Meisje van 13j wordt gediskwalificeerd op Bk in Ottignies!!!

Een marathon (waarvan je kan spreken eenmaal je boven de 60km gaat), een rit tegen de tijd of een wedstrijd is toch iets gans anders dan een doordeweekse toertocht. Daarom dit apart forumonderdeel...
zaskar72
Mountainbiker

Post by zaskar72 »

een schande is het ! den bond gaat hier geweldig in de fout!!! een straf ja ok maar dan op een kindvriendelijke manier ipv de trui te weigeren !!!

vergeet niet dat dit een talent kanzijn waar we in de komende olymipsche spelen nog moeten op teren en waar we kunnen van hopen dat ze onze sport opde kaart zet !!

Dit meisje is enorm gedemotiveerd nu en zal nooit meer tot het uiterste kunnen gaan om een winst te boeken want onbewust zal dit LEVENSLANG in haar hoofd blijven spoken en daarvoor: BEDANKT PIPO's VAN DEN BOND !!!! Jullie zijn er met glans in geslaagd een talent de grond in te boren !!!! #-o

DAT MEISJE HEEFT ER VOOR GEVLAMD EN MOET DIE TRUI KRIJGEN !!!
snellebeentjes
Mountainbiker

Post by snellebeentjes »

Vind ik er ook van! Den bond....das allemaal dikke zever! Die mannen kunnen zelf nog geen toerke rijden op dat parcours! Dat meisie reed wel eventjes 3 minuten sneller over het parcours dan de tweede! Om over de rest nog maar te zwijgen! Een ketting of ander mechanisch leed zelf herstellen op een leeftijd van 13? Laat me niet lachen!
Dat dergelijke reglementen gelden vanaf de juniors okay, maar 13????
Op die leeftijd komt het, zoals hier al gezegd op zo snel mogelijk fietsen!
Dat noem ik een rastalent de grond in boren! Jammer maar de bond leert niet uit z'n fouten, of willen ze geen toppers?

BELACHELIJK!

ER IS ER MAAR 1 DIE DE TRUI VERDIEND EN DAT IS DAT MEISJE MET DE KETTINGBREUK!

al de rest is dikke dikke larie
marc vanomobilbiker
Mountainbiker

Post by marc vanomobilbiker »

Het is echt weer een schande van de bond maar op sommige momenten staan de commissarisen van de bond te kijken op de handen van de mechaniekers van de toppers. De toppers mogen daarna gerust hun koers verder rijden en wordt er niet gesproken van een diskwalificatie.

Schandalig is dat ...

Afgelopen weekend is het blijkbaar ook weer gebeurd, kijk maar op onderstaande link.

http://rennsport.skynetblogs.be/

Regels zijn er maar je moet een beetje gezond verstand gebruiken maar bij de mensen van de bond is dit soms ver te zoeken.
kenny
Mountainbiker

Post by kenny »

Er wordt hier serieus verweten gesmeten naar de gasten van de bond, akkoord hé het zijn een bende kikkers. Maar we mogen niet vergeten dat dit wel degelik een regel is die van de UCI uitkomt. En enige varandering zal dus wel bij hen moeten beginnen. Hoe zegen ze dat? apen apen apen na?
Mondeoracing
Mountainbiker

Post by Mondeoracing »

tja dit zijn nu eenmaal de regels van het spel, als de vader van het meisje de regels had gekend zou hij zeker niet aan die ketting begonnen buiten de juiste zone.
In de juiste zone mag de rijder zelf, een mekanieker, een teammaat of een neutrale persoon de problemen die er zijn oplossen.
Zo staat het in uci reglement dus heeft het meisje de regels overtreden zonder het te weten misschien.
Maar dan heeft wel de 2de recht op die trui. Stel u maar in de plaats van de 2de dan zou je ook zo redeneren.
Hier heeft de bond geen schuld aan regels zijn regels, bij voetbal mag je de bal ook niet met handen aanraken.
Magura
Mountainbiker
Location: 4x alu, 1x krakbon, 1x tita + dolf, 1x tita 29",1x Cust Tec SingleSpeed, 1x staal, 1x tita zand

Post by Magura »

Vatbaar voor discusie.

Maar: regels zijn regels. En als de regels niet worden gerespecteerd, tja, dan moet je maar de mogelijke gevolgen dragen.
Klinkt hard, maar dat is nu eenmaal zo. Haar op het podium laten omdat ze al wenend aankwam, da's ook geen goed signaal tov de andere meisjes die er even hard voor hebben gereden. Of stemmen we ook allemaal op Anciaux omdat die zo'n huilbuien heeft.

Je kan wel de regel in vraag stellen, of zoals wordt gesuggereerd diegene die de regel heeft gemaakt in vraag stellen.

Heb dat vroeger ook al een paar keer zo'n gelijkaardig geval meegemaakt. Wel al lang geleden:
- Als 13-jarige op ne marathon niet in de uitslag worden opgenomen omdat ze achteraf zeiden dat je "te jong bent".
- In een beachrace beloven ze een apart klassement voor jongeren. Dan blijkt dat je de eerste bent, en dan maken ze geen klassement op.
- Deze 2 gevallen heb ik nog voorgehad, maar toen stond in het regelement duidelijk dat je ofwel niet wordt opgenomen in de uitslag onder de 18 (in het eerste geval), ofwel dat er geen jongerenklassement wordt opgemaakt (2e geval). Awel, dan is er voor mij geen vlieg aan de lamp en kan ik daarmee leven.

Ik heb daar destijds mijn conclusies uit getrokken. Wedstrijden rijden doe ik principieel niet meer, en ik ga ook niet naar betreffende evenementen.

Besluit:
Als er duidelijke regels zijn, moeten die worden gerespecteerd. Punt. Regels kunnen wel in vraag worden gesteld.
Als er geen regels zijn, is het allemaal vatbaar voor discusie. Maar dat was hier niet het geval denk ik.
Wacko007
Mountainbiker

Post by Wacko007 »

Niemand van de bond treft schuld!!!

Wie heeft dat reglement opgesteld? Die treft schuld! Normaal gezien is dit een UCI regel en moeten ze die wel volgen... Ze zullen het bij de bond zelf niet gewild hebben.

Een aanpassing van het reglement zou wel op zijn plaats staan!!! Laat technische ondersteuning door derden verbieden vanaf de echte, officiële categorieën; "niewelingen" of "dames jeugd".

Laat men daar op aansturen en hopen dat zoiets nooit meer gebeurd. Dit is echt wel demotiverend. Eén troost; zij zal het wel nog erg ver brengen en volgend jaar wint ze!!!

Greetz,

Julien.
A d r i
Mountainbiker

Post by A d r i »

Was het dit meisje ?
Zou jammer zijn want ze was zo gelukkig.
Maar de regels zijn de regels.
zaskar72
Mountainbiker

Post by zaskar72 »

ok.sommige vinden dat ze de trui NIET verdient andere vinden van WEL...

kunnen we niks doen om haar te troosten? Dat ze blijft rijden en haar talent verder ontwikkelen??? [-o<

ik weet niet wie het is maar als ik het wel weet en zie ze nog is vlammen dan magze mij al noteren als grootste supporter met spandoek claxon en alles er op en er aan !!! =D> =D> =D>
LMTB
Mountainbiker

Post by LMTB »

ze kan meedoen als aspirant bij den LMTB trophy :bounce: why not
Post Reply