Op de 80km kun je alle 3 de terrils beklimmen. Het verschil tussen 600 en 900 m hoogteverschil is er gekomen, omdat we in het begin van de voorbereiding op deze editie nog niet zeker waren of we het gebied waar de terrils zich bevinden mochten gebruiken.Er is 600 en 900 m hoogteverschil ? waar zit het verschil ? Weet er iemand hoeveel terrils en hoogtemeters er in de 80 km zitten . Voor de eerste maal ga ik de 80 km aanvatten . Ben nogal nieuwsgierig
11de oetermarathon op 19 augustus 2007
Een marathon (waarvan je kan spreken eenmaal je boven de 60km gaat), een rit tegen de tijd of een wedstrijd is toch iets gans anders dan een doordeweekse toertocht. Daarom dit apart forumonderdeel...
Als het niet teveel regent dan ligt het parcours er redelijk goed bij. Normaal is er in deze periode van het jaar veel losse zand maar die is door de regen goed aangekoekt. Voor de rest ligt er hier en daar een plas, maar daar kan goed omheen gereden worden. Hier en daar is er dus wel wat modder. Dus, ik zou zeggen, eene ideale ondergrond...Bijterke wrote:hoe ligt het parcours erbij ? Heb nog nooit in deze streek gereden.
denk zondag te komen voor de 80, tenminste, als ik uit mijn bed kan na het feestje op zaterdag.
Moet je gelijk geven men mag inderdaad eens de schaar uithalenRamboke wrote:Gisteren nog naar maasvallei geweest. Het wordt tijd dat ze de hollandse uitbater eens een goei snoeischaar geven, want de terrils zijn serieus begroeid geworden. Als ik tijdens die beklimming een halve bos in mijne derailleur krijg dan...
Biker_01: Is het mogelijk om naar boven te rijden als je slechts 1 of 2 keer per week gaat rijden? Rij je zelf naar boven ? Je kent blijkbaar de streek daar goed.[/quote]pier wrote:Op de foto lijkt het inderdaad minder zwaar maar als het regent doen die houten balken je inderdaad de nek om
De truk is om zeer rustig te rijden, want de terril is langer dan je denkt. Net voor de eerste terril begint, is er een aanloopstrookje van ne procent of 4 à 5 (gok ik), daar moet je proberen om je hartslag laag te houden, want opeens is er een bocht naar rechts en dan begint de ellende. (ik ben er van overtuigd dat er velen mij op dit aanloopstuk gaan passeren en dat ze na die bocht geparkeerd staan, maar dit geheel ter zijde
Dus, gooi hem op de 32 en trap rustig, en probeer te recupereren op de iets vlakkere stukken van de terril, dan raak je normaal boven (als je een goede conditie hebt, want geloof mij, uwe maximum hartslag gaat ge zeker halen!!