Amai, zo steil?
Met mtb nog nooit echt steile stukken gedaan (Durbuy viel heel goe mee), dus ga toch proberen aan de terrils maar hoop wel dat ik niemand hinder / dat ik niet gehinderd word.
Ideale ondergrond, dan ga ik voor de 100 denk ik. Al paar keer met overschot 80km gereden (maar wel met betonnen stukken tussen).
Dit wordt eerste marathon voor mij. Hoe gaat dat in zijn werk? Start de meerderheid daar stipt om half 8 of is dat mooi gespreid over gans de voormiddag? Weet er iemand hoeveel man er vorig jaar deelnam aan de marathon te Opoeteren? Kwestie da'k weet wat daar te verwachten...
Zien da'k twee bidons mee heb en wa eten voor onderweg zoda'k ni te veel afhang vd bevoorradingen. Is er zo nog iets speciaals da ge meeneemt op ne marathon (afgezien van band en plakspul natuurlijk)?
Kunt ge halverwege uw ketting wa kuisen en opnieuw smeren (heb bij modder toch regelmatig chain stuck)? Of nemen jullie daar zelf iets voor mee?
Tot zondag!
11de oetermarathon op 19 augustus 2007
Een marathon (waarvan je kan spreken eenmaal je boven de 60km gaat), een rit tegen de tijd of een wedstrijd is toch iets gans anders dan een doordeweekse toertocht. Daarom dit apart forumonderdeel...
- koenvgn
- Mountainbiker
- Location: Rocky mountain element 999 RSL 2014 - Specialized marathon carbon 29' 2013
Is er iemand die de 80km rijdt en mij wil vergezellen? Het zou de eerste keer zijn dat ik zo'n afstand rijd en heb eigenlijk schrik voor: enerzijds de man met de hamer en anderzijds voor het feit dat ik me misschien ga vervelen als ik alleen rijdt. Ik heb al een paar keer 60km gereden met de terril van Winterslag aan een gemiddelde van 22-23km/u dus wie zich geroepen voelt. Ik ben tegen 7u30 daar en rijdt op een zwarte giant XTC2.5 en ben volledig in het zwart gekleed.
Mark 01 schreef:
Dan kunnen wij rustig genieten van een immens uitzicht.
Wat mij betreft is deze 3de terril de gemakkelijkste althans indien men hem beklimt via de verharde haarspeldbochten of gaat dit ook onverhard op deze terril ( het is me nog niet opgevallen dat dit ook kan)
Prachtig idee van de organisatie om met de goede weersvooruitzichten een bevoorrading boven op de 3de terril te leggen.Niet na maar op den 3de terril is de 2de bevoorrading. De beklimming van deze laatste terril is ook de moeilijkste
Dan kunnen wij rustig genieten van een immens uitzicht.
Wat mij betreft is deze 3de terril de gemakkelijkste althans indien men hem beklimt via de verharde haarspeldbochten of gaat dit ook onverhard op deze terril ( het is me nog niet opgevallen dat dit ook kan)