15/08/07 Mountainbike XL - Poperinge

Een marathon (waarvan je kan spreken eenmaal je boven de 60km gaat), een rit tegen de tijd of een wedstrijd is toch iets gans anders dan een doordeweekse toertocht. Daarom dit apart forumonderdeel...

Wie kent de Casselberg?

Poll ended at Wed 22 Aug 2007 22:01

Nog nooit van gehoord (of is die dezelfde als de Cats?)
24
27%
Ja, al een paar keer beklommen. Niet mis...
27
31%
Echt chic, moet je doen.
32
36%
Ooit eens beklommen maar niet speciaals.
5
6%

Total votes: 88

Pascie
Mountainbiker
Location: Customized Kinesis Maxlight XC 2 - black super air - XT - hope mono mini

Post by Pascie »

Zotte Maarten wrote: Hoeveel nattigheid kan het parcours verdragen? Vraagje aan de parcourbouwers dus...
Ik ben wel de parcourbouwer niet, maar ben wel een Poperingenaar. En ik heb zaterdaglaatst nog Cats, Zwarte -en Rode berg gedaan. En heb kunnen vaststellen dat het in die regio alleszinds kurkdroog ligt. Het parcour kan dus wel nog wat water verdragen. Wel veel losse stenen en soms diepe geulen van de zware regeval van een tijd geleden. Dus opletten is de boodschap. Hoe het rond de Cassel is gesteld kan ik niet zeggen.

Ikzelf teken morgen ook present voor de 120 km en zal ook proberen te starten om 8 uur.
lok 36000
Mountainbiker

Post by lok 36000 »

Ik breng ook Edse nog mee en we proberen daar te kunnen starten tegen 08:00 dus hopelijk kunnen we nog even mee de trein in gang brengen.
barty
Mountainbiker

Post by barty »

Hey, het is mogelijk dat we met 2 Anglo Boys ons ook bij het Forumtreintje aansluiten, mss moeten we ons wagonnetje wel snel weer loskoppelen wegens te hoog tempo.Graag zouden we de 120 km rijden maar als het regent en er wind waait zoals vandaag zal het niet van de poes zijn hé. We zien wel; We zijn van plan om te starten rond 8 u.Ik wil gerust den eerste km op kop rijden maak jullie geen zorgen

Groetjes Barty
Lichterveldenaere
Mountainbiker

Post by Lichterveldenaere »

Pascie wrote:
Zotte Maarten wrote: Hoeveel nattigheid kan het parcours verdragen? Vraagje aan de parcourbouwers dus...
Hoe het rond de Cassel is gesteld kan ik niet zeggen.
Vorig jaar had het ook geregend voordien (gelukkig niet tijdens de tocht, behalve in Poperinge zelf dan) en omgeving Cassel was naar alle normen best te doen, op één beklimming en afdaling in een bos nabij Cassel na (2de of 3de beklimming, alvast voor de bevoorrading op de top). Dat was pure zeep en onberijdbaar na wat passage en dat zal wellicht weer zo zijn als die strook er nog in zit.
tram4
Mountainbiker

Post by tram4 »

Zal ook aansluiten aan het treintje van de 120km. Ben wel van plan m'n eigen tempo te rijden, maar er zullen er waarschijnlijk nog wel mijn tempo hebben. Met de uitgegeven wind is het niet te raadzaam alleen te rijden #-o
Herkenbaar aan m'n Nieuwsblad plunje :P
Hier is het al goed aan het regenen hopelijk blijft het morgen droog.
See you all :bounce:
woutvc
Mountainbiker

Post by woutvc »

Der zal veel wind zijn morgen, maar ik ga ook komen.
De afstand hangt af van wat de weergoden ons morgen voorschotelen.
sean braire
Mountainbiker

Post by sean braire »

Zotte Maarten wrote:Aangezien er ook een aantal Herders zullen starten om 8u, én ook voor de 120km, is de kans wel groot dat er ook een wagonnetje 'Herders' aanhangt. We zullen wel zien of de 'dosage' genoeg is, anders zetten we ons wel in 2e klasse, hehe.

En zoals iemand al zei, binnen 7u aankomen moet te doen zijn. Dat is 20km/u gemiddeld, en in totaal een uur stilstaan. Hopelijk valt het weer wat mee.

Hoeveel nattigheid kan het parcours verdragen? Vraagje aan de parcourbouwers dus...
De repliek van Pascie klopt. Alles lag er kurkdroog bij. Rond een 18u een vlaagje gehad zonder veel erg.
We houden de vinger gekruist voor vannacht.
Om op de hoogte te blijven verwijs ik naar onze site; topic meteo. Laatste update morgen vroeg 6u met gevallen neerslag.
Slaapwel...
sliekske
Mountainbiker

Post by sliekske »

Kga m'n kaartje van de forumbende mo aandoen.
kwestie van te weten wie wie is :wink:

Nog een filmke kijken en dan in m'n nest.
Tot morgen
jocca
Kerstman
Location: een met wat alu, carbon, rubber en nog het een en ander

Post by jocca »

alé hup, net de laatste radarbeelden gezien en de voorspellingen voor morgen en ik ga nog vlug mijn modderbanden eraf kieperen en mijn combi NN en RR opleggen in de 2,25 variant. Ik hoop dus op droog weer en zeer veel onverhard. :bounce: :bounce: :bounce: :bounce:

edit 23.30 de dikke NN en RR er just op en begint het nu just niet te regenen ... enfin we zien wel wat het geeft. Nu vlug nog efkes wat slapen.
Pureestoemperke
Mountainbiker

Post by Pureestoemperke »

Allé, de parcoursbouwer is uiteindelijk nog op 't forum geraakt na de laatste pijltjes te hebben aangebracht (weer ettelijke verdwenen...) hoewel al pikkedonker . Onze Sean Braire zit wsclk ook al in zijn nest, al een paar ferme kou-warmte frontjes juist gepasseerd met de nodige regen, niet lang... Tot vanavond een lekker stoffig parcours geweest, hopelijk blijft het wat waaien zodat het toch vlug opdroogt... Binnen een paar uurtjes weer eruit en de ploeg verkenners op stap, weliswaar starten in 't donker... maar 't is broodnodig: die 'ouvreurs' zijn van onschatbare waarde !
Pas erna evaluatie over een paar gevoelige stroken...
Voorlopig nog altijd toestemming om bosstrook te mogen gebruiken (kwetsbare zone) samen met enkele nieuwe (privé)stroken.
't Amusement morgen !
Post Reply