodpudding en in minder mate rijsttaartjes. Daarnaast schaffen we ons zo'n 400 euro (!) fruit aan. De kritiek vind ik eerlijk gezegd een beetje overdreven. Natuurlijk, als het net op is, heb je er geen boodschap aan.

De sportdrank : Het was Sportstech met Ice tea smaak (geen aangelengde ice tea of zo). Ik vond het ook niet echt appetijtelijke om aan te zien maar nadat ik ervan proefde, nu ook weer niet zo slecht. Weet dat je sportdrank drinkt voor de inhoud en niet voor de smaak...
Met overal cola te serveren zouden we misschien beter scoren maar wat ben je met al die korte suikers?

Toch bedankt voor de vele lovende commentaren!
Als ik het assortiment bekijk die aanwezig was, was ik waarschijnlijk telkens aan de bevoorrading op het verkeerde moment :-? .
Wat betreft die sportdrank, hoeveel mensen zullen iets eten of drinken wat "inhoudelijk" goed is, maar waarvan de smaak hen niet bevalt?
Ivm de cola, 100 % gelijk.

Normaal neem ik voor iedere deftige tocht, zelf genoeg eten mee, want ik weet dat het soms niet is zoals verwacht, maar gisteren had ik bijna niets mee, na commentaren gelezen te hebben van vorige edities. Een les voor de toekomst!!!

Wat betreft de lovende commentaren, die zijn volkomen terecht!!
Je ziet dat deze organisatie het werk is van mensen die van aanpakken weten!!!
Proficiat
sliekske
Mountainbiker

Post by sliekske »

Gisteren morgen om iets over 8 vertrokken met een klein treintje.
Zoals gewoonlijk gingen Hanzi en Jocca er na een paar km al vandoor #-o
Ik had er ook wel zin in, mo m'n coache (Cowboy) vond het verstandiger om met alle wind in ons bendeke van 4 te blijven rijden. Witje en Jodelaietje waren ook mee met ons.
We konde af en toe een glimp opvangen van de koploppers en dus werd het me teveel. Er werd toch een poging ondernomen om onze twee zotten terug te halen.
Dat is net gelukt, mo ze wouden er (opgestookt door een 3 tal nog groter zotten) een wedsrijdje van maken.
Dan maar verstandig tot aan cassel gebold.
Tussen controle 2 en 3 begon het echt wel te kriebelen :lol:
Samen met Hanzi dit stuk afgehaspeld en vlak voor de controle nog even de gashendel goed ten einde gedraaid.
Na de 3de controle terug met het bende vertrokken, mo na het eerste korte klimmetje zat ik al alleen.
Dan maar beslist om eigen tempo verder te rijden en te zien wie me zou oprapen...
Dat was blijkbaar buiten mijn eigen kunnen gerekend 8)
De ganse tijd alleen gebleven en het tempo wat de hoogte in getrokken.
Bij de laatste stop voelden de beentjes nog goed.
Dan maar beslist om er de laatste km nog eens goed zot tegen aan te gaan.
Uiteindelijk aangekomen met goeie benen en het gevoel dat er meer in zat.
Maar beter zo dat op 90km's dood te gaan.
In Totaal 125 km in ongeveer 6u15.
Onder de 6u aankomen was een zot :drunk: doel, mo achteraf bekeken best haalbaar.

Den tocht vond ik lastiger dan vorig jaar, mo ook uitdagender :bounce:
Alles aan deze is gewoon super: het parcour, bepijling, controles,...
=D> =D> =D>
En ik moet mij ook nog verontschuldigen :oops:
Ik heb aan elke controle zo veel rijsttaart, broodpudding, rozijnen, bananen,.....
kweetnie wa nog allemaal naar binnen gewerkt dat er voor de andere 100-den
rijders die achter kwamen niets meer over was.
Ik vind de reacties op de controles wat overdreven, vorig jaar was er in Cassel inderdaad ook nog vanalles van alpro te verkrijgen, mo een tocht al deze staat of valt niet door zoiets.
7€ voor 120 km genieten en goeie controles vind ik best in de rede.
Soms betaal je 4€ voor de helf van de km's, 2 controles en een parcour dat verre nie in de buurt komt van deze [-X

Nog eens bedankt aan de organisatie voor een dagske plezier
en aant vrouwke voor het oplap werk :wink:
lok 36000
Mountainbiker

Post by lok 36000 »

Gisteren ook naar Poperinge afgezakt; maar ik was een beetje te laat om de forumtrein nog uit te wuiven. Er liepen echter nog enkele bekende forumgezichten rond. Ikzelf ging met Edse op pad voor 80 km. Ik wist natuurlijk dat dit eigenlijk te veel was want de voorbije tien weken amper aan fietsen gekomen. Dit is natuurlijk rampzalig voor conditie en lijf in het algemeen. Mits goed doseren moest het mij wel lukken.
De omloop was ondanks het jaargetijde dat zeker de titel zomer niet verdient perfect bereidbaar en het weer zelf was ideaal (behalve de wind dan).
De rit zelf was weer uitstekend en tot aan km 60 liep het behoorlijk maar dan was het vat leeg. Het waren echt loodzware kilometers en op de kemmel heb ik het alternatieve pad gekozen anders zou ik niet boven zijn gekomen. De laatste kilometers waren dan weer behoorlijk goed lopend en dat was voor mij echt nodig.
Hopelijk kan ik volgend jaar terug aantreden voor de volle afstand.
Rest mij nog te bedanken: MTB-club Poperinge voor de mooie organisatie.
En ook nog Katrien 20 en Edse voor mij bij te staan tijdens mijn lijdensweg.
Zotte Marre
Mountainbiker
Location: TR-Smuggler, On One Scandal 29", S.I.R.9 Kermit, WAW109 (verkocht)

Post by Zotte Marre »

Aan de aankomst ging het bericht de ronde dat er iemand op die trappen-afdaling van de Zwarteberg zijn pols heeft gebroken? Heeft daar iemand meer nieuws over. Ik ben daar heel vlot naar beneden gedenderd, maar één stuurfoutje en je kan er daar wel veel aan overhouden.

4 Herders hebben de 129km uitgereden, samen 1 MUB (Most Ugly Bikers) 2 andere MUB's hebben een puike prestatie met de 100km neergezet.

Meer verslaggeving zal je vinden op www.herders.be
Update volgt.
sean braire
Mountainbiker

Post by sean braire »

Zotte Maarten wrote:Aan de aankomst ging het bericht de ronde dat er iemand op die trappen-afdaling van de Zwarteberg zijn pols heeft gebroken? Heeft daar iemand meer nieuws over. Ik ben daar heel vlot naar beneden gedenderd, maar één stuurfoutje en je kan er daar wel veel aan overhouden.

4 Herders hebben de 129km uitgereden, samen 1 MUB (Most Ugly Bikers) 2 andere MUB's hebben een puike prestatie met de 100km neergezet.

Update volgt.
Zie hier het medisch bulletin :
- 1 schouder uit de kom
- 1 gebroken pols (inderdaad)
- 1 gebroken voet

Valt eigenlijk nog mee. Raar maar waar.
Zotte Marre
Mountainbiker

Post by Zotte Marre »

Dan wens ik bij deze de gehavenden en gewonden veel beterschap. Hopelijk laat dit jullie niet afschrikken om verder te biken !!!
uncle sam
Mountainbiker

Post by uncle sam »

Ik heb daar vorige zaterdag ook kennisgemaakt met de grond tijdens het uitpijlen.
Die groene draad aan de rechterkant is gevaarlijk als je te dichtbij komt met je stuur (barends).
Een duikrol is snel gemaakt :oops:
tram4
Mountainbiker

Post by tram4 »

Zotte Maarten wrote:Aan de aankomst ging het bericht de ronde dat er iemand op die trappen-afdaling van de Zwarteberg zijn pols heeft gebroken? Heeft daar iemand meer nieuws over. Ik ben daar heel vlot naar beneden gedenderd, maar één stuurfoutje en je kan er daar wel veel aan overhouden.

Update volgt.
Zat jij in dat groepje waar er een Mub een buiklanding maakte? Ik heb er de landing gezien en toen de onfortuinlijke weer recht kwam heb ik verdergereden samen met iemand met een vegabike shirt aan. Alles ok met de MUB?
Zotte Marre
Mountainbiker

Post by Zotte Marre »

Daar zat ik inderdaad bij (rode shirt), ik zat achter hem en moest alles dichtgooien of ik lag erbij.
Hij is met zijn pedaal tegen een grote steen geknald. Hij bleef even liggen, maar heeft toch nog de 100 uitgereden. Bij de aankomst begon hij het wat te voelen, wat geschaafd, dacht ik, meer niet.
Viel dus heel goed mee, ondanks dat hij geen helm ophad.
nebraz
Mountainbiker

Post by nebraz »

uncle sam wrote:Ik heb daar vorige zaterdag ook kennisgemaakt met de grond tijdens het uitpijlen.
Die groene draad aan de rechterkant is gevaarlijk als je te dichtbij komt met je stuur (barends).
Een duikrol is snel gemaakt :oops:
Net hetzelfde meegemaakt. Ik had die afdaling al een 10 tal keer genomen en ken deze redelijk goed maar had er deze keer geen rekening mee gehouden dat mijn nieuwe riser 4cm breder is dan mijn flatbar. :-)

Resultaat van 15km/u naar 0 in een fractie van een seconde. Gelukkig viel ik soepel en had ik niets.
Toen ik de draad bekeek zag ik dat de draad op stuurhoogte al op heel wat plaatsen is beschadigd. Uitzonderlijk was mijn val dus zeker niet.

In het vervolg neem ik al de trappen ipv op de plaatsen waar het kan ernaast te rijden. Ze zijn tenslotte allemaal perfect te nemen.
Post Reply