welke mtb,ongeveer 3000€

Meningen verschillen (al goed:-) maar toch kan je hier jouw ervaring kwijt over een bepaalde bike.
Post Reply
kawa
Mountainbiker

Post by kawa »

bikegirl wrote:
kawa wrote: ... waarom eigenlijk?
waarom?ik fiets geweldig graag en het is al wat ik doe en een mens mag zich toch wel eens laten gaan voor zijn groter hobby :-D
Je quote slechts de helft van mijn zin....
kawa wrote: Als je persé 3000€ wil spenderen moet je dat doen natuurlijk maar voor bovenstaand gebruik een topafgemonteerde carbonfiets kopen... waarom eigenlijk?
Je geeft natuurlijk zoveel uit als je zelf wil maar je weet zelf nog niet goed wat je wil lijkt me... het ene moment moet het carbon zijn (waarbij je zelf toegeeft dat het voor de looks is dus heb je je nog niet geïnformeerd over rijkwaliteiten ed.), dan twijfel je weer omdat je schrik hebt dat het zal breken en 3000€ is natuurlijk een heel bedrag.
Wedstrijdrijders en echte MTB liefhebbers zullen het overkill vinden om zo'n topfiets te kopen om op de weg te gaan rijden.... #-o

Nuja, dan blijft uw fietske wel zuiver... :lol:

Succes met je zoektocht..
bikegirl
Mountainbiker

Post by bikegirl »

idd kan ik niet meespreken over de rijkwaliteiten van een carbonfiets.
carbon leek mij lichter en mooier om te zien(persoonlijke smaak natuurlijk).en idd toen ik hier las over frames die breken begon ik te twijfelen omdat het toch veel geld is die je moet weggooien als er ooit iets aan is. :-?
en ivm met de prijs,je hebt wel een punt dat ik zo'n topfiets niet nodig heb :wink: maar waarom een bmw kopen als je met een skoda ook van punt A naar B kunt rijden.
persoonlijke smaak en degelijkheid van het product misschien.
Rikske
Mountainbiker
Location: Merida Mission Carbon Team, Reba Team, full XT //// Merida Matts Speed LX gold edition

Post by Rikske »

bikegirl wrote:idd kan ik niet meespreken over de rijkwaliteiten van een carbonfiets.
carbon leek mij lichter en mooier om te zien(persoonlijke smaak natuurlijk).en idd toen ik hier las over frames die breken begon ik te twijfelen omdat het toch veel geld is die je moet weggooien als er ooit iets aan is. :-?
en ivm met de prijs,je hebt wel een punt dat ik zo'n topfiets niet nodig heb :wink: maar waarom een bmw kopen als je met een skoda ook van punt A naar B kunt rijden.
persoonlijke smaak en degelijkheid van het product misschien.
Bedoel je nu dat een Skoda niet degelijk (of smaakvol) is misschien :wink: .

On topic nu, elk frame kan het begeven, alleen doen ze dit op een andere manier.
Carbon zal barsten of scheuren, alu zal scheuren of plooien.

Maar het breek-gehalte van een carbon frame is hier naar mijn mening fel overroepen, als die frame's om de 5 meter zouden breken (en je krijgt er geen ander voor in de plaats onder garantie) dan zou niemand buiten de profs nog met een carbon frame rondbollen denk ik.

Nu vind ik persoonlijk carbon ook zeker geen noodzaak, ik ben nu "toevallig" op een carbon frame uitgekomen (was een "koopje" dat ik niet kon laten schieten, boven mijn vooropgesteld budget maar kom...) anders had ik mij veelkans dezelfde bike gekocht maar dan in alu-versie, en hier zou ik mij nu niet bepaald slechter bij gevoeld hebben.
bikegirl
Mountainbiker

Post by bikegirl »

vandaag achter een prijsje geweest bij mijn lbs.
hij kwam aan 3057€ zonder de vork. :-?
daarvoor heb ik dan;
speci carbon frame HT,(2008)
XT groep 2008 disc geen dual,
richey carbon rizer en dito stuurpen,
mavic crossmax slr velgen :drunk:

voor een fox vork mag ik nog een 800€ bijrekenen maar daar had hij nog geen prijzen van.(2008)
ik sprak eerst over een reba maar die raade hij mij af,hij herstelt de vorken zelf (ook een +punt) en vertelde me dat bij de reba het binnenste plastiek is en bij de fox metaal.
overige kleine dingen zoals pedalen ect.. krijg ik er gratis bij :-D .
hij sprak ook eerst voor een richey carbon vaste vork te monteren maar ik denk dat het iets te oncomfortabel zal worden om te rijden
- punt is dan dat hij deze bike maar kan leveren rond december omdat speci eerst de volledige bikes maakt en maar pas later aan de afzonderlijke frames begint :(
vind persoonlijk dat het een dure fiets zou worden,maar wel een knappe
van_hoof
Mountainbiker

Post by van_hoof »

bikegirl wrote:vandaag achter een prijsje geweest bij mijn lbs.
hij kwam aan 3057€ zonder de vork. :-?
daarvoor heb ik dan;
speci carbon frame HT,(2008)
XT groep 2008 disc geen dual,
richey carbon rizer en dito stuurpen,
mavic crossmax slr velgen :drunk:

voor een fox vork mag ik nog een 800€ bijrekenen maar daar had hij nog geen prijzen van.(2008)
ik sprak eerst over een reba maar die raade hij mij af,hij herstelt de vorken zelf (ook een +punt) en vertelde me dat bij de reba het binnenste plastiek is en bij de fox metaal.
overige kleine dingen zoals pedalen ect.. krijg ik er gratis bij :-D .
hij sprak ook eerst voor een richey carbon vaste vork te monteren maar ik denk dat het iets te oncomfortabel zal worden om te rijden
- punt is dan dat hij deze bike maar kan leveren rond december omdat speci eerst de volledige bikes maakt en maar pas later aan de afzonderlijke frames begint :(
vind persoonlijk dat het een dure fiets zou worden,maar wel een knappe
zou je niet beter kiezen voor een 'serie-fiets' en die dan ombouwen naar jouw smaak, volgens mij komt dit goedkoper uit, de onderdelen die je maar niets vind verkoop je en koop je andere voor in de plek. Want apparte frames zijn echt wel pokkeduur.
Rikske
Mountainbiker
Location: Merida Mission Carbon Team, Reba Team, full XT //// Merida Matts Speed LX gold edition

Post by Rikske »

bikegirl wrote:ik sprak eerst over een reba maar die raade hij mij af,hij herstelt de vorken zelf (ook een +punt) en vertelde me dat bij de reba het binnenste plastiek is en bij de fox metaal.
Ik kan mij niet van het gevoel ontdoen dat uw lbs niet écht objectief is als het op verende vorken aankomt. Of het moet zijn omdat de Fox 2 maal zo duur is dat hij hier dus meer op kan verdienen :roll: .

Dat van die plastiek/metaal ga ik nu niet meteen ontkennen, maar hij laat uitblijken alsof een Reba minderwaardig is aan een Fox. Waarom is een Reba dan toch zo populair ? Ik vind persoonlijk dat een Reba een veel betere prijs/kwaliteitsverhouding heeft als de gemiddelde Fox (mijn mening hé).
Swannie
Mountainbiker

Post by Swannie »

Ik had een reba (team), heb nu een Fox (rlc). Ik vond persoonlijk m'n reba beter! binnenkort gaat m'n Fox er af, en komt er ofwel terug een Reba ofwel een nieuwe Pace in!
pvandebe
Mountainbiker

Post by pvandebe »

dubbelpost
Last edited by pvandebe on Fri 17 Aug 2007 10:22, edited 1 time in total.
pvandebe
Mountainbiker

Post by pvandebe »

Voor slechts af en toe offroad te gaan :

Zet er XTR V-brakes op ipv schijfremmen.
Die Fox-vork is 1) overkill en 2) redelijk zwaar

Een marzocchi marathon race 2006 zou ideaal voor je zijn (-1600 g), eventueel met lockout op het stuur.....

'k Vind eigenlijk de hele fiets overkill voor je bedoelingen. Koop liever een alu van rond de 700 Euro (er zijn er zo genoeg die een vette look hebben), dan heb je de komende jaren nog veel geld om te upgraden naargelang je ervaringen......
Dr.Gonzo
Mountainbiker

Post by Dr.Gonzo »

Niet akkoord met die V-Brakes, voor dit budget heb je al mooie schijfremmetjes ( Hope's, Magura's,..) en later zal de bike misschien lasnog meer offroad worden ingezet en dan zit je daar met je V-brakes !
Post Reply